Alexandru APOSTOL, Director General, MAXYGO Broker de Asigurare
Brokerii de asigurari nu au fost nici ei ocoliti de provocarile pietei din ultima perioada. Ceea ce sprijina insa cresterea acestora si mentinerea ritmului dinamic este importanta in crestere pe care o au pentru client, care intelege si apreciaza din ce in ce mai mult consultanta primita.
XPRIMM: Cum apreciati evolutia pietei de brokeraj in acest an si care sunt provocarile actuale?
Alexandru APOSTOL: Piata de brokeraj in asigurari va ramane un domeniu dinamic, care va continua sa isi consolideze statutul de principal reprezentant al intereselor clientilor.
Tot mai multi clienti considera brokerii de asigurare drept parteneri de incredere, prin intermediul carora isi pot evalua atat nevoile de asigurare, cat si posibilitatile de acoperire a acestora. Societatile de asigurare ne definesc inca drept un "canal de vanzare". Pentru unele dintre acestea, am devenit "canal" exclusiv. In legatura cu cele
pentru care am ramas deocamdata un "canal alternativ", speram sa ne considere parteneri strategici.
Intr-o piata in care serviciile de asigurare si respectiv preturile la care asiguratorii ofera aceste servicii sunt in marje foarte largi, brokerajul a devenit o necesitate pentru clienti. Brokerii de asigurare sunt o interfata eficienta prin intermediul carora clientii pot evalua atat calitatea, cat si nivelul preturilor la care pot cumpara serviciile de asigurare.
Datorita fundamentarii solutiilor si rezolvarii necesitatilor, brokerii de asigurare au devenit principalii furnizori de servicii financiare de protectie si economisire pentru consumatorii de asigurari.
In ceea ce priveste provocarile cu care se confrunta piata de brokeraj, acestea sunt cele cu care se confrunta intreaga piata a asigurarilor, respectiv nevoia de predictibilitate si mai ales stabilitate in reglementari. Toate aceste elemente ar trebui sa consolideze relatii de incredere intre toti jucatorii din piata asigurarilor.
Pe de alta parte, concurenta acerba pe segmentul asigurarilor obligatorii determina orientarea interesului brokerilor spre segmentul asigurarilor facultative. Acest lucru presupune eficientizarea proceselor interne si a modului de comunicare cu asiguratorii, dar si cresterea nivelului de profesionalizare a fortei de vanzare.
Piata de brokeraj a demonstrat ca are capacitatea de adaptare la evolutia pietei asigurarilor si cu siguranta se va alinia si la noile directive europene, fapt care ne ofera certitudinea ca vom consolida in viitor un mediu profesional si de afaceri de incredere.
XPRIMM: In ceea ce priveste MaxyGo, care sunt obiectivele pe care le-ati stabilit pentru 2016?
A.A.: MaxyGo a ales calea unei dezvoltari stabile si durabile, care sa ne ofere tuturor - clienti, parteneri interni/externi si actionari - garantia unei colaborari de incredere pe termen lung.
Pentru anul 2016, ne-am propus consolidarea imaginii MaxyGo ca broker care ofera clientilor sai o gama diversa de servicii de asigurare. Avem proiecte care au drept principal obiectiv cresterea nivelului profesional al structurii de vanzare, astfel incat, pe termen mediu, sa devenim un broker capabil sa puna la dispozitia clientilor o gama completa de servicii de asigurare. Cu alte cuvinte, sa avem capacitatea de a acoperi toate nevoile de asigurare ale clientilor, fie ca ne referim la clienti retail sau corporate.
XPRIMM: Considerati ca piata este pregatita pentru vanzarea online a produselor de asigurare? Ce investitii estimati ca sunt necesare pentru ca un broker sa poata vinde online?
A.A.: Exista un segment de clienti interesat de posibilitatea de a accesa serviciile de asigurare online. Sunt clientii care de regula aleg sa evalueze singuri produsele vandute online. Sunt clienti mai analitici, isi asuma rolul de consultant propriu, apeland la surse de informatii pe care le gasesc tot in mediul online. Decizia cumpararii o iau atunci cand considera ca s-au edificat asupra nevoii personale si asupra caracteristicilor produsului. Finalizarea cumpararii va avea loc atunci cand se vor convinge ca piata nu ii poate oferi un pret mai bun pentru produsul identificat de el ca fiind cel de care are nevoie.
Asteptarile si comportamentul clientului online ne determina sa luam in considerare construirea produselor de asigurare astfel incat atat cumpararea, cat si serviciile care decurg post-cumparare sa fie facile, inteligibile si previzibile pentru cumparator.
XPRIMM: Ati observat in ultima perioada o schimbare a comportamentului clientului? Este mai atent la produsul pe care il cumpara sau la compania care il comercializeaza?
A.A.: Falimentul ASTRA din 2015 produce in continuare efecte si a generat scaderea increderii clientilor. Pe de alta parte insa, a condus la constientizarea efectelor pe care tolerarea unui anumit tip de comportament, in acest domeniu, il poate genera asupra tuturor. Clientul doreste sa fie mai bine informat in legatura cu produsul de asigurare dorit, dar si cu asiguratorul care ii acopera respectiva polita. De aceea, brokerii de asigurare sunt din ce in ce mai mult solicitati pentru cumpararea produselor de asigurare.
Editor: Andreea RADU | Publicat pe 02.03.2016 | 5298 vizualizari