Assen CHRISTOV, Presedinte al Consiliului de Supraveghere, EUROHOLD
EUROINS Romania este o parte integranta a strategiei EUROHOLD si EIG. Ne-am demonstrat sustinerea financiara si operationala si planuim sa continuam sa facem acest lucru cu accent mai mare pe satisfacerea nevoilor clientilor.
XPRIMM: Care este importanta EUROINS - divizia de asigurari - in activitatea EUROHOLD? Cum a evoluat in ultimii ani?
Assen CHRISTOV: EUROHOLD este o companie de top in Bulgaria si in Europa Centrala si de Est, concentrandu-se pe servicii financiare non-banking, asset management, asigurari, precum si distributia si vanzarea autovehiculelor. Gama larga de investitii a EUROHOLD fac din aceasta un holding unic pe piata regionala care urmareste excelenta operationala, precum si evoluatia si inovatia constanta la nivelul subsidiarelor sale. Aproximativ 65% din investitiile EUROHOLD sunt in aria asigurarilor si aproximativ 71% din venituri sunt derivate din afacerile de asigurari generale si de viata. Importanta business-ului de asigurari al companiei a evoluat constant. De exemplu, in 2009, veniturile din activitatile de asigurari au totalizat 95 de milioane de euro, comparativ cu 159 de milioane de euro in anul 2014, reprezentand o crestere organica dar si provenita din achizitionarea importanta unor jucatori cheie din pietele regionale. Insa, scopul grupului EUROINS Insurance nu este cresterea veniturilor daca aceasta nu este insotita de un grad inalt de satisfactie a clientilor si de imbunatatirea continua a liniilor de produse si servicii.
XPRIMM: Care sunt regiunile si liniile principale de business pe care EUROINS se concentreaza?
A.C: EIG are filiale in Bulgaria, Romania si Macedonia. Recent, a semnat un acord de vanzare-cumparare, (SPA - sale and purchase agreement), pentru achizitionarea unei entitati care activeaza in domeniul asigurarilor de viata in Grecia si, inainte de asta, a achizitionat de la TALANX Group, un asigurator german foarte important, filialele din Bulgaria si Ucraina care sunt in proces de integrare juridical si operationala. EUROINS Bulgaria activeaza de asemenea in Grecia, iar "parintele" sau, EIG, vizeaza extinderea din 2015 in Europa Centrala (Republica Ceha si Polonia). Acum un an, EUROINS a achizitionat afacerile QBE in Bulgaria si Romania, precum si INTERAMERICAN in Bulgaria, iar in prezent "culege" beneficiile acestei achizitii prin diversificarea portofoliului si optimizarea proceselor.
XPRIMM: Cat de interdependente sunt mediul economic si piata asigurarilor?
A.C: Mediul economic si piata asigurarilor sunt complet corelate. Cresterea sanatoasa a asigurarilor este putin probabila fara crestere economica. Bineinteles noi am reprezentat un exemplu in ceea ce priveste extinderea afacerii in perioade de criza economica, dar acesta vine insotit de eforturi manageriale si organizatorice imense.
XPRIMM: Cum ati caracteriza pietele in care activati? Reprezinta competitia o problema? Mai aveti posibilitatea dezvoltarii?
A.C: Pietele in care activam sunt similare in ceea ce priveste nivelul de dezvoltare, care, sincer vorbind nu este foarte avansat. Clientii din Bulgaria, Macedonia si Romania pun un accent foarte mare pe pret, insa nimeni nu-i poate invinovati. Acest lucru se aplica tuturor liniilor de produse. Liniile preferate si care domina piata sunt cele de asigurari auto in special si, bineinteles, asigurarile obligatorii RCA. De asemenea, competitia este predominant influentata de preturi (excluzand segmentul RCA in Macedonia si statele care nu sunt membre UE, unde pretul politei de RCA este stabilit de autoritatea de reglementare) si foarte putine companii se pot "lauda" cu avantaje vizibile in ceea ce priveste competitivitatea. Unde o compania poate atrage clientii prin reputatie, alta o poate face printr-o flexibilitate mai mare, o retea mai buna a vanzarilor si un cost administrativ mai mic. Fiind un jucator local, incercam sa urmam strategiile mentionate anterior, dar cel mai mult ne conentram pe solutiile inovatoare si evident, pe segmentarea asigurarilor auto extrem de detaliata.
XPRIMM: Recent, EUROINS a facut cateva achizitii importante. Au facut acestea parte dintr-o strategie mai veche? Daca va exista oportunitatea, planuiti sa mai faceti si altele in viitorul apropiat? Exista alte tari in care doriti sa va extindeti?
A.C: Da, EUROINS a demonstrat ca, pentru noi, criza inseamna oportunitate. Am facut achizitii in ultimii ani si ne dorim sa facem mai multe. Achizitiile fac parte din modul nostru de viata.
XPRIMM: Politele RCA joaca un rol important in afacerile EUROINS. Care sunt principalele probleme pe care le intampinati la acest tip de asigurare?
A.C: RCA-ul este un produs important pentru toate pietele din aceasta regiune si este natual sa reprezinte cea mai mare pondere din asigurarile generale. De obicei, problemele nu vin din cauza acestui tip de polite, ci din modul in care sunt gestionate si cateodata din cauza cadrului normativ. In trecut, am intalnit probleme din cauza unei tarifari eronate pe termen scurt sau din cauza presiunii preturilor din piata, o gestionare imperfecta a daunelor si, de asemenea, din cauza cereri frauduloase de despagubire (chiar si la cazurile ajunse in justitie) si lipsa unei segmentari corecte. Cu experienta pe care am dobandit-o, am reusit sa depasim majoritatea acestor cauze ale unor rezultate financiare nesatisfacatoare, si acum ne concentram in special pe satisfacerea clientilor si gestionarea corecta a daunelor, precum si pe segmetarea pana la cel mai mic detaliu posibil. Vedem rezultatele eforturilor depuse pentru aceasta segmentare - daune raportate mai putine, chelutieli mai mici in ceea ce priveste daunele raportate si platite, mai putine plangeri din partea clientilor, mai putine incercari de fraudare.
XPRIMM: Credeti ca pretul este un factor important atunci cand se cumpara o polita de asigurare?
A.C: In tarile din regiune este, insa speram ca in timp clientii vor deveni mult mai selectivi in alegerea asiguratorilor. Noi incercam sa comunicam cu clientii si obtinem un feedback in fiecare zi. Pasi ca acestia ar putea face diferenta si, bineinteles, ne asteptam la o imbunatatire generala a mediului economic, a pietei si a cadrului de reglementare. Asigurarea obligatorie, cum este RCA-ul, nu ar trebui sa fie campul de lupta al razboiului preturilor.
XPRIMM: Considerati Solvency II o amenintare pentru companiile mai mici din regiunea in care activati? Care este parerea dumneavostra despre cadrul Solvency II?
A.C: Solvency II este un cadru care ar trebui sa asigure o guvernanta corporativa mai buna si o mai mare satisfactie a nevoilor clientilor. Toate acestea pornesc de la pregatirea companiilor pentru SII. Nu poate fi o amenintare pentru companiile mai mici atata timp cat acest cadru nu este utilizat in mod abuziv. Noi muncim din greu in fiecare zi pentru a fi pregatiti pentru cadrul SII si am recrutat o echipa de experti, si beneficiem si de suport tehnic din partea IBM.
XPRIMM: Care sunt planurile in ceea ce priveste afacerile din Romania?
A.C: EUROINS Romania este o parte integranta a strategiei EUROHOLD si EIG. Ne-am demonstrat sustinerea financiara si operationala si planuim sa continuam sa facem acest lucru cu accent mai mare pe satisfacerea nevoilor clientilor. Trebuie facuti multi pasi pentru a ne consolida pozitia si imaginea EUROINS Romania si pentru a deveni un jucator non-auto, dar suntem pregatiti si intentionam sa parcurgem fiecare pas in acest sens.
XPRIMM: Cum ati descrie piata romaneasca de asigurari?
A.C: Este o piata interesanta din perspectiva marimii si care prin eforturi importante ale tuturor jucatorilor si a autoritatilor de reglementare poate deveni una dintre cele mai atractive piete din regiune. Este inca foarte sensibila la pret si are o penetrare relativ scazuta pe toate segmentele. Este foarte dependenta de forta de vanzare si de intermediari si solicitanta pe partea de daune din cauza fraudelor si a presiunii exercitate de costul despagubirilor. Suntem determinati sa fim constructivi si sa facem tot posibilul pentru a consolida pozitia EUROINS pe piata locala.
XPRIMM: Care sunt principalele obiective ale Grupului EUROHOLD pentru 2015 si perioada ulterioara?
A.C: Obiectivele strategice principale ale EUROHOLD sunt pastrarea si cresterea continua (intr-un ritm care depaseste semnificativ cresterea economica in aceasta arie) a pozitiei sale in regiune si in absolut toate directiile de investitii. Depasirea granitelor regiunii si consolidarea numelui ca un jucator respecabil pe pietele din Grecia si Europa Centrala reprezinta de asemenea telul nostru.
| Publicat pe 20.08.2015 | 5424 vizualizari