Programul Casa Verde Fotovoltaice pentru persoane fizice demareaza pe 27 septembrie 2024 cu un buget record de aproximativ 2 miliarde de lei.
”Administratia Fondului pentru Mediu demareaza sesiunea de finantare pentru inscrierea solicitantilor persoane fizice in cadrul Programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrica, in vederea acoperirii necesarului de consum si livrarii surplusului in reteaua nationala, incepand cu data de 27 septembrie 2024, ora 10:00 si pana la data de 08 octombrie 2024, cate o zi pentru fiecare regiune sau pana la epuizarea bugetului aferent fiecarei regiuni, prin intermediul aplicatiei informatice pusa la dispozitie pe site-ul www.afm.ro”, a anuntat AFM.
Totodata, unitatile de cult se vor putea inscrie in program in data de 09 octombrie 2024, ora 10:00 sau pana la epuizarea bugetului.
“In anul 2024, Administratia Fondului pentru Mediu lanseaza sesiunea de inscriere cu un buget record de aproximativ 2 miliarde de lei. Scopul nostru este sa facilitam accesul unui numar cat mai mare de beneficiari la finantarea oferita prin acest program. Ne dorim sa asiguram resursele necesare pentru a sprijini implementarea sistemelor de panouri fotovoltaice in alte aproximativ 67.000 de gospodarii, astfel ca, dupa aceasta sesiune vom putea discuta despre aproximativ 200.000 de gospodarii care isi vor reduce costul facturii la energie electrica si care vor utiliza energie verde”, a declarat presedintele AFM, Laurentiu-Adrian Neculaescu.
Conform acestuia, sesiunea din 2024 aduce noutati deosebit de importante in cadrul Programului. Este vorba despre finantarea instalatiilor pentru stocarea energiei electrice produse de panourile fotovoltaice, o masura esentiala pentru maximizarea eficientei si independentei energetice a gospodariilor.
”Totodata, am crescut considerabil subventia, de la 20.000 lei la 30.000 lei, oferind astfel un sprijin financiar mai mare pentru cei care doresc sa investeasca in energia verde”, a explicat presedintele AFM.
”Pentru a simplifica procesul de inscriere am adus imbunatatiri semnificative aplicatiei informatice dedicate programului. Astfel, conturile utilizatorilor pot fi create inainte de deschiderea oficiala a sesiunii de inscriere, permitandu-le astfel beneficiarilor sa se familiarizeze cu aplicatia si sa fie pregatiti in avans. In ziua dedicata inscrierii va fi necesara doar incarcarea documentelor solicitate, eliminand astfel stresul si aglomeratia. Ne dorim sa asiguram un proces de inscriere cat mai eficient, astfel ca am decis ca fiecare regiune sa aiba o zi destinata inscrierii si nu trei zile cum a fost anul trecut, avand in vedere faptul ca banii alocati s-au epuizat de fiecare data intr-un timp record. Aceasta masura va reduce semnificativ riscul de supraincarcare a platformei si va oferi fiecarui solicitant sanse egale de a beneficia de finantare”, a mai spus Laurentiu-Adrian NECULAESCU.
Solicitantii se vor inscrie personal in cadrul programului prin intermediul aplicatiei informatice, conform urmatorului calendar:
Inscrierea solicitantului se face prin completarea unor campuri predefinite si incarcarea documentelor necesare.
Documentele trebuie sa fie valabile la momentul inscrierii in aplicatie.
Documentele pe care le incarca solicitantul persoana fizica in aplicatie sunt:
a) actul de identitate al solicitantului, valabil la data inscrierii in aplicatie;
b) certificatul de atestare fiscala privind obligatiile de plata catre bugetul de stat de la ANAF;
c) certificatul de atestare fiscala privind impozitele si taxele locale si alte venituri ale bugetului local;
d) extras de carte funciara, nu mai vechi de 60 de zile la data inscrierii in aplicatie;
e) copia cartii funciare colective, daca este cazul.
Solicitantul se poate inscrie o singura data in cadrul unei sesiuni de inscriere, pentru un singur imobil.
Pentru solicitantul persoana fizica este eligibil proiectul care se implementeaza la adresa mentionata ca domiciliu in cartea de identitate.
Documentele pe care le incarca solicitantul unitate de cult in aplicatie sunt:
a) certificatul de atestare fiscala privind obligatiile de plata catre bugetul de stat de la ANAF;
b) certificatul de atestare fiscala privind impozitele si taxele locale si alte venituri ale bugetului local;
c) extras de carte funciara, nu mai vechi de 60 de zile la data inscrierii in aplicatie.
Solicitantul unitate de cult se poate inscrie o singura data in cadrul unei sesiuni, pentru un singur imobil.
Aplicatia informatica nu permite modificarea/inlocuirea/eliminarea documentelor incarcate de catre solicitant.
Toate informatiile necesare participarii in Program sunt publicate pe site-ul www.afm.ro, la sectiunea Programe de finantare – Sisteme fotovoltaice.