Dan DOBRE, Director Comercial, SIGNAL Iduna
Cu o crestere semnificativa in acest an si perspective similare in perioada urmatoare, Signal Iduna mizeaza in continuare pe modelul care i-a adus succesul de pana acum. Dan DOBRE, Director Comercial, a vorbit, intr-un interviu acordat revistei PRIMM - Asigurari&Pensii, despre rezultatele inregistrate de companie in 2015, dar si despre obiectivele si asteptarile pentru 2016.
XPRIMM: Cum a fost anul 2015 pentru Signal Iduna?
Dan DOBRE: 2015 a fost cu precadere un an al dezvoltarii, avand in vedere ca am continuat sa crestem atat ca numar de clienti, cat si ca valoare a primelor brute subscrise, pastrand in acelasi timp focusul pe calitatea serviciilor si pe parteneriatele cu asiguratorii si brokerii.
Portofoliul de clienti Signal Iduna a marcat un alt an de crestere semnificativa (25-30%), ceea ce confirma succesul strategiei centrate pe servicii intr-o piata care se maturizeaza incet, dar sigur. Educarea mediului corporate in alegerea calitatii in detrimentul pretului a fost din nou unul dintre obiectivele principale si suntem mandri sa vedem ca multi dintre partenerii nostri ne impartasesc viziunea.
Comparativ cu 2014, cresterea a fost determinata la o scara mai mare de intreprinderile mici si mijlocii, pe care am reusit sa ni le apropiem eficient, prin flexibilitate comerciala si impartasind know-how-ul cu partenerii de distributie.
2015 a fost in acelasi timp un an foarte important si din perspectiva indeplinirii obiectivelor Solvency II - prin realizarea cerintelor de capital care ne aduc in conformitate cu standardele inainte de termenul limita, ne aratam intreaga consideratie atat pentru clientii nostri, cat si pentru industrie.
XPRIMM: Sunteti specializati in asigurarile de sanatate private. Ati observat modificari in comportamentul si preferintele clientilor pentru asigurarile de sanatate?
D.D.: Inainte de toate, cresterea pietei in 2015 a fost bazata din nou pe segmentul corporate; astfel, in ceea ce priveste tendinta de cumparare in asigurarile de sanatate piata este in continuare condusa de strategiile departamentelor de resurse umane si de schemele de beneficii pentru angajati. In acest mediu, asistam la dezvoltarea unui consumator mai sofisticat, cu o cerinta mai mare pentru accesibilitatea si calitatea serviciilor.
Incepand cu factorii de decizie din companii si pana la consumatorul final, clientii incep sa inteleaga mai bine avantajele asigurarii private de sanatate si solicita, pe langa acoperirea riscului, si excelenta operationala.
Disponibilitatea serviciului (incepand de la Call Center, pana la plata daunelor) este din ce in ce mai relevanta, iar procesele simplificate de administrare ale cerintelor clientilor sunt extrem de importante in industria noastra.
Clientii comunica mai mult si vor sa fie informati; astfel, accesul la rapoarte si analize aprofundate ale conturilor a devenit un serviciu standard pe care il oferim clientilor si partenerilor de distributie. In consecinta, expertii HR din companiile pentru care oferim beneficii angajatilor au la indemana instrumente avansate pentru monitorizarea succesului asigurarilor private de sanatate in organizatiile lor.
XPRIMM: Care sunt cele mai importante schimbari pe care le aveti in vedere in anul urmator, pe piata asigurarilor de sanatate private?
D.D.: Anuntarea unui tratament fiscal imbunatatit pentru asigurarile private de sanatate este cea mai mare schimbare in aceasta piata, pentru 2016. Eliminarea impozitului pe venit pentru angajati si stimulentul fiscal crescut pana la 400 euro pe an pentru angajatori fac din asigurarile de sanatate private unul dintre beneficiile pentru angajati cu cel mai avantajos tratament fiscal (similar cu Pilonul III de pensii). Piata corporate este incurajata sa faca trecerea de la abonamentele medicale la asigurarile private de sanatate, in timp ce piata de retail devine mai atractiva pentru asiguratori.
In acest context, vor intra pe piata si mai multi jucatori si estimam ca 2016 va fi un an bun pentru brokerii care detin o strategie coerenta pentru asigurarile de sanatate. Piata va continua sa creasca, iar printr-o abordare corecta si know-how specific o mare parte din aceasta valoare va fi fructificata.
XPRIMM: Care sunt proiectele Signal Iduna pentru 2016?
D.D.: Vom continua cu modelul care s-a dovedit a fi de succes in piata romaneasca, acela de "pret corect/ servicii corecte" pentru politele de asigurare. Astfel, ne vom focaliza mai departe pe optimizarea operationala, dezvoltarea know-how-ului si educarea pietei. Inovatia va fi din nou in topul listei prioritatilor noastre, in conditiile in care piata cere continuu produse, caracteristici si avantaje noi.
Ritmul rapid al dezvoltarii tehnologice si cresterea cerintelor consumatorilor se traduc intr-un efort constant acordat imbunatatirii si dezvoltarii modului in care functionam. Investim in fluxul de lucru si tehnologii de comunicare, actualizand constant accesul consumatorului si deceland factorii de oportunitate. In continuare, vom adauga servicii pe care clientii nostri le solicita si le asteapta. Tehnologia este, in opinia noastra, una dintre cheile succesului in industria asigurarilor, incepand de la integrarea eficienta a unei retele de clinici, pana la servicii rapide oferite clientilor pe tot teritoriul Romaniei.
Asa cum am mentionat, partenerii nostri sunt foarte importanti: avem in plan sa dezvoltam parteneriate cu alte companii de asigurare si brokeri care impartasesc viziunea noastra si suntem gata sa oferim suport, fie prin transfer de know-how, fie prin capacitatea de reasigurare.
| Publicat pe 20.01.2016 | 5157 vizualizari