UE introduce noi teste privind emisiile masinilor

Tweet
Noile modele de autovehicule vor trebui sa treaca, incepand de la 1 septembrie 2017, o serie de teste noi si mai fiabile privind emisiile generate in conditii reale de condus inainte sa poata circula pe drumurile europene, a anuntat Comisia Europeana.

Scandalul care a izbucnit in septembrie 2015, cand producatorul auto german Volkswagen a admis ca a utilizat un program pentru a modifica emisiile masinilor diesel, a atras atentia asupra necesitatii de reformare a testelor de poluare in UE.

Noul proces, cunoscut sub denumirea de emisii generate in conditii reale de condus (Real Driving Emissions, RDE), este destinat sa reduca decalajul intre testele in conditii reale si cele de laborator. Pana acum doar testele de laborator au fost utilizate ca indicator de referinta pentru evaluare emisiilor poluante ale vehiculelor, iar constructorii auto utilizau o gama larga de tactici, precum deschiderea ferestrelor si a usilor, pentru a produce rezultate mai bune decat in conditii real de drum.

"Noile teste privind emisiile constituie o etapa importanta in eforturile noastre continue de a produce autovehicule mai curate si mai sustenabile in urmatorii ani", a declarat Jyrki KATAINEN, Vicepresedinte al Comisiei Europene.

"Pentru moment, autovehiculele cu motoare diesel fac parte din viata noastra si trebuie sa capatam iar incredere in aceasta tehnologie. De aceea, existenta unor teste noi si mai fiabile pentru autovehiculele noi este esentiala", a declarat Elzbieta BIENKOWSKA, Comisarul pentru piata interna, industrie, antreprenoriat si IMM-uri,.

Pana acum, doar testele de laborator au fost folosite ca etalon pentru evaluarea emisiilor generate de masini.