Studiu GfK: Romanii au cheltuit mai mult si s-au orientat catre produse mai scumpe in...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 


Bucuresti
10
1 EUR = 4.5340 RON
1 USD = 4.1702 RON
















RFI

Piete financiare

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Studiu GfK: Romanii au cheltuit mai mult si s-au orientat catre produse mai scumpe in 2016. Doua treimi din cheltuieli merg spre alimente


Anul 2016 a fost inca un an bun pentru industria bunurilor de larg consum, atat din perspectiva retailerilor, cat si a producatorilor, arata un studiu realizat de GfK. Astfel, acesta a fost al doilea an consecutiv in care romanii au avut un apetit crescut pentru produse mai scumpe si pentru cheltuieli mai mari. Piata FMCG a crescut cu 3,4% in valoare fata de 2015.

Conform GfK, in spatele acestei cresteri sta atat o crestere cu 3% a volumelor cumparate, cat si fenomenul de uptrading (orientarea consumatorilor catre produse superioare din punct de vedere al pretului). Spre deosebire de anul trecut, uptrading-ul s-a regasit atat in comertul modern, cat si in cel traditional. Acest fenomen a determinat la nivel national o crestere de un punct procentual a marcilor premium, in defavoarea celorlalte categorii de pret.

Romanii cumpara mai rar bunuri de folosinta curenta, dar cheltuie mai mult la un act de cumparare. Reducerea frecventei cu care oamenii merg la cumparaturi s-a remarcat exclusiv la categoriile de alimente proaspete, in vreme ce pentru produsele de ingrijire a casei frecventa de cumparare a crescut.

Doua treimi din cheltuieli merg spre alimente

In cadrul bunurilor de folosinta curenta, categoriile de produse alimentare domina in continuare cheltuielile romanilor si cumuleaza 66%.

Cel mai mare ritm de crestere l-au avut produsele de ingrijire a locuintei, bauturile si produsele de ingrijire personala. Totusi, daca luam in considerare marimea segmentelor de categorii, alimentele proaspete si bauturile au fost cele care au contribuit cel mai mult la cresterea pietei FMCG. Printre categoriile care au inregistrat cresteri in 2016 sunt: fructele de mare si pestele, alimentele congelate, fructele exotice (avocado, rodii etc), cidrul, sampania etc.

Hipermarketul, cel mai important canal de retail

Comertul modern acopera 57% din piata totala de FMCG din Romania. Pe parcursul anului 2016, retailerii moderni au castigat 2 puncte procentuale fata de 2015. Formatele de tip supermarket si discount au contribuit cel mai mult la cresterea comertului modern, castigand cate o jumatate de punct procentual fiecare. Cresterea acestor formate provine din atragerea unui numar mai mare de cumparatori in magazine si de o crestere a frecventei de cumparare. Cu toate ca au avut o evolutie constanta pe parcursul anului 2016 in ceea ce priveste cota de piata, hipermarketurile raman in continuare cel mai important canal modern, cumuland la nivel national mai mult de un sfert dintre vanzarile totale de FMCG pentru consum acasa.

In comparatie cu alti ani, in 2016 concentrarea retailerilor si-a mai diminuat ritmul de crestere. Cota de piata a celor mai importanti 10 retaileri s-a marit doar cu 1 punct procentual (fata de 3 puncte in 2015). Printre cei mai activi retaileri din perspectiva cresterii cotei de piata, se numara Lidl si Profi. Comertul traditional a avut o evolutie negativa pe parcursul anului 2016, scaderea de 2 puncte procentuale fiind determinata de o reducere a frecventei cu care romanii cumpara din formatele traditionale.

Ce estimeaza GfK pentru 2017

Spre deosebire de anii anteriori, anul 2017 va fi caracterizat de inflatie, ca urmare a relaxarii fiscale si a taierii TVA-ului in 2015 si 2016, ceea ce anticipeaza un ritm mai lent de crestere, arata specialistii GfK.


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Studiu GfK: Romanii au cheltuit mai mult si s-au orientat catre produse mai scumpe in 2016. Doua treimi din cheltuieli merg spre alimente).

Noutati 1asig.ro
» Sergiu MANEA, CEO al BCR, devine noul Presedinte al CPBR
» Moody's a confirmat rating-ul Romaniei pentru datoria pe termen lung, dar a modificat perspectiva
» Fuziunea dintre Banca Comerciala Carpatica si Patria Bank a fost aprobata de Curtea de Apel
» Actionarii BRD primesc dividende de 0,73 lei/actiune, pe anul 2016
» Romania, cea mai mica rata anuala a inflatiei din UE
» Raiffeisen Banca pentru Locuinte isi completeaza echipa de conducere
» BNR: Numarul romanilor cu credite in franci elvetieni a scazut considerabil la sfarsitul lui 2016
» Studiu: Peste 60% dintre banci planifica sa investeasca in noi tehnologii
» Specialistii din domeniul consultantei fiscale se reunesc la evenimentul "Tax & Finance Forum"
» Cum sunt recompensati de Paste angajatii companiilor private?




Share |


Autor: Adina TUDOR | Publicat pe 18.04.2017 | 179 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva



PAID

OMNIASIG



























Copyright 2017-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM