Tarifele maxime RCA au fost publicate. Vezi lista completa a preturilor pentru fiecare segment de...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 


Bucuresti
-4
1 EUR = 4.4980 RON
1 USD = 4.2098 RON
















RFI

Asigurari

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Tarifele maxime RCA au fost publicate. Vezi lista completa a preturilor pentru fiecare segment de clienti


Proiectul de Hotarare privind stabilirea tarifelor de prima maxime aplicabile de catre societatile de asigurare RCA a fost publicat spre dezbatere publica in data de 27.10.2016 pe portalul Ministerului Finantelor Publice.

Tarifele de prima maxime se stabilesc pentru clasa de bonus/malus B0.

"Actul normativ are in vedere situatia deosebita aparuta in urma unei disfunctionalitati a pietei asigurarilor obligatorii auto din Romania, precum si a situatiilor financiare dificile ale unor societati din piata, aspecte care au generat o evolutie ascendenta a primelor medii pe piata", explica Executivul intr-un comunicat.

Tarifele de prima maxime pe categorii de vehicule au fost stabilite de catre ASF in urma consultarilor cu asociatiile transportatorilor si cu societatile de asigurari, iar actul normativ a fost avizat de Consiliul Concurentei.

Depasirea nivelului maxim al tarifelor de prima de catre societatile de asigurare care practica asigurarea RCA constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 50.000 lei, mai precizeaza Guvernul. Pe langa sanctiunile contraventionale, in functie de gravitatea faptei, Consiliul ASF poate aplica si sanctiuni contraventionale complementare. Contraventiile se constata de catre persoanele cu atributii privind supravegherea si controlul din cadrul ASF, iar aplicarea sanctiunilor contraventionale se realizeaza de catre Consiliul ASF.

Tarife de prima maxime se stabilesc pentru urmatoarele categorii de vehicule:
  • autoturisme, autoturisme de teren si autovehicule mixte cu masa maxima autorizata mai mica de 3,5 tone si maxim noua locuri;
  • autovehicule pentru transport persoane cu mai mult de noua locuri, cum ar fi microbuze, autobuze, autocare, inclusiv autospecializate etc.;
  • motociclete, mopede, motocicluri si ATV-uri cu sau fara atas;
  • tractoare rutiere;
  • autovehicule destinate transportului de marfuri;
  • remorci si semiremorci;
  • alte vehicule, precum vehicule cu regim special, utilaje.



























Hotararea va intra in vigoare la 10 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial.

Descarca aici Raportul privind tarifele maximale intocmit de catre ASF.

Descarca aici proiectul de hotarare privind stabilirea tarifelor RCA.

Hotararea de Guvern privind plafonul maxim al tarifelor RCA se afla spre avizare la Ministerul Finantelor, a anuntat Liviu IOLU, Purtatorul de Cuvant al Guvernului Romaniei, dupa sedinta de Guvern derulata pe 26 octombrie.

Aceasta urmeaza a fi publicata spre dezbatere publica si, cel mai probabil, saptamana viitoare va intra in sedinta de Guvern, a mai precizat acesta.

Tarifele RCA vor fi plafonate pentru o perioada de sase luni, conform prevederilor OUG 54/ 2016 adoptata de Executiv pe 19 septembrie 2016.

Ulterior, Consiliul Autoritatii de Supraveghere Financiara a aprobat, pe 17 octombrie, raportul cu privire la determinarea tarifelor de prima maxime pentru asigurarea RCA.

Din exemplele oferite la momentul respectiv de catre ASF, pentru un autovehicul de transport marfa cu masa peste 16 tone detinut de o persoana juridica, rezulta o prima maxima de 7.534 de lei.

In cazul autovehiculelor de transport de persoane cu o capacitate de peste 40 de locuri, aplicarea metodologiei de tarifare a condus la o prima maxima de 6.600 lei.

Totodata, pe segmentul autovehiculelor cu o capacitate cilindrica intre 1.201-1.400 cmc, detinute de persoane fizice din categoria de varsta 31-40 de ani, tariful de prima maxim rezultat este de 610 lei.

Exemplele de calcul pentru tarifele de prima maxime sunt disponibile aici.

Formula de calcul cuprinde frecventa daunelor, dauna medie, daunele intamplate, dar neraportate (IBNR), inflatia daunelor si incarcarea de siguranta, care determina prima de risc, la care se adauga cheltuielile de achizitie si administrare, fixe si variabile, precum si incarcarea de Bonus/Malus (15%) si cota de profit (1%).

Cheltuielile de achizitie si administrare ale societatilor de asigurare cuprind o cota de 25%, in care intra contributiile asiguratorilor la fondurile de garantare si compensare a daunelor (FGA, Fondul pentru victimele strazii, Fondul Carte verde) de 8%, cheltuielile cu retelele de distributie si/sau intermediarii din piata (brokeri) - 10%, costul de capital de circa 2%, si cheltuieli proprii variabile (5%). La aceasta se adauga o cota fixa de cheltuieli administrative cu salarii, chirii etc., in suma de 70 lei per unitate de expunere, atat pentru persoanele fizice, cat si pentru persoanele juridice.


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Tarifele maxime RCA au fost publicate. Vezi lista completa a preturilor pentru fiecare segment de clienti).

Noutati 1asig.ro
» ASIROM: Lucram pentru a rezolva problemele semnalate de ASF
» Rezultatele controlului efectuat la ASIROM: ASF a amendat compania si conducerea acesteia
» Crestere de 22% pentru EUROINS Romania in 2016
» VIDEO: ANDRIESCU, UNSICAR: Brokerii vor rezista impactului plafonarii tarifelor RCA
» INSIA Romania: Primele intermediate au crescut la peste 3 milioane euro in 2016
» Subscrierile ASIROM VIG s-au majorat cu peste 90% in primele 9 luni din 2016
» Cum pot asiguratorii sa-si imbunatateasca profitabilitatea pe asigurarile auto? Afla de la specialisti recunoscuti la nivel international!
» Castigul angajatilor din asigurari a revenit pe crestere in luna noiembrie
» Cum va evolua piata de brokeraj in 2017?
» IGSU: Numarul incendiilor la locuinte a crescut cu 30% intr-o saptamana




Share |


Autor: Mihai CRACEA | Publicat pe 27.10.2016 | 190120 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
11 comentarii
Anonim (08.11.2016 08:38)
Dar ca societatile de asigurari incalca legea impunand un comision de 0.1% pentru intermediari in loc de 10% asa cum este prevazut in calculul tarifului maxim, nu zice nimeni nimic?

Covrigu (Anonim) (29.10.2016 21:35)
Iesim si blocam straziile,da-i dracu de retardatii,astai numa sa suga bani vor,ii cam timpul sa le dam in cap,pai ce omu lucra numa sa isi intretina masina?sa faca salariile ca dincolo si apoi vorbim.

Anonim (28.10.2016 15:30)
Doar ce am platit RCA mai mare decat valoarea din tabel. Se aplica retoractiv sau va trebui
sa reziliez (cu rambursare) si sa inchei alta polita?

eu (Anonim) (28.10.2016 11:57)
Bogdan , cf acestei Ordonante, maxim de reducere BONUS-
MALUS e 32% (8 clase de Bonus), nu 50% cat socotesti tu.
Refa claculele!Se reintroduce (sau se spera) la tarif
unic, indiferent de societate? Diferentele vor fi foarte
mici, daca vor fi.

Bogdan (Anonim) (28.10.2016 10:38)
@Alex

DPMDV problema cea mai mare nu e cresterea de la 1200 la 3500 cum spuneti, ci care este prima pe care o achita colegii dvs in alte tari

daca in alte tari europene tariful minim RCA ar fi 5000 euro, 3500 ar fi suportabil de dvs
din infomatiile mele, tariful in B0 in multe alte tari europene este maimic de 3000 euro

in acest caz, daca este adevarat, prin cresterea tarifelor dvs, eu cred ca cineva incearca sa va scoata de pe piata europeana de transport.
Daca asta e adevarat, avand in vedere cate "manevre" trebuie facute "in spate" si la ce nivel... e foarte grav.

Da, suntem colonie, nu republica, numembru UE/NATO, si se vede deja zilnic.

Corect?

Bogdan (Anonim) (28.10.2016 10:32)
Din tariful maximal se acorda reducere 50% pentru B14 asa cum se face acum?
Ex concret
Eu, PF, varsta 31-40
motor 1400-1600
Acum, in comparator, groupama are a-3-a prima, 456 lei

Tarif maximal publicat 712 lei

daca din tarif maximal scadem 24% (Incarcare BM) => 541 lei, deci o prima mai mare

daca din tarif maximal scadem 50% (cat se acorda acum la B14) => 356 lei, deci tarif mai mic

Cum se calculeaza corect?

alex (Anonim) (28.10.2016 09:02)
Deci, astora de mai sus li se pare normal ca
tariful pe 1 an, la camion, sa creasca de la
1200 euro la 3500 euro, in conditiile in care
nu am avut accidente? Ganditi, ca d-aia aveti
cap. O firma de transport n-are un singur
camion. Flota noastra e mica, abia are 55 de
camioane.

david eugen (Anonim) (27.10.2016 21:59)
dar taxiurile cui le ati lasat??? nu sunt mentionate in nici in tabel.

Mjhai (Anonim) (27.10.2016 21:00)
Acum cand lucrurile incepeau sa se puna la
punct in asigurarilr auto, ramanand in piata
numai societatile mai serioase, vin
parlamentarii si guvernatii si stabilesc niste
limite pt. o anumita categorie de conducatori
auto in detrimentul altora. Sunt sigur ca vor
fi marite tarifele la persoanele de rand.De ce
nu creaza statul o societate de asigurari RCA
asa cum au facut si pentru locuinte ? Oricum
parlamentarii romani habar nu au de riscurile
pe care si le asuma, avand in vedere faptul ca
asa cum sunt legile europene nu poti impune
unor societati private tarife maximale sau
minimale. Sunt sigur ca societatile vor
reactiona

gigi (Anonim) (27.10.2016 15:10)
Deci sunt disfunctionalitati in piata, doar pentru ca unii
care transporta marfa "plateste" multi bani pe RCA? Sa
intelegem ca urmeaza constatarea disfunctionalitatilor in
plata despagubirilor si sa impuna ASF-ul si o dauna minima
daca tot face o treaba?

marian (Anonim) (27.10.2016 13:15)
E penibila situatia! Ce credeti ca vor face asiguratorii?...o
sa mearga catre tariful marginal, sa-si mai recupereze din
pierderi....Pentru interesul transportatorilor romani, am
ajuns, noi, persoanele fizice, sa suportam majorari de tarife.
De ce?


DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva



PAID

OMNIASIG



























Copyright 2017-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM