1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
ASF: Cum procedezi daca ai un ...

ASF: Cum procedezi daca ai un litigiu cu o institutie de servicii financiare nebancare

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) transmite o informatie importanta pentru persoanele care au un litigiu cu o institutie de servicii financiare nebancare. ASF reaminteste ca pot apela la SAL-Fin, ”o solutie alternativa, rapida si gratuita pentru rezolvarea disputelor”. 

Ce reprezinta SAL-Fin? Intr-o postare pe pagina de Facebook, ASF a explicat ce semnifica, de fapt, aceasta solutie alternativa.

”SAL-Fin (Solutionarea Alternativa a Litigiilor in domeniul financiar nonbancar) este un serviciu pus la dispozitia consumatorilor pentru a solutiona, in afara instantelor, conflictele cu entitati care ofera produse si servicii financiare nonbancare – precum asigurari, pensii private sau leasing.

Cum te ajuta SAL-Fin?

• Procedura este gratuita pentru consumatori (cu exceptia eventualelor costuri pentru expertize sau traduceri).

• Este rapida si accesibila – se poate derula online, pe hartie sau alt suport durabil.

• Dosarul tau va fi analizat de conciliatori cu experienta in dreptul financiar si protectia consumatorilor.

Ce tipuri de solutionare sunt disponibile?

Consumatorii pot opta pentru:

• Propunerea unei solutii (acceptarea ei fiind optionala)

• Impunerea unei solutii (obligatorie pentru ambele parti)

Informatii complete despre proceduri, pasi si formulare gasesti pe site-ul oficial: www.salfin.ro”, informeaza ASF.

Consumatorii au primit in plus, in anul 2024, aproximativ 1,7 milioane lei, ca urmare a concilierilor realizate de SAL-Fin din cadrul ASF. Cea mai mare suma obtinuta in plus de catre un consumator, care a apelat la procedurile de conciliere oferite de SAL-Fin, a fost de 332.715 lei, ca rezultat al concilierii unui litigiu privind despagubirea aferenta producerii unui incendiu a unui imobil (cladire+hala).

Anul trecut, SAL-Fin a inregistrat un numar de 761 cereri de conciliere, in scadere cu circa 18% fata de anul anterior, cand a fost inregistrat un numar de 923 de cereri. Din numarul total de cereri inregistrate anul trecut, 322 de cereri au fost acceptate, fiind indeplinite conditiile legale de eligibilitate, a transmis ASF. Cererile consumatorilor, preluate in analiza in cursul anului 2024, au vizat (aproape) in totalitate domeniul asigurarilor.

SAL-Fin se ocupa cu solutionarea litigiilor ce pot aparea intre consumatori si entitatile care functioneaza pe piata asigurarilor, pe piata de capital sau pe piata pensiilor private. Acest proces este realizat de catre unul dintre conciliatorii independenti si impartiali inscrisi in Registrul Conciliatorilor. Acesta este constituit din persoane fizice cu pregatire si experienta profesionala, atat in domeniul pietelor financiare non-bancare, cat si al solutionarii litigiilor pe cai alternative.

SAL-Fin aplica proceduri de solutionare alternativa a litigiilor intr-un mod independent, impartial, transparent, eficace, rapid si echitabil, in scopul asigurarii unui nivel inalt de protectie a consumatorilor si a bunei functionari a pietei.