1asig.ro

Virgil SONCUTEAN: Avem o piata in plin proces de maturizare

5 min. / 1.540 cuvinte
Piata romaneasca de asigurari a fost tot timpul atractiva datorita "potentialului". Am putea spune ca acest lucru nu s-a schimbat semnificativ in cei 30 de ani, ceea ce poate fi interpretat fie ca un aspect negativ - nu am fructificat indeajuns acest potential, fie ca unul pozitiv - inca avem oportunitati care pot genera cresteri majore, a declarat, pentru XPRIMM Publications, Virgil SONCUTEAN, CEO, ALLIANZ-TIRIAC.

PROMO


"Cu toate acestea, evolutia nu poate fi negata: in 1989 in piata era activa o singura companie de asigurari ADAS - un monopol al statului. In prezent avem o piata in plin proces de maturizare in care activeaza 28 de jucatori", a adaugat Virgil SONCUTEAN, intrebat despre schimbarile pietei de asigurari din ultimii 30 de ani.

Conform acestuia, "ALLIANZ-TIRIAC s-a numarat printre primele companii care au crezut in potentialul pietei romanesti de asigurari. Am fost implicati in constructia ultimilor 25 din cei 30 de ani ai pietei de asigurari. In acest sfert de secol am ajutat clientii sa se remonteze dupa evenimente neprevazute prin plata cumulata a circa 10 miliarde de lei, echivalentul incasarilor anuale la care a ajuns in acest moment piata".

Intrebat despre impactul evolutiei tehnologice, el a mentionat ca lumea se schimba cu o rapiditate fara precedent, iar tehnologia este un vector important al transformarii. "Impactul tehnologiei nu poate fi ignorat, dar nici supraestimat. S-a creat intr-adevar mult zgomot in jurul acestui subiect si s-au facut eforturi importante in aceasta directie, dar efectul la nivelul modelului de business nu a fost semnificativ deocamdata".

"ALLIANZ-TIRIAC a fost unul dintre pionierii pietei de asigurari in ceea ce priveste digitalizarea. In 2015 am lansat aplicatia mobila ALLIANZ-TIRIAC Mobile, iar constant am adaugat noi functionalitati, astfel ca in acest moment aplicatia permite clientilor sa achizitioneze polite de asigurare, sa notifice daune, sa monitorizeze statusul dosarului de dauna sau a performantei programelor de investitii atasate asigurarilor de viata", a spus Virgil SONCUTEAN.

"Vorbim insa mai degraba de un serviciu aditional, pentru ca tehnologia nu poate suplini increderea, care este pilonul central al industriei de asigurari, si care poate fi creata doar de oameni. Capacitatea echipei ALLIANZ-TIRIAC de a construi un numitor comun in relatia cu clientul va ramane un atu puternic si de neinlocuit al profesionistilor care ne reprezinta. ALLIANZ-TIRIAC reprezinta in Romania cel mai valoros brand de asigurari din lume, iar aceasta recunoastere globala reflecta increderea pe care clientii ne-o acorda", a adaugat el.

Mai multe declaratii puteti citi in Editia Speciala a Revistei PRIMM Asigurari si Pensii din luna decembrie a.c.

659 accesari