O noua campanie de educatie financiara aduce in prim plan concepte precum economisirea si investitiile prin lumea creativa a basmelor. ”Punguta cu doi bani reinvestiti”, lansata de Asociatia CFA Romania si Alpha Bank, reimagineaza cu ajutorul inteligentei artificiale celebrul basm semnat de Ion Creanga.
Prin integrarea unor notiuni economice de baza intr-un format surprinzator, vesel si prietenos, campania Generatia I – generatia independenta introduce primul basm dedicat educatiei financiare. Acesta are rolul de a atrage atentia asupra importantei pe care o are educatia continua si de a stimula formarea unor obiceiuri financiare sanatoase in contextul lumii de astazi aflate in plin proces de digitalizare. Astfel, personajele basmului popular primesc o identitate reinterpretata, adaptata lumii moderne: au o pensie privata si un mic business, folosesc aplicatii de investitii, dar se confrunta si cu amenintari cibernetice care le pun castigurile in pericol.
”In ultimii ani s-au facut din ce in ce mai multe campanii de educatie financiara, insa datele statistice continua sa ne pozitioneze la coada clasamentelor europene in ceea ce priveste „cultura financiara”. In ciuda eforturilor, rezultatele intarzie sa apara si implica oricum un efort pe termen lung. Cred ca este nevoie sa regandim instrumentele prin care facem educatie financiara si sa gasim abordari mai creative, care sa deschida curiozitatea oamenilor de toate varstele”, a declarat Florentina ALMAJANU, Director General Asociatia CFA Romania.
Studiile confirma impactul pozitiv al lecturii timpurii asupra dezvoltarii cognitive si bunastarii mentale. In perioada copilariei si pe tot parcursul vietii, cititul nu doar imbogateste vocabularul si cunostintele, dar contribuie si la formarea emotionala sanatoasa sau chiar formarea unor deprinderi. ”Punguta cu doi bani reinvestiti” extinde aceste beneficii prin integrarea unor concepte educative din domeniul financiar.
”Generatiile tinere au acces oricand la informatii si tocmai de aici vine si provocarea noastra de a le deschide interesul fata de educatia financiara. Cand totul este la distanta unui click, trebuie sa ne asiguram ca si instrumentele de alfabetizare financiara sunt la fel de usor de gasit, au la fel de mult umor si vin in formate care suprind si deschid curiozitatea. Avem mare incredere in generatia care invata ce inseamna un cost, niste economii sau o investitie inca din anii copilariei sau adolescentei”, afirma Tiberiu Octavian Mercurian, director Directia Marketing, Alpha Bank Romania.
”Punguta cu doi bani reinvestiti” poate fi accesata pe generatiaindependenta.ro, platforma lansata de Asociatia CFA Romania pentru a sustine educatia financiara continua.