1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
Claudiu SOFRON, UNSAR:

Claudiu SOFRON, UNSAR: "Soferii subestimeaza riscurile asociate cu nerespectarea regulilor de circulatie, cum ar fi semnalizarea corespunzatoare sau purtarea centurii de siguranta"

In conditiile unui trafic care a revenit la valorile de dinainte de pandemie, iar numarul accidentelor rutiere ramane ridicat, masurile pentru cresterea gradului de siguranta in trafic raman mai importante ca oricand.

"In ultimii 5 ani, traficul din orase si din afara acestora a suferit modificari, atat in ceea ce priveste volumul, cat si comportamentul participantilor la trafic. Studiile arata ca traficul din Bucuresti a revenit la valorile de dinainte de pandemie, iar, in prezent, este cel mai aglomerat oras din Romania si se claseaza pe locul 20 in topul celor mai aglomerate metropole din lume. Soferii din capitala pierd anual in jur de 91 de ore in trafic, ceea ce reprezinta aproape 4 zile. Acest lucru este cauzat in mare parte de cresterea numarului de masini pe strazi, dar si de infrastructura rutiera insuficient dezvoltata pentru a face fata acestui volum", explica Claudiu SOFRON, Motor Insurance Specialist, UNSAR.

"In continuare, se poate observa o crestere semnificativa a aglomeratiei, mai ales in orele de varf. De asemenea, s-a constatat o crestere a numarului de accidente rutiere, in special cele cauzate de nerespectarea regulilor de circulatie sau de utilizarea telefonului mobil la volan", adauga acesta.

Alegerile gresite pe care le fac participantii la trafic sunt una dintre problemele care conduc la incidente. Motivele includ lipsa de educatie rutiera sau a constientizarii riscurilor asociate, dar si "o cultura a impunitatii in ceea ce priveste respectarea regulilor de circulatie. De exemplu, soferii subestimeaza riscurile asociate cu nerespectarea regulilor de circulatie, cum ar fi semnalizarea corespunzatoare sau purtarea centurii de siguranta. Totusi, unii participanti la trafic considera ca alti soferi nu respecta regulile, fiind influentati de ideea eronata ca nu vor fi prinsi sau sanctionati. In plus, exista o tendinta de a ignora reglementarile din cauza obiceiurilor formate si a presiunii timpului, care ii determina pe soferi sa depaseasca viteza sau sa ia decizii periculoase pentru a ajunge mai repede la destinatie", atrage atentia oficialul UNSAR.

Intrebat care ar fi cele mai eficiente masuri pentru reducerea alegerilor gresite pe care soferii le fac in trafic, Claudiu SOFRON a precizat: "Este esential sa abordam problema pe mai multe fronturi. In primul rand, educatia rutiera continua este cruciala, cu programe care sa sublinieze importanta respectarii regulilor de circulatie. Majoritatea romanilor, dar si expertii in domeniu, cred ca o mai buna educatie rutiera ar reduce accidentele. Imbunatatirea infrastructurii este, de asemenea, esentiala. Drumurile mai bine intretinute si tehnologiile moderne, cum ar fi semafoarele inteligente, pot creste siguranta rutiera. Campaniile de constientizare, precum "proiectul de tara" intitulat Coalitia pentru Siguranta Rutiera sunt foarte importante, influentand pozitiv comportamentul in trafic. O alta masura consta in aplicarea ferma a sanctiunilor pentru incalcarile regulilor de circulatie, pentru ca descurajeaza comportamentele periculoase."

Vorbind despre gradul de informare al soferilor romani in ceea ce priveste rolul politelor auto, in special cea de raspundere civila, Claudiu SOFRON mentioneaza: "Conform unui studiu dezvoltat de catre UNSAR in parteneriat cu IRES, majoritatea soferilor (68%) recunosc beneficiile pe care le ofera asigurarea RCA in ceea ce priveste protectia financiara si legala. Totusi, doar 36% dintre acestia se consulta in detaliu termenii si conditiile politei inainte de a o achizitiona. Pretul continua sa fie un factor semnificativ in alegerea unei asigurari RCA pentru multi soferi, dar observam o tendinta crescanda de a lua in considerare si alte elemente, precum acoperirea si serviciile oferite de compania de asigurari. In plus, exista numerosi soferi care ar fi dispusi sa investeasca mai mult intr-o asigurare care le ofera o protectie extinsa si servicii de calitate superioara."

In sprijinul cresterii gradului de educatie rutiera, UNSAR sustine campania nationala de siguranta si preventie rutiera FII TREAZ LA VOLAN!.

Despre campanie

Demersul "FII TREAZ LA VOLAN!" este initiat de APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor si se deruleaza cu sprijinul BAAR - Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania, UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania si UNSICAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania.

De asemenea, campania este realizata cu sprijinul Partenerilor Life is Hard, Generali Romania, GRAWE Romania, GROUPAMA Asigurari, AXERIA, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari, OMNIASIG VIG, INTARO, ASIROM VIG, CHIRIC & CHIRIC, ADEVAR, DALLBOGG, MARSH Romania, CAMPION Broker, RENOMIA Romania, MIB - MILLENIUM Insurance Broker, ASITO Kapital, RECREX, ASIGEST Broker, Daune.Expert, ACTIV Asigurari Insurance Broker, MAXYGO Broker, GARANTA Asigurari, Cyber Level Ins, DAW Broker, HOBBIT Broker, PRESTIGE Broker si aplicatia digitala AMIABILA.

Proiectul se desfasoara, de asemenea, cu sprijinul Asociatiei motoADN, Rebel in Romania si TATUC Serv Consulting.

Mesajele de informare ale campaniei sunt transmise catre publicul larg si cu sprijinul Partenerilor Media RFI Romania, Revista BIZ, ziuaveche.ro, ROMANIApeROTI.ro si AutoStiri.ro.

FII TREAZ LA VOLAN! este singura campanie de siguranta rutiera din tara activa zi de zi, de aproape un deceniu, timp de 365 zile/an.

PROMO