Tendinte - Asigurari - Totul despre asigurari - Piata asigurarilor din Romania - 1asig.ro

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Ghid Asig 
 Dictionar 
 Lex 
 Sondaje 
 Tendinte 


Bucuresti
-4
1 EUR = 4.4980 RON
1 USD = 4.2098 RON
















RFI
 

Tendinte

Oportunitati si Amenintari. Cu ce asteptari pasim in 2017

Dupa un an cu suisuri si coborasuri, cu realizari, dar si cu dezamagiri, reprezentantii industriei de asigurari privesc cu optimism spre 2017, facand primele prognoze pentru anul ce vine. Continuare

2016 - An remarcabil pe piata asigurarilor de sanatate

"Sanatatea e cel mai de pret bun al omului" spune un binecunoscut proverb. Acest lucru se vede in preocuparea romanilor pentru un stil de viata sanatos, dar si in cresterea constanta a cererii pentru asigurarile private de sanatate, in special ca beneficii extra-salariale, sustinute fiind si de majorarea nivelului de deductibilitate. In acest context, in 2016, au aparut jucatori noi pe piata, in timp ce companiile de asigurari existente si-au diversificat portofoliul de produse de acest tip. Continuare

Sa intelegem mai bine Vocea Clientului

Aproape de fiecare data realitatea ne-a demostrat ca necunoasterea clara si completa a cerintelor clientilor conduce, mai devreme sau mai tarziu, la o prabusire a vanzarilor (produselor sau serviciilor) si implicit a profitabilitatii companiei. Continuare

Robo-consilierii - Oportunitate sau amenintare?

"Robo-advisors" reprezinta o tema de discutie din ce in ce mai des intalnita in mediul serviciilor financiare la nivel global. Desi primul robo-consilier a aparut in 1996, de-abia in ultimii doi-trei ani robotii au devenit cu adevarat interesanti si demni de luat in seama. In acest sens, LIMRA a realizat in 2015 doua cercetari cu scopul de a identifica opiniile si atitudinea atat ale consumatorilor, cat si ale consilierilor financiari si de asigurari (au fost intervievati 1.000 de consumatori si 300 de consilieri din SUA). Continuare

5 aplicatii destinate dezastrelor si situatiilor de criza

Dezastrele, chiar daca se particularizeaza prin caracterul lor exceptional, extrem, fac parte din viata normala. Nu trebuie sa asteptam sa se intample ceva grav aducand pagube pentru a lua masuri de prevenire, dar si de reducere a efectelor unor posibile dezastre. Focul, inundatiile, cutremurele, furtunile, catastrofele provocate de neglijente umane, mai mari sau mai mici, se pot produce in orice moment si in orice societate, provocand pagube patrimoniului individual, economic, cultural. Continuare

Noul model mental al liderului din economia digitala

In actuala economie digitala e nevoie de lideri extremi de adaptabili, morali, flexibili si creativi. Acestia trebuie sa aiba capacitatea si abilitatile necesare pentru a-si mentine aceste importante atribute intr-o economie globala foarte diversificata. Continuare

Riscul si urmarile lui

"Everything that can fail, shall fail. " (Daca ceva se poate strica, sigur se va strica.)
Legea lui MURPHY

Abordarea unei astfel de teme, de identificare si de diminuare a riscului, este de mare actualitate in contextul economiei prezente - in care sunt rasunatoare falimentele ASTRA, CARPATICA si situatia incerta a altor asiguratori.
Continuare

Catastrofele - un risc inca subasigurat

Pierderile economice cauzate de catastrofe naturale s-au ridicat, in prima jumatate a anului 2016, potrivit calculelor MUNICH Re, la 70 miliarde dolari, o cifra sensibil superioara celei din aceeasi perioada a anului precedent, de 59 miliarde dolari. Ceea ce a ramas aproape neschimbat este procentul daunelor asigurate, care nu depaseste 38% din total. In Europa, daunele totale cauzate de furtunile care au afectat continentul s-au ridicat la circa 6,1 miliarde dolari (5,4 miliarde euro), volum din care circa 50% reprezinta daunele asigurate. In Statele Unite, daunele totale s-au ridicat la circa 17 miliarde dolari, din care 11miliarde dolari daune asigurate. Continuare

Distributia in asigurari in pragul unei reale schimbari?

In ultimii ani, peste tot in lume, reglementarea formelor de distributie si marketing a serviciilor financiare si in special a asigurarilor a suferit o multitudine de modificari si acest lucru continua in contextul unei tendinte fara echivoc ce incearca sa puna interesul consumatorului pe prim plan. Continuare

Valoarea adaugata si risipa - conceptele fundamentale Lean

Un studiu recent al National Institute of Standards and Technology - Manufacturing Extension Partnership din Statele Unite a concluzionat ca o implementare corecta a tehnicilor si metodelor Lean Manufacturing poate genera beneficii importante. Continuare

Fii treaz la volan!

Anual, peste 1,2 milioane de persoane mor pe drumurile din intreaga lume, aceasta cifra mentinandu-se constanta din 2007, conform datelor publicate de Organizatia Mondiala a Sanatatii (WHO). De altfel, conform celui mai recent raport pe aceasta tema publicat de WHO, in anul 2013 au murit in accidente rutiere 1,25 milioane de persoane la nivel global, alte 50 de milioane fiind ranite. De asemenea, la nivel global, accidentele rutiere sunt principala cauza a mortii pentru persoanele cu varste cuprinse intre 15 si 29 de ani si a noua cauza a mortii printre toate grupurile de varsta. Continuare

Pensii sau anuitati?

Am observat de ceva timp ca sunt unii "specialisti ai pietelor financiare" care se plang de confuzia existenta in piata in ceea ce priveste fondurile de pensii Pilon 2 si 3 si asigurarile de viata ce ofera beneficii garantate la o data stabilita in viitor. Mai mult de atat, folosirea denumirii de pensie sau pilon de pensie pentru asigurarile de viata de acest tip se considera a fi daunatoare atat pentru consumatori, cat si pentru fondurile de pensii si companiile de asigurari. Continuare

Pregatirea continua - provocare sau oportunitate?

Daca pentru angajatii care lucreaza in departamente ce nu au contact direct cu clientii pregatirea continua se refera, mai degraba, la acumularea de cunostinte si dezvoltarea de abilitati tehnice, pentru membrii echipelor de vanzare, customer services sau marketing, pregatirea continua reprezinta o provocare atat prin multitudinea nevoilor, cat si a diversitatii si complexitatii solutiilor necesare. Continuare

Schimbare de esalon in F1 a asigurarilor europene

Cand Michael SCHUMACHER a parasit Scuderia Ferrari in 2006, o lume intreaga a ramas uimita, privind neincrezatoare la despartirea dintre pilotului si echipa de racing ale caror nume devenisera practic sinonime dupa mai bine de 11 ani condimentati de cele mai valoroase victorii. In anul urmator, Kimi RAIKKONEN a parasit McLaren Mercedes pentru a deveni nr. 1 la Ferrari, fiind inlocuit in echipa britanica de Fernando ALONSO, care a plecat de la Renault... pentru ca nu sunt multi pilotii capabili sa duca la victorie o masina de Formula 1. Schimbarile aduse de anul 2015 in managementul celor mai puternici asiguratori europeni nu sunt departe de "vanatoarea de talente" din F1. Continuare

Beneficiile extra-salariale: Accentul se pune pe nevoia personala a angajatului

In ultimii ani, pe langa binecunoscutele tichete de masa, angajatorii s-au adaptat si au inceput sa acorde beneficii personalizate, in functie de necesitatile angajatilor. De asemenea, se observa o crestere a prezentei asigurarilor in programele de beneficii. Continuare

Vanzarile online, viitorul pietei de asigurari?

In ultimii ani, Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a constatat anumite probleme si nevoi specifice vanzarilor online de asigurari si acest lucru a condus la aparitia primei norme in acest domeniu, care presupune respectarea unor cerinte mai stricte cu privire la informarea corecta si transparenta a asiguratilor. Continuare

O piata unica a serviciilor financiare europene

Comisia Europeana a desfasurat, in perioada decembrie 2015 - martie 2016, o consultare publica privind posibilitatea crearii unei piete unice a serviciilor financiare din zona retail la nivel european, incercand sa analizeze ce se poate face pentru a aduce imbunatatiri concrete in viata cetatenilor din UE. Consultarile, la care a participat si APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor, au avut la baza un document intitulat "Green Paper on retail financial services" (n.red., Cartea Verde privind serviciile financiare cu amanuntul), publicat de catre Comisie pe site-ul propriu, in care au fost incluse o serie de propuneri si solutii pentru situatia actuala. O serie de rezultate preliminarii ale consultarii au fost aduse la cunostinta publicului si analizate cu prilejul unei audieri publice organizate de Comisie pe 2 martie a.c. Continuare

Viitorul nostru digital

Tehnologia digitala transforma nu numai lumea, ci si industria serviciilor financiare, iar in momentul de fata nimeni nu stie care va fi rezultatul final al acestei metamorfoze. Start-up-urile digitale reprezinta, cu siguranta, elemente disruptive pentru acest domeniu. Entitati precum Beagle Street, PolicyGenius sau Google Compare schimba distributia traditionala a produselor financiare. Mediul digital evolueaza rapid, iar companiile inteligente si-au dat deja seama de acest lucru si incearca sa profite rapid de oportunitatile aparute - cele care nu vor face acest lucru risca sa ramana in urma. Continuare

IDD: Un impuls oferit digitalizarii

Interesele consumatorilor de asigurari trebuie servite la un nivel corespunzator, indiferent de canalul de distributie, online sau offline. In acest scop IDD extinde catre mediul online standardele inalte de consultanta si informare care pana acum erau proprii mediului offline. Adaptarea va aduce cu sine costuri, dar are potentialul de a oferi si oportunitati de extindere a activitatii intermediarilor in asigurari prezenti in spatiul virtual. Continuare

Consolidare si reasezare pe piata de brokeraj

Noile cerinte legislative privind nivelul minim al capitalului social detinut de brokerii de asigurare din Romania a condus la o diminuare a numarului acestora la inceputul anului, declansand astfel o etapa de reasezare si consolidare in industria de intermediere in asigurari. Continuare

Articole:
[1 - 20] [21 - 40] [41 - 60] [61 - 80] [»] [»»]

Intrebarea saptamanii
Care considerati ca va fi provocarea anului 2017 pentru companiile de asigurari din Romania?

- Revenirea la tarifele RCA calculate pe baze actuariale
- Impredictibilitatea legislativa
- Recastigarea increderii consumatorilor
- Dezvoltarea liniilor de business non-auto (sanatate, viata, locuinte, agricole etc)
- Alta (va rugam mentionati la rubrica de comentarii)



Ziua Veche


PAID

OMNIASIG



























Copyright 2017-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM