Vehiculele fara sofer, o provocare pentru RCA si pentru intreaga industrie a asigurarilor auto -...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 ASF 
 Asiguratori 
 Brokeri 
 Date financiare 
 Organizatii 
 Va recomandam 
 Cariere 
 Job 
 PAD-PAID 
 Opinii 
 Dezbateri 


Bucuresti
19
1 EUR = 4.5600 RON
1 USD = 4.0774 RON
















RFI

Opinii

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Vehiculele fara sofer, o provocare pentru RCA si pentru intreaga industrie a asigurarilor auto


Paul DUMITRU
Director Executiv
CRUX Insurance Broker

In clipa de fata factorii primari folositi in cotarea RCA sunt cei indusi de sofer, de teritoriu (unde este folosit si unde este parcat "peste noapte" autovehiculul) si scopul utilizarii autovehiculului (personal, business) - de aceea exista in mod normal diferente foarte mari intre tarifele segmentelor de asigurati. O parte dintre acesti factori primari vor ramane probabil in viitorul nu foarte indepartat fara obiect, odata cu introducerea autovehiculelor fara sofer.

FORD, BMW, TESLA, GOOGLE si poate si altii lucreaza intens la dezvoltarea autovehiculelor fara sofer, intentia FORD si BMW fiind aceea de a introduce initial pe sosele incepand cu 2021 doar a taxiurilor fara sofer, iar Ford, consecvent misiunii sale de la infiintarea sa la inceputul secolului XX, intentioneaza sa produca primele autoturisme accesibile ca pret publicului larg incepand cu 2025.

In aceste viitoare conditii asiguratorii vor avea foarte multe noi provocari, caci cotarea RCA nu se va mai face tinand cont de factorii primari de mai sus, ci de cu totul si cu totul altii, printre acestia numarandu-se probabil: conditiile meteo (una dintre principalele provocari actuale ale dezvoltatorilor de masini fara sofer este de a determina comportamentul unui vehicul fara sofer in conditii de ploaie sau zapada, ceea ce introduce un hazard greu de cuantificat pentru asiguratori), conditiile de trafic (autovehiculul isi va culege date despre trafic pentru a alege conditiile de conducere in siguranta si rutele urmate) si, nu in ultimul rand, informatii legate de siguranta tehnologiei folosite (aceasta avand o importanta deosebita cel putin pana cand se va crea un istoric care sa poata fi folosit de actuari). In acest context analiza bazelor de date mari (engl. "big data analystics") - caci autovehiculele vor culege permanent informatii ce vor putea fi stocate si folosite de asiguratori - va deveni cea mai importanta in cotare, iar factorul uman (cel ce creaza asa de multe controverse inclusiv in zilele noastre) isi va pierde relevanta.

Introducerea autovehiculelor fara sofer nu va avea efecte doar asupra cotarii RCA, ci si asupra intregului "lant furnizor" din industria asigurarilor. Condusul respectand toate regulile din codul rutier va insemna spre exemplu ca vor fi mai putine incidente si amenzi, iar rolul amenzii ca masura punitiva si de corectare a soferului va deveni irelevant. Introducerea autovehiculeor fara sofer va avea, de asemenea, consecinte asupra reglementarii legale, cat si asupra rezolvarii daunelor (stabilirea vinovatului in cazul unui accident), asupra service-urilor (presupunand ca noile tipuri de autovehicule vor produce mai putine accidente, service-urile vor avea mai putine venituri din reparatii, iar atunci cand vor aparea vor fi diferite de cele "clasice") si, nu in ultimul rand, asupra asupra asigurarii riscului de furt (se pare ca GOOGLE a decis sa nu permita dezvoltarea de sisteme prin care pasagerii sa poata inverveni asupra autovehicului in cazul aparitiei unei situatii neprevazute, pentru a nu introduce un hazard moral, ca atare, astfel de autovehicule vor fi ..."greu de furat").

Elon MUSK, CEO-ul si fondatorul TESLA spunea intr-o conferinta in 2015, vorbind despre vehiculele fara sofer, ca "oamenii vor scoate probabil in afara legii condusul autovehiculelor. Nu poti avea o persoana care sa conduca o masina de doua tone, producatoare de moarte, e prea periculos" (engl. "People may outlaw driving cars because it's too dangerous. You can't have a person driving a two-tonne death machine"). Daca Elon MUSK are dreptate si facem o analogie cu ce s-a intamplat cu istoria KODAK sau POLAROID, autovehiculele "cu sofer" vor disparea putin cate putin de pe piata si vor face ca industria asigurarilor auto sa arate cu totul si cu totul altfel in 10-15 ani.


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Vehiculele fara sofer, o provocare pentru RCA si pentru intreaga industrie a asigurarilor auto).




Share |


Publicat pe 23.11.2016 | 877 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:




PAID

OMNIASIG



























Copyright 2017-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM