Vienna Insurance Group (VIG) a invitat recent cele aproximativ 50 de companii din Grup, inclusiv cele din Romania, sa isi inscrie in concurs proiectele de digitalizare. Au fost selectate cinci propuneri pe baza unor criterii precum gradul de inovare pe piata respectiva si relevanta proiectului pentru intregul Grup.
Aceste initiative vor beneficia de o finantare totala de circa un milion de euro. A doua runda de prezentari este programata pentru toamna anului 2018, conform VIG.
"VIG Xelerate" promoveaza initiativele de transformare digitala
Digitalizarea ca mijloc de garantare a capacitatii Grupului de a face fata provocarilor viitoare este un punct de interes al programului de management "Agenda 2020" al VIG. La inceputul anului 2018, companiile Grupului VIG au fost invitate sa transmita proiecte de digitalizare si inovare in cadrul apelului de propuneri "VIG Xelerate". Principalele criterii de atribuire a fondurilor pentru ideile respective au fost gradul de inovare al propunerii pentru piata locala si masura in care aceasta poate fi implementata in alte companii ale Grupului.
"Transformarea digitala este unul din aspectele de baza pe care le luam in considerare pentru a ne mentine pozitia de lider in industria de asigurari din Austria si Europa Centrala si de Est. Prin initiativa 'VIG Xelerate' dorim sa sustinem acele companii ale Grupului care propun si implementeaza activitati inovatoare, masurabile, axate pe digitalizare. Oferim sustinere financiara daca vedem ca exista un avantaj clar pentru Grup si pentru piata respectiva, si daca implementarea va genera o imbunatatire semnificativa a indicatorilor de performanta, cum ar fi venitul din prime, costurile, cota de piata sau profitul", a explicat CEO-ul VIG, Elisabeth STADLER, care a prezidat juriul "VIG Xelerate".
Proiectele castigatoare din prima runda de prezentari au fost propuse de companii ale Grupului din Georgia, Macedonia, Polonia, Romania si Bulgaria, reflectand astfel caracterul divers al Grupului.
"Prin ideile sugerate, companiile locale ale Grupului devin deschizatori de drumuri care aduc inovatii in pietele pe care sunt prezente. Am avut in vedere si acest factor in acordarea fondurilor pentru investitii," a adaugat STADLER.
O mare varietate de idei pentru digitalizare
Unul din proiectele selectate vizeaza valorificarea optiunilor de digitalizare in vederea utilizarii unor noi canale de vanzare si a optimizarii serviciilor pentru clienti prin furnizarea unei game de servicii online. Astfel, toate procesele - de la contactul initial cu clientul pana la gestionarea daunelor - vor fi automatizate cat mai mult posibil.
Doua proiecte se axeaza pe generarea de avantaje pentru clienti prin servicii digitale. Folosirea unei aplicatii premiate pe segmentul de asigurari de sanatate va fi extinsa la alte forme de asigurari. De asemenea, va fi lansata o aplicatie pentru raportarea daunelor auto care sa ofere si optiunea de gestionare online a cererilor de despagubire.
"Transformarea consultantei in asigurari intr-o experienta pozitiva pentru clienti este obiectivul vizat de un nou instrument de consiliere. Acesta le permite consultantilor sa inteleaga clar cerintele clientilor si sa conceapa un portofoliu de asigurari impreuna cu clientul, in mod eficace si in timp real, cu o abordare relaxata si moderna. Personalizarea primelor si stabilirea pretului in functie de nevoile clientului - tot in timp real - au fost punctele centrale ale unei alte initiative castigatoare", a preciat grupul.
VIG intentioneaza sa organizeze urmatoarea runda a concursului de proiecte in toamna anului 2018, urmand sa ofere din nou finantare pentru investitii companiilor selectate din cadrul Grupului.
VIG detine in Romania companiile de asigurari OMNIASIG, activa pe segmentul asigurarilor generale, ASIROM, cu activitate compozita, si BCR Asigurari de Viata, cu afaceri pe segmentul life.
In primul trimestru din 2018, VIENNA Insurance Group a inregistrat, in Romania, un profit inainte de impozitare de 4,1 milioane euro, cu 27,3% mai mare comparativ cu aceeasi perioada din 2017 (3,2 milioane euro), arata rezultatele financiare anuntate de grupul austriac. De asemenea, VIG a raportat, pentru primele trei luni din acest an, prime brute subscrise in valoare de 146,6 milioane euro in tara noastra, cu 11,4% mai mult comparativ cu primul trimestru din 2017 (131,6 milioane euro).
VIG va investi aproape un milion de euro in cinci proiecte de digitalizare
Din aceeasi categorie
Cele mai citite