1asig.ro

Utilizatorii din intreaga lume au cumparat, in primul trimestru al anului, aplicatii mobile in valoare record de 23,4 miliarde de dolari

5 min. / 1.540 cuvinte
Timpul alocat aplicatiilor mobile a explodat in ultima vreme, la nivel global, in conditiile in care, pe fondul pandemiei COVID-19, tot mai multi utilizatori au ales aplicatiile mobile pentru cumparaturi, administrarea finantelor, pentru a gasi si pune in aplicare noi exercitii fizice, pentru a lucra de acasa, dar si pentru a se distra.

PROMO


In acest context, arata Tech Crunch, citand un raport realizat de App Annie, primul trimestru al lui 2020 a doborat recordul in ceea ce priveste sumele investite de utilizatori in aplicatiile mobile.

Mai mult decat atat, subliniaza sursa citata, o analiza a dispozitivelor Android arata ca timpul mediu alocat saptamanal aplicatiilor mobile si jocurilor, la nivel global, a crescut cu 20% in comparatie cu T1 2019, iar acest lucru a fost echivalent cu o crestere record a sumelor platite de utilizatorii din intreaga lume pentru aplicatiile mobile. Astfel, in T1 2020, utilizatorii au investit, arata App Annie, nu mai putin de 23,4 miliarde de dolari in aplicatiile mobile, stabilind un nou record in acest sens, la nivel trimestrial.

iOS a atras aproximativ 15 miliarde de dolari din intreaga suma investita, in vreme ce Google Play a atras "doar" 8,3 miliarde de dolari. In ambele cazuri, s-a constatat, potrivit sursei citate, o crestere de 5% de la an, la an. Aplicatiile non-gaming au reprezentat 35% din sumele cheltuite in iOS si 15% din cele investite de utilizatori in Google Play. Pe de alta parte, in primul trimestru al anului 2020, aplicatiile de gaming au atras, la nivel global, nu mai putin de 16,7 miliarde de dolari.

Utilizatorii din SUA si China au investit cel mai mult in aplicatiile iOS, in vreme ce Google Play a atras mai mult utilizatorii din SUA, Japonia si Coreea de Sud. Utilizatorii de Android au investit in jocuri si aplicatii de social media si entertainment, Disney+ si Twitch fiind in top. Pe de alta parte, utilizatorii de iOS au alocat sume importante pentru jocuri, entertainment si aplicatii foto-video, topul celor mai populare trei aplicatii fiind compus din Tinder, YouTube si TikTok.

De asemenea, sursa citata mai arata ca, in primul trimestru al anului in curs, au fost descarcate, la nivel global, 31 de miliarde de aplicatii noi, o crestere de 15% comparativ cu ultimul trimestru al anului trecut. Descarcarile din Google Play au cunoscut o crestere de 5% comparativ cu anul trecut, iar iOS a inregistrat o crestere de 15%. Aplicatiile non-gaming au fost majoritare (55% Google Play, 65% iOS), un indicator al faptului ca, in carantina, oamenii au cautat sa isi petreaca timpul si altfel, nu doar jucandu-se.

Printre aplicatiile mobile care au inregistrat cresteri semnificative de descarcari pe ambele platforme, se numara aplicatii de sanatate si fitness, de educatie si business. Aplicatiile de sanatate si fitness au avut, comparativ cu trimestrul trecut, o crestere de 40% pe Google Play si 30% pe iOS. De asemenea, cele dedicate educatiei au crescut cu 35% pe Google Play si 40% pe iOS, in vreme ce aplicatiile de business au inregistrat o crestere de 30% in Google Play si 35% in iOS.

287 accesari
Sondaj

Cum vi se par masurile luate pana acum de asiguratori si brokeri in contextul COVID-19?

- Foarte eficiente
- Eficiente, insa mai pot fi imbunatatite
- Insuficiente, este nevoie de mai mult


PROMO