Antonio BABETI, Director General, GLOBASIG Broker de Asigurare-Reasigurare
Vanzarea online de asigurari este unul din obiectivele GLOBASIG. Noile reglementari din domeniu vor avea efecte extrem de benefice pentru consumatori.
XPRIMM: Cum vedeti evolutia pietei de brokeraj in acest an si in 2016, tinand cont ca de anul viitor brokerii trebuie sa se conformeze cerintelor privind valoarea minima a capitalului de 150.000 de lei?
Antonio BABETI: Asa cum releva si raportul ASF pentru prima jumatate din 2015, piata de brokeraj a continuat sa creasca si sunt convins ca aceasta tendinta se va mentine in perioada urmatoare. GLOBASIG a efectuat inca de la jumatatea lunii iunie majorarea capitalului pentru a ne conforma noilor reglementari. Estimez totusi o reducere a numarului de jucatori din piata de brokeraj pana la 200-250 pana la sfarsitul acestui an, fara a exista schimbari majore in piata de profil, cu exceptia anumitor absortii ale brokerilor de talie mica ce nu vor avea capacitatea financiara de a se conforma cerintelor de capital.
XPRIMM: De anul viitor intra in vigoare si noile reglementari privind vanzarile online de asigurari. Care considerati ca vor fi efectele asupra consumatorilor si pietei de asigurari?
A.B: Daca analizam serios numarul site-urilor ce vand polite de asigurare, dar si informatiile furnizate, devine limpede ca piata de asigurari avea nevoie de o astfel de reglementare. Efectele vor fi extrem de benefice pentru consumator si ma refer aici atat la securizarea procesului de vanzare, cat si la furnizarea tuturor informatiilor de care are nevoie un asigurat. Consideram ca, odata cu aceasta reglementare, increderea consumatorilor va creste si vor putea achizitiona in siguranta produse de asigurare direct in mediul online.
XPRIMM: Are GLOBASIG in plan vanzarea online a asigurarilor?
A.B: Chiar daca eram deja prezenti pe piata cu cateva site-uri dedicate vanzarii online a asigurarilor, lipsa unei reglementari ne-a facut sa fim reticenti. In actualul context, vanzarea online de asigurari este unul din obiectivele GLOBASIG. De altfel, de la aparitia acestei norme am demarat un proiect prin care dorim ca in decursul urmatorilor doi ani, politele de asigurare vandute pe Internet sa reprezinte minim 10% din totalul primelor pe care le intermediem. Treptat, mediul online va juca un rol tot mai important in evolutia pietei in ansamblul sau. Ne vom axa cu precadere pe segmentul politelor facultative, iar "varful de lance" va fi reprezentat de asigurarile de locuinte.
XPRIMM: Din perspectiva brokerilor, care sunt efectele falimentului ASTRA asupra clientilor si perceptiei lor asupra asigurarilor?
A.B: In situatia actuala, daca privim imaginea de ansamblu, clientii nu vor avea de suferit deoarece exista Fondul de Garantare a Asiguratilor, entitate ce detine suficient capital pentru a acoperi toate solicitarile de despagubire. Pe de alta parte, daca procedura de despagubire se va dovedi indelungata, atunci disconfortul creat poate genera eventual cazuri punctuale de scadere a increderii in sistem.
Un alt efect, benefic de altfel, va fi si acordarea unei atentii sporite din partea clientilor in momentul cand achizitioneaza un produs de asigurare printr-o informare suplimentara, iar pretul sa nu mai fie criteriul decisiv in luarea unei decizii. Speram ca printr-o implicare activa a tuturor jucatorilor din piata sa putem depasi aceasta situatie cu usurinta si, printr-o reglementare solida, sa evitam pe viitor situatii similare.
XPRIMM: Ce se intampla cu clientii care au acum polite la ASTRA (RCA si altele)? Ce ii sfatuiti sa faca in caz de accident sau pe cei cei care au asigurari de viata sau sanatate?
A.B: Clientii GLOBASIG care au polite la ASTRA Asigurari au fost informati cu privire la perioada de supraveghere speciala, dar si la posibilele deznodaminte. In plus toate canalele mediatice au adus la cunostinta clientilor situatia delicata in care se afla compania. Ca atare, la momentul deciziei ASF aveam foarte putini clienti cu polite facultative la ASTRA. Ulterior deciziei ASF, acestia au optat pentru transferarea la alti asiguratori, proces care s-a incheiat in mai putin de doua saptamani. Cat despre clientii sau pagubitii RCA, procedura de despagubire a fost deja reglementata si se regaseste in legislatia aferenta Fondului de Garantare, cu mentiunea ca in caz de dauna le vom acorda tot sprijinul necesar.
XPRIMM: Asadar. Vor renunta clientii sa ia deciziile in functie de cel mai mic tarif?
A.B: Clientii care vor opta in continuare pentru cel mai mic pret vor avea suficiente argumente prin care sa-si schimbe aceasta abordare. Din pacate, trebuie sa fim realisti si sa ne asteptam ca, in continuare, acest principiu va juca un rol important in decizia finala a clientilor.
Suntem convinsi ca aceasta experienta, nefericita de altfel, va conduce la insanatosirea pietei de asigurari si ca toate entitatile implicate in industria de asigurari vor intelege ca cele mai importante aspecte sunt satisfactia si siguranta clientului.
XPRIMM: Care sunt obiectivele GLOBASIG pentru finele acestui an?
A.B: In primele 9 luni ale anului 2015 am intregistrat o crestere de 40% fata de aceeasi perioada din 2014, atingand intermedieri de 27 de milioane de lei. Speram sa atingem o majorare a afacerilor de 42%-43% pana la finalul anului.
Actualul portofoliu este compus din RCA (63,8%), CASCO (16%), property (6,7%), si polite de raspundere civila (6,5%). Diferenta este reprezentata de segmentele cargo, asigurarile agricole, accidente, viata si sanatate.
Printre obiectivele noastre se numara si deschiderea de noi birouri in orasele in care vom gasi parteneri care sa adopte principiile si valorile GLOBASIG.
| Publicat pe 09.10.2015 | 7689 vizualizari