1asig.ro
1asig.ro

Studiu: 87% dintre angajatii la nivel global ar vrea sa continue munca de acasa si dupa pandemia COVID-19

5 min. / 1.540 cuvinte
Pe masura ce, la nivel global, o parte a angajatilor se intoarce la birou, un studiu realizat de compania globala de recrutare Robert Walters prezinta experientele traite in contextul masurilor de carantina de 5.000 de profesionisti care activeaza in 2.000 de companii cu prezenta globala.

PROMO


Cel mai important lucru e reprezentat de faptul ca trecerea la munca de acasa a fost una usoara, companiile din intreaga lume au initiat programe de lucru de la distanta, cu o tranzitie perfecta raportata de majoritatea. In medie, 47% dintre companii au trecut la munca de acasa in doua zile, iar 61% - in mai mult de o saptamana.

Potrivit studiului citat de CIR Magazine, tranzitia la munca de acasa s-a facut, in mai putin de 7 zile, in urmatoarele tari:
  • Canada - 85%
  • Elvetia - 82%
  • Irlanda - 82%
  • SUA - 76%
  • Marea Britanie - 72%
Marea Britanie a raportat cea mai drastica schimbare in acest sens. Astfel, 11% dintre companii erau deja pregatite pentru tranzitia la munca de acasa, 70% au avut nevoie de mai putin de o saptamana, jumatate dintre acestea facand tranzitia in mai putin de 48 de ore.

Adaptarea tehnologica, punctul esential

Tehnologia a fost un element esential. Echiparea cu hardware IT adecvat a fost o provocare pentru 59% dintre companii, infrastructura IT si securitatea informatica, pentru 28%, in vreme ce sistemele software si tehnologiile de comunicare, ca Zoom, pentru 15%. Prin urmare, 52% dintre angajati au asteptat ca angajatorii sa investeasca in tehnologii care sa optimizeze munca de acasa, pe fondul pandemiei COVID-19.

O treime dintre companii considera ca abilitatea unui manager de a supraveghea echipele virtuale si munca autonoma a acestora a reprezentat o provocare. Pentru a aborda aceasta provocare, 30% au crescut numarul convorbirilor cu angajatii. 20% au apelat la mai multe convorbiri zilnice, in vreme ce 37%, la cel putin o convorbire pe zi. Urmarea: 30% dintre angajati au raportat un impact negativ asupra productivitatii.

In Marea Britanie, mai arata studiul, profesionistii au renuntat la e-mail (38%) si, in schimb, au optat pentru mesagerie instant (73%), chat video (64/%) si apeluri telefonice (59%), formalitatile fiind astfel eliminate. La nivel global, apelurile video (70%) au devenit principala forma de comunicare profesionala, in vreme ce e-mail-ul a atras doar o proportie de 38%.

Pentru multi angajati, a crescut productivitatea, pe fondul unor factori precum: mai putin timp pierdut pe drum, mai multa flexibilitate in programul de lucru si o capacitate mai mare de concentrare, eliminand astfel elementele de distragere a atentiei prezente in majoritatea birourilor. Urmarea, un nivel uluitor de 87% si-ar dori ca munca de acasa sa ramana in functiune mult timp dupa terminarea pandemiei COVID-19, in vreme ce 20% si-au declarat intentia de a lucra permanent de acasa.

In ciuda entuziasmului de care au dat dovada angajatii, exista in continuare un grad ridicat de reticenta in randul companiilor cu privire la munca de la distanta. Astfel, 64% dintre angajatori sunt ingrijorati de nivelul de productivitate al unor angajati, iar 57% dintre echipele de conducere prefera in continuare "modalitatile traditionale de lucru". Nu in ultimul rand, jumatate dintre companii au admis ca echipele de management trebuie sa aiba o mai buna intelegere a bunastarii si a sanatatii mentale a angajatilor dupa pandemia COVID-19.

"Incertitudinea economica, temerile legate de sanatate, riscul de redundanta, programul de lucru, dar si izolarea sociala si scolarizarea la domiciliu (acolo unde a fost cazul) - sunt probleme la care angajatii nu se gandeau in urma cu doua luni. Angajatorii ar trebui sa fie atenti la aceste preocupari si, daca nu au facut-o deja, ar trebui sa sustina personalul, prin sfaturi, externalizarea unor sarcini sau modificarea practicilor de munca. Dupa aceasta perioada de munca de la distanta, angajatorii nu ar trebui sa se astepte ca totul sa fie cum era inainte de pandemie. Exista bucuria de a nu mai pierde timpul pe drum, de a petrece mai mult timp alaturi de cei dragi, de a avea un program flexibil. Profesionistii au avut, de asemenea, timp sa reflecte asupra propriei bunastari, dar si sa identifice factori declansatori, cum ar fi presiunea managementului sau al programului prelungit, si, astfel, vor reveni la birou constienti de acesti factori", spune Sam WALTERS - Director of Professional Services, Robert Walters.

Work-from-home in industria de asigurari

Munca de acasa a reprezentat o masura importanta implementata inca de la inceputul pandemiei COVID-19 si de catre toate companiile care activeaza in re/asigurari si brokeraj, inclusiv in Romania. Mai mult, chiar si in momentul de fata, companiile continua sa le ofere angajatilor aceasta posibilitate, regimul work-from-home facand trecerea de la tendinta accesata doar in unele domenii, la o noua stare de normalitate.

Un studiu realizat, la nivel global, de KPMG, pe fondul pandemiei COVID-19, a reliefat o trecere masiva a companiilor de re/asigurari si brokeraj la munca de acasa. La inceput, au existat mici piedici - inerente, de altfel -, insa, in prezent, lucrurile functioneaza foarte bine. Asiguratorii au suficiente sisteme hardware - laptopuri si dispozitive mobile -, iar sistemele de conectare de la distanta functioneaza, la randul lor, in conditii optime. Ca in toate celelalte domenii, a aparut si utilizarea extensiva a conferintelor video.

In multe privinte, arata KPMG, aceasta situatie a accelerat semnificativ o tendinta (si o aspiratie) ce deja exista. Multi asiguratori studiau deja modalitati de crestere a amprentei digitale operationale, precum si a conectivitatii lor, cu o dependenta mai redusa de co-locatiile fizice ale oamenilor. O realizare uriasa este reprezentata de faptul ca, in loc de 2-3 ani, au avut nevoie de numai 2-3 saptamani pentru a implementa astfel de sisteme - o perioada pe care cei mai multi si-ar fi imaginat-o imposibila.

348 accesari