Constantin ARSENE, Director General, PRODINF Software
Principala problema IT a asiguratorilor o constituie diversitatea sistemelor interne si integrarea acestora. Abordarile curente implica adaugarea de noi sisteme sau dezvoltarea de noi functionalitati in cadrul sistemelor existente pentru a raspunde cerintelor de business.
XPRIMM: Domnule ARSENE, puteti detalia experienta PRODINF pe piata asigurarilor?
Constantin ARSENE:Din 23 de ani de existenta ai companiei, peste 15 au fost dedicati pietei asigurarilor. Am acumulat o vasta experienta sustinand procesele de management din domeniu.
XPRIMM: Care sunt dificultatile societatilor de asigurari din perspectiva IT?
C.A.: Principala problema IT a asiguratorilor o constituie diversitatea sistemelor interne si integrarea acestora. Abordarile curente implica adaugarea de noi sisteme sau dezvoltarea de noi functionalitati in cadrul sistemelor existente pentru a raspunde cerintelor de business. Rezultatul? O infrastructura IT costisitoare, greu de gestionat, practic o activitate total diferita de business-ul organizatiei.
XPRIMM: Puteti oferi cateva exemple?
C.A.: De exemplu, sincronizarea datelor intre aplicatiile existente. Trebuie dezvoltate interfete intre aplicatii, testate, puse in productie si auditate pentru erori. Acestea costa timp si bani, iar informatia respectiva este necesara proceselor de decizie imediate.
Alt exemplu - programele dezvoltate pentru cerinte punctuale, valabile la un anumit moment, cerinte ce pot evolua sau disparea in timp. Aceste programe nu pot tine pasul cu evolutia cerintelor din mai multe motive: viziune initiala insuficient de cuprinzatoare, abordari tehnice limitate, programatori care vin si pleaca... Companiile risca enorm cu astfel de abordari.
XPRIMM: Care sunt consecintele?
C.A.: In lipsa unei abordari sistemice consecvente si unitare, evolutia organizatiei nu poate urmari viziunea strategica a managementului. Schimbarile interne vor fi dureroase si de durata, afectand capacitatea de adaptare a organizatiei la evolutiile pietei. Ganditi-va ce inseamna sa nu poti adapta rapid procesele interne la schimbarile din piata, sa nu poti gestiona unitar responsabilitatile celor implicati in procesele de vanzari (angajati, parteneri, brokeri etc.), sa nu poti defini rapid in sisteme un nou produs de asigurare. Orice modelare/remodelare a felului in care componentele organizatiei functioneaza si interactioneaza trebuie transpusa in sistemele IT. Daca nu se intampla rapid si eficace, riscurile si costurile implicate vor impovara organizatia, afectandu-i dramatic performanta.
XPRIMM: Cum va ajutati clientii sa evite aceste consecinte?
C.A.: Oferindu-le un sistem integrat - EMSYS - ce permite configurarea dinamica a produselor (viata, non-viata, sanatate), regulilor de business, constrangerilor, modelarea fenomenelor economice, a proceselor suport si impactul acestora asupra fluxurilor financiare. Astfel, EMSYS acopera in totalitate procesele interne de la dezvoltarea de produse noi, ofertare si vanzare, reasigurare, calcul comisioane, incasari, daune, raportari de reglementare etc., toate integrate cu procesele financiare, logistica si resurse umane. Managementul va putea fi realizat prin obiective si exceptii, pe baza unui sistem integrat al bugetelor. Astfel se obtine o imagine de ansamblu coerenta asupra profitabilitatii riscului acoperit raportat la fiecare structura de business, produs de asigurare etc.
XPRIMM: Cum poate o societate de asigurari beneficia de aceste functionalitati?
C.A.: Trebuie sa inteleaga ce inseamna o solutie cu viabilitate dovedita, adaptata la cerintele pietei asigurarilor si bazata pe experienta acumulata in companii de referinta. Toate aceste caracteristici se regasesc in EMSYS si serviciile PRODINF Software.
| Publicat pe 24.09.2013 | 6431 vizualizari