1asig.ro

Studiu: Cererea de masini electrice creste, insa consumatorii sunt reticenti fata de autovehiculele autonome

5 min. / 1.540 cuvinte
Cererea de masini electrice creste semnificativ in Uniunea Europeana, sustinuta de politicile privind protectia mediului, de angajamentele marilor firme in aceasta directie, dar si de schimbarea de atitudine a consumatorilor, arata datele studiului Deloitte Automotive Consumer efectuat in Europa.

PROMO


Conform raportului, dintre consumatorii chestionati, italienii sunt cei mai interesati de automobilele dotate cu sisteme alternative de propulsie, 58% dintre acestia sustinand ca au in vedere un astfel de sistem pentru urmatorul autovehicul pe care il vor achizitiona. Procentul este in urcare de la 51%, anul trecut. Pe de alta parte, cea mai mare crestere a interesului pentru masinile electrice si/sau hibrid s-a inregistrat in Marea Britanie, de la 27% in 2018, la 37% in 2019.

"In Romania, pentru promovarea autovehiculelor electrice, Ministerul Mediului a implementat programul de stimulare a achizitionarii de masini electrice si hibrid si, de la un an la altul, constatam o crestere a preferintei consumatorilor romani pentru astfel de autovehicule. In primele 10 luni ale anului 2019, pe piata din Romania s-au vandut 5.283 de masini electrice si hibrid, in crestere cu peste 50% fata de aceeasi perioada a anului anterior, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor Auto din Romania. Cu toate acestea, numarul masinilor de acest gen ramane scazut in tara noastra, din cauza faptului ca sunt inca scumpe pentru majoritatea romanilor", sustine Ciprian GAVRILIU, Partener Servicii Fiscale si Juridice, Deloitte Romania, si Lider al Serviciilor de Consultanta pentru Sectorul Auto.

Potrivit documentului citat, in privinta autovehiculelor autonome, increderea consumatorilor pare sa stagneze, dupa ce aceasta a crescut in 2018 fata de anul anterior. Pe masura ce noile tehnologii au o aplicabilitate tot mai mare, consumatori incep sa isi puna intrebari cu privire la standardele de siguranta oferite de autovehiculele autonome si devin mai rezervati fata de aceasta idee. Autorii studiului spun ca aceasta reticenta poate fi explicata prin seria de incidente din ultima perioada in care au fost implicate autovehiculele autonome.

Cei mai multi consumatori sunt de parere ca autoritatile nationale trebuie sa exercite un control semnificativ asupra productiei si utilizarii autovehiculelor autonome, majoritatea europenilor, dar nu numai, solicitand o "supraveghere semnificativa" a acestui sector. Procentele variaza intre 58% in Austria si 73% in Olanda.

In ceea ce priveste gradul de conectare a masinilor, opiniile consumatorilor sunt mixte. 60% din italieni considera benefica dotarea acestora cu mai multe tehnologii care le permit sa fie conectate, aproximativ dublu fata de germani (35%) sau austrieci (29%). Parerile consumatorilor difera si in functie de anumite aspecte, cum ar fi siguranta datelor biometrice colectate si generate de vehiculele conectate.

La realizarea studiului Deloitte Automotive Consumer au participat aproximativ 9.300 de consumatori din sapte tari europene - Germania, Italia, Austria, Marea Britanie, Franta, Belgia si Olanda.

Deloitte furnizeaza la nivel global servicii de audit, consultanta, servicii juridice, consultanta financiara si managementul riscului, servicii de consultanta fiscala si alte servicii adiacente catre clienti din sectorul public si privat provenind din industrii variate.

Deloitte Romania este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din tara noastra si ofera, in cooperare cu Reff & Asociatii SCA, servicii de audit, de consultanta fiscala, servicii juridice, de consultanta in management si consultanta financiara, servicii de managementul riscului, solutii de servicii si consultanta in tehnologie, precum si alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 1.700 de profesionisti.

378 accesari