Viitorul nostru digital - Tendinte - Asigurari - Totul despre asigurari - Piata asigurarilor din...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Ghid Asig 
 Dictionar 
 Lex 
 Sondaje 
 Tendinte 


Bucuresti
15
1 EUR = 4.5573 RON
1 USD = 4.0641 RON
















RFI

Tendinte

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Viitorul nostru digital


Tehnologia digitala transforma nu numai lumea, ci si industria serviciilor financiare, iar in momentul de fata nimeni nu stie care va fi rezultatul final al acestei metamorfoze. Start-up-urile digitale reprezinta, cu siguranta, elemente disruptive pentru acest domeniu. Entitati precum Beagle Street, PolicyGenius sau Google Compare schimba distributia traditionala a produselor financiare. Mediul digital evolueaza rapid, iar companiile inteligente si-au dat deja seama de acest lucru si incearca sa profite rapid de oportunitatile aparute - cele care nu vor face acest lucru risca sa ramana in urma.

Pentru a-si dezvolta abilitatile in acest nou mediu dominat de digital, companiile aplica diverse strategii. Astfel, unele dintre ele incheie parteneriate, altele fac achizitii, iar altele creeaza fonduri care investesc in oportunitati digitale. Indiferent de strategie, insa, tehnologiile schimba atat zona de "front office", cat si cea de "back office" a organizatiilor. Si, chiar daca schimbarile din zona de "front office" sunt mai vizibile, in schimb cele din partea de "back office" sunt mai importante: eficienta administrativa trebuie sa compenseze pentru rezultatele financiare in scadere si impactul ratelor de dobanda mici.

Asteptarile din ce in ce mai mari ale clientilor ajuta la realizarea a numeroase astfel de schimbari impuse de digital. Oamenii cer o interactiune simpla si consistenta pe toate canalele de comunicare - asa cum s-au obisnuit din alte industrii. De asemenea, acestia cauta produse si servicii cu valoare mai mare, dar si sfaturi, servicii si oferte din ce in ce mai personalizate. Companiile au mult de castigat din acest comportament: oamenii sunt dispusi sa ofere mai multe informatii despre ei pentru a obtine beneficii mai mari, iar companiile au ocazia de a intari relatia cu acesti consumatori si de a-si creste atat eficienta, cat si competitivitatea.

In mod clar, datele reprezinta punctul central al oportunitatilor actuale: companiile au nevoie de mai multe date pentru a oferi mai multa valoare, inclusiv informatii privind activitatile, nevoile si preferintele consumatorilor. Pe masura ce asiguratorii colecteaza mai multe date, creste si abilitatea lor de a raspunde nevoilor clientilor. In acelasi timp insa, cresc si riscurile la care sunt expusi: bresele in sisteme de securitate, furturile digitale si fraudele devin mai probabile. Securitatea datelor este un element critic, iar bresele, odata intamplate, sunt popularizate de catre media. Consumatorii vor sa fie siguri ca informatiile lor personale sunt in siguranta in mainile companiilor.

Increderea este un element cheie pentru ca astazi sunt disponibile mai multe date despre consumatori decat oricand altcandva in istorie. Conform unei cercetari recente realizate de LIMRA, doua treimi dintre americani publica informatii personale pe retelele sociale1. De fapt, jumatate dintre acestia au declarat ca se simt confortabil cu faptul ca angajatorii lor vad ce posteaza online. Femeile, persoanele sub 40 de ani si cei care au copii acasa posteaza chiar mai multa informatie decat celelalte grupuri de respondenti.

Consumatorii s-au obisnuit cu ideea de a oferi informatii personale tertelor parti pentru a obtine diverse beneficii. Cu toate acestea, tind sa fie mai reticenti atunci cand vine vorba de informatii sensibile privind propria sanatate sau datele financiare. Cu alte cuvinte, oamenilor le place sa impartaseasca informatii, dar vor sa stie ce informatii sunt impartasite si sa controleze tot ceea ce este distribuit mai departe din informatiile lor personale.

In cadrul unui sondaj realizat de Georgetown Institute for Consumer Research, oamenii au fost intrebati ce date personale ar fi dispusi sa vanda si pentru ce date ar fi dispusi sa plateasca ca sa fie protejate2. Deloc surprinzator, oamenii sunt cel mai dispusi sa vanda istoricul achizitiilor online. Un procentaj semnificativ a fost dispus sa vanda si istoricul cautarilor online, dar si istoricul din propriile retele sociale. Mult mai putine persoane (sub 1 din 10 respondenti) si-ar vinde locatia si informatiile financiare, precum scorul de credit. Incidental, acestea sunt si categoriile de date pentru care oamenii ar fi cel mai dispusi sa plateasca pentru a le sti in siguranta.

Evident, anumiti consumatori se simt mai confortabil cu ideea de a impartasi informatii personale decat altii. Recent, i-am intrebat pe oameni ce parere au de ideea de a folosi un mecanism de monitorizare in masina personala sau asupra propriei persoane prin intermediul caruia sa obtina prime de asigurare personalizate3. 53% dintre respondenti au declarat ca ar fi dispusi sa foloseasca un dispozitiv de monitorizare in masina daca acest lucru le-ar aduce reduceri la prima de asigurare auto. Mai mult, 38% dintre acestia ar fi dispusi sa poarte un dispozitiv de monitorizare si sa impartaseasca unei companii de asigurari de viata informatii privind starea lor de sanatate in schimbul obtinerii unor tarife mai personalizate pentru polita de asigurare. In general, femeile sunt mai dispuse sa faca acest lucru decat barbatii.

In cadrul aceluiasi studiu i-am intrebat, de asemenea, pe participanti ce ingrijorari au atunci cand vine vorba de divulgarea datelor personale. Oamenii sunt mai predispusi sa fie "extrem de ingrijorati" atunci cand vine vorba de pierderea intimitatii (aceasta a fost o problema pentru 45% dintre respondenti). Mai mult de o treime sunt ingrijorati de ideea ca sunt monitorizati de o companie, iar un procent similar, de lipsa acuratetei dispozitivelor de monitorizare, astfel de tipuri de ingrijorari crescand odata cu varsta respondentilor. De asemenea, o treime dintre participantii la studiu au declarat ca sunt ingrijorati ca ar putea fi pedepsiti pentru ca "nu au un comportament bun".

Imi imaginez ca aceste cifre ar fi fost diferite daca am fi facut studiul in urma cu cinci ani si ma astept sa difere si daca il vom relua peste alti cinci ani (sau chiar in 1-2 ani). Atitudinile si asteptarile privind intimitatea se schimba de-a lungul timpului. Cu toate acestea, pentru companiile care folosesc datele din social-media, din cloud sau alte tehnologii similare, exista o constanta: nevoia de a proteja datele personale si de a continua sa se incadreze in reglementarile privind intimitatea datelor.

Viitorul e digital. Desigur, este mai bine pentru organizatii sa inceapa sa-si dezvolte de pe acum capacitatile digitale care sa le conduca in directia potrivita, in loc sa astepte pentru o harta digitala "perfecta" care sa le arate unde trebuie sa mearga. Un business cu niste abilitati digitale puternice are nevoie de sisteme si procese diferite fata de ceea ce au avut companiile de asigurare de-a lungul istoriei. Acele organizatii care vor putea raspunde nevoilor consumatorilor in ceea ce priveste o interactiune simpla si securitatea datelor vor avea cele mai mari avantaje. De asemenea, vor avea probabil si cele mai bune procese si sisteme, ceea ce le va aduce cu totul alte recompense.

----------------------------------------------
1 "Opportunities in the Sharing Culture", LIMRA Research Briefing 2015
2 Banerji, Ishani, "For Sale: My Data", www.huffingtonpost.com, September 23, 2014
3 "Opportunities in the Sharing Culture", LIMRA Research Briefing 2015


Articol republicat cu permisiunea LIMRA's MarketFacts Quarterly

Alison F. SALKA, Ph.D., Senior Vice President and Director, LIMRA Research

Traducere si adaptare: Adina TUDOR


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Viitorul nostru digital).




Share |


Publicat pe 13.04.2016 | 1590 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:




PAID

OMNIASIG



























Copyright 2017-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM