1asig.ro
1asig.ro

UNSAR: S-a dublat procentul romanilor care prefera sa achizitioneze asigurari online

5 min. / 1.540 cuvinte
Procentul romanilor care prefera sa achizitioneze polite de asigurare prin intermediul instrumentelor online s-a dublat fata de anul trecut, arata rezultatele Barometrului UNSAR-IRES privind "Perceptia riscului si cultura asigurarilor in Romania". Cu toate acestea, cei mai multi romani continua sa prefere interactiunea directa atunci cand vine vorba despre incheierea unei polite de asigurare.

PROMO


Astfel, daca in 2019 doar 6% dintre romani spuneau ca prefera sa incheie asigurarile din fata calculatorului sau a telefonului mobil, in 2020 ponderea acestora a urcat la 12%, cel mai probabil ca urmare a restrictiilor impuse pe perioada pandemiei COVID-19, care au determinat cresterea rapida a gradului de accesare a serviciilor online.

Acelasi studiu arata ca aproximativ 1 din 5 romani (circa 18%) prefera serviciile online pentru achizitionarea de polite sau pentru gestionarea acestora, in timp ce ponderea celor care folosesc servicii online in general, altele decat cele de asigurari, este de 59%. Din analiza acestor date reiese existenta unui potential foarte mare neexploatat in domeniul serviciilor online de asigurari, noteaza UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania.

Categoria de populatie pentru care solutiile online au o importanta mai crescuta este reprezentata de tineri pana in 35 de ani, cu educatie superioara, si care locuiesc in mediul urban.

Doua treimi dintre participantii la studiul citat (66%) au declarat ca solutiile online sunt importante pentru ei atunci cand achizitioneaza sau gestioneaza o asigurare, iar circa 76% dintre respondenti au declarat ca sunt multumiti de serviciile online pe care le-au utilizat. De altfel, serviciile online reprezinta al doilea factor de multumire in ceea ce priveste experienta cu companiile de asigurari, dupa interactiunea cu personalul, despre care 88% dintre participantii la studiu au declarat ca sunt multumiti si foarte multumiti.



"In perioada pandemiei, industria de asigurari a luat, in ritm accelerat, o serie de masuri speciale pentru sustinerea clientilor nostri, dar si pentru mentinerea unui contact permanent, in conditiile in care o mare parte dintre companiile de profil au implementat lucrul de acasa, conform recomandarilor facute de autoritati. Asiguratorii au incurajat folosirea de catre clienti a modalitatilor digitale si online pentru incheierea sau reinnoirea politelor, pentru constatarea si instrumentarea daunelor. Practic, pandemia a dus la dezvoltarea accelerata a instrumentelor online, in beneficiul clientilor. Astfel, le putem fi alaturi indiferent de context", a declarat Adrian MARIN, Presedintele UNSAR.

Sistemele online de achizitie si de gestionare a politelor de asigurare le ofera clientilor posibilitatea sa deruleze operatiuni legate de asigurarile lor mai rapid decat daca ar face acelasi lucru utilizand mijloace traditionale.



"Achizitia unei polite de asigurare online sau notificarea unei daune prin doar cateva click-uri, de pe calculator sau de pe telefon, reprezinta rezultatele digitalizarii din ultimii ani a sectorului asigurarilor. Tot mai multi dintre clientii nostri se conving de simplitatea si rapiditatea acestor servicii. In acelasi timp, asiguratorii investesc din ce in ce mai mult in digitalizare si inovatie. Iar schimbarile nu se opresc aici: in urmatorii ani, ca urmare a revolutiei tehnologice, expertii se asteapta ca digitalizarea sa contribuie semnificativ la imbunatatirea continua a experientei clientilor cu asigurarile. Cu toate acestea, chiar daca ne aflam intr-o perioada de digitalizare accelerata, industria de profil ofera si va oferi in continuare tuturor clientilor protectie in fata riscurilor, inclusiv prin intermediul canalelor traditionale", a precizat Alexandru CIUNCAN, Director General al UNSAR.

De altfel, Romania urmeaza tendinta existenta la nivel european, unde digitalizarea in asigurari se afla intr-o continua dezvoltare, imbunatatind experientele consumatorilor si aducand noi oportunitati .

Folosirea serviciilor online este in stransa legatura cu accesul la Internet. Potrivit celor mai recente statistici oficiale, trei sferturi din gospodariile din Romania au acces la internet. Telefonul mobil este cel mai folosit dispozitiv pentru accesarea internetului, 86% din populatie utilizand internetul pe smartphone.

Barometrul UNSAR-IRES a fost realizat in luna mai 2020 pe un esantion de baza de 1.309 persoane cu varste cuprinse intre 18 si 50 de ani si pe un esantion de screening de 2.555 de persoane cu varsta de peste 18 ani, prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), cu o eroare maxima tolerata de +/-2,7% pentru esantionul de baza si de +/-2% pentru esantionul de screening.

Infiintata in 1994, UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania reprezinta 20 de companii de profil. Acestea detin o pondere de aproximativ 80% din piata locala de asigurari. Activitatea UNSAR are drept obiectiv apararea si reprezentarea intereselor asiguratorilor si reasiguratorilor din Romania, participarea la imbunatatirea cadrului legislativ in domeniul asigurarilor, promovarea activitatii de asigurari in Romania si promovarea dezvoltarii cat mai durabile a industriei de profil pe plan intern si international. Din anul 2007, UNSAR este membru cu drepturi depline al federatiei asiguratorilor si reasiguratorilor europeni - Insurance Europe.

Infiintat in 2009, Institutul Roman pentru Evaluare si Strategie - IRES activeaza pe piata de cercetare din Romania si functioneaza ca un think tank independent, o parte dintre studiile si proiectele pe care le dezvolta fiind dedicate optimizarii politicilor publice in diferite domenii ale societatii romanesti. Este una dintre cele mai mari companii romanesti de cercetare de piata si ofera solutii integrate pentru clienti - organizatii multinationale, nationale si locale, institutii si organizatii din Romania, dar si din strainatate - care inteleg valoarea cercetarii in evolutia lor pe termen lung. IRES este membru al ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research).

618 accesari
Sondaj

Cat de des te enervezi atunci cand esti la volan?

- Aproape de fiecare data cand circul cu masina
- Din cand in cand, in functie de conditiile de trafic
- Destul de rar
- Nu ma enervez niciodata cand conduc


PROMO