1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Dana LEMNARU, Director de Resurse Umane, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari


Un program de internship este intotdeauna un instrument facil de a descoperi noi talente si de a atrage tinerii studenti catre o cariera in domeniul asigurarilor. Despre cum a implementat Allianz - Tiriac un astfel de program si despre politica de resurse umane a asiguratorului, puteti citi in interviul urmator.

XPRIMM: Allianz-Tiriac a demarat recent, in premiera, un program de internship. In ce consta acesta?
Dana LEMNARU:
Acest prim program de internship pe care l-am demarat in cadrul companiei noastre, ofera studentilor posibilitatea de a vedea cum functioneaza o companie de asigurari in realitate - le ofera posibilitatea de a cunoaste domeniul asigurarilor si activitatile sale specifice, dar, la fel de bine, si activitatile altor departamente (comunicare, contabilitate, etc.). In prezent, programul de internship se deruleaza in cadrul sediului nostru central din Bucuresti.

Ne-am propus ca programul sa dureze intre 3 si 6 luni, dar intentionam sa fie unul flexibil. Studentii pot sta si in plus fata de cele 6 luni, dar si mai putin de trei luni. Stim foarte bine ca unii studenti au in timpul facultatii obligatia de a efectua stagii de practica. In cazul lor, programul este disponibil chiar si pentru o perioada de o luna.
 
XPRIMM: Cum ati facut cunoscut programul de internship si care a fost raspunsul primit din partea studentilor?
D.L.:
Am ales sa utilizam doua metode. La inceput am colaborat cu o companie care lucreaza cu studentii si le faciliteaza posibilitatea de participa la programe de internship. In prima faza, aceasta a efectuat o selectie in randul studentilor care au aplicat, utilizand anumite criterii si tipuri de profile pe care noi, la randul nostru, le-am furnizat.
 
Studentii selectati au participat, in cele din urma, la un interviu cu reprezentanti ai companiei noastre. Nu a fost vorba de un interviu clasic, precum cel de angajare. Ce ne dorim este sa ajutam studentii sa isi contureze o imagine mai clara despre acest domeniu si sa fie mai bine pregatiti pentru perioada de dupa finalizarea studiilor, a inteleaga atat domeniul asigurarilor, cat si fluxurile dintr-o companie, de exemplu, sau activitatile de care este responsabil un anumit departament. Au astfel ocazia sa inteleaga nemijlocit cum se pot aplica in practica cunostintele dobandite in timpul facultatii. In acelasi timp, prin astfel de programe, noi avem posibilitatea de a populariza domeniul asigurarilor care, din pacate, nu reprezinta inca pentru foarte multi dintre tinerii absolventi o prima optiune.

A doua varianta a constat in abordarea directa a universitatilor si apoi a studentilor. Ne dorim ca, in viitor, sa promovam acest program la nivel national si sa putem implica si profesori universitari care sa poata informa studentii despre detaliile si beneficiile unui program de internship.

XPRIMM: Exista o problema de perceptie din partea lor cu privire la industria asigurarilor? O considera greu accesibila?
D.L.:
Mai degraba, din ce am observat, nu o cunosc suficient de bine. Chiar si produsele de asigurare cu care ei iau contact in timpul facultatii sunt relativ putine. In principiu, exista in continuare nevoia unei educari a populatiei cu privire la asigurari si mai mult, este importanta educatia financiara in general. Trebuie mentionat ca, in cazul celor care s-au inscris, initial a contat mai mult brand-ul Allianz, nivelul lor de cunostinte despre asigurari fiind, de altfel, unul minim. Pentru noi insa, programul de internship demarat in acest an este un mod foarte bun de a identifica oameni cu potential, avand in vedere ca pentru noi este important sa dezvoltam talente pe plan intern, dar sa le si atragem din randul tinerilor care doresc sa se specializeze in asigurari.

XPRIMM: Din ce domenii provin studentii?
D.L.:
S-au inscris studenti de la ASE, Politehnica si facultati de profil IT. Inainte de a demara proiectul, noi am incercat sa identificam care sunt domeniile unde avem nevoie de noi colegi. Posturile pe care le-am pus la dispozitie au fost in departamentele de contabilitate, analiza de business, HR, daune, la call center, dar si la marketing.

Departamentele cele mai vizate de catre studenti au fost cel financiar-contabil si cel IT.
In aceasta prima serie nu am facut disponibile si locuri in departamentul de vanzari, dar, cand vom extinde programul la nivel national, cu siguranta vom avea si locuri disponibile in cadrul departamentelor de vanzari.

XPRIMM: Se resimte lispa unei institutii superioare specializata in domeniul asigurarilor?
D.L.:
Intr-adevar, este nevoie ca studiile despre asigurari sa fie mai aprofundate. Domeniul este unul complex, care integreaza o serie intreaga de activitati specifice si studiile aprofundate sunt necesare pentru ca studentii sa poata intelege corect intregul mecanism al asigurarilor. Am putut observa ca o mica parte dintre cei tineri cu care am luat contact in diverse proiecte cunosc elemente de baza despre asigurari.

Singura facultate cu acest specific inglobeaza asigurarile alaturi de alte domenii la fel de vaste. Reuseste sa contureze o idee generala, dar totusi se simte nevoia unor studii care sa asigure o pregatire specifica oamenilor care isi doresc sa lucreze in domeniu. De aceea, de cele mai multe ori, specialistii in domeniu ii formam in cadrul companiei.

XPRIMM: Care sunt departamentele pentru care gasiti cel mai greu oamenii potriviti?
D.L.:
In general, acest lucru se intampla in departamentele foarte specializate: in actuariat, de exemplu, ca si in IT sau departamente tehnice, unde este nevoie de oameni cu experienta si aptitudini specifice, care sa poata dezvolta si implementa produse si servicii tot mai performante.

XPRIMM: Exista si programe specifice destinate angajatilor?
D.L.:
La nivelul intregului grup Allianz exista o preocupare constanta de a crea un climat in care colegii sa vina la munca cu placere. Astfel ca, in urma cu trei ani, am demarat un program pilot in cadrul Allianz - Tiriac, program ce vizeaza asigurarea unui climat de munca sanatos, un climat care asigura echilibrul munca - viata privata si care va continua si in acest an. In septembrie, vom organiza un workshop in cadrul caruia vom prezenta etapele pe care le-am parcurs pana acum cu acest program si rezultatele obtinute in fata colegilor din mai multe tari. De ce nu, ce am demarat in Romania ar putea deveni un exemplu de bune practici si la nivel de grup.

XPRIMM: Ce presupune, mai exact, acest program?
D.L.:
Programul include mai multe tipuri de activitati- unele pe care le-am intreprins deja, altele pe care urmeaza sa le intreprindem si pe viitor. In principal, am organizat workshop-uri pe diferite teme: metode de diminuare a stresului, de dezvoltare personala, seminarii de comunicare, menite sa contribuie la mentinerea unui stil de viata sanatos si echilibrat. De asemenea, in cadrul companiei, colegii pot participa la intalniri saptamanale cu un psiholog sau pot lua parte la sesiuni de coaching.

In plus, exista o colaborare si cu o companie care furnizeaza servicii de masaj la birou. Alaturi de ei am organizat un turneu si prin tara, in mai multe sucursale Allianz - Tiriac si am oferit colegilor nostri o zi de "masaj la birou".

Nu in ultimul rand, intentionam sa ne orientam si catre manageri, care trebuie sa inteleaga cum sa gestioneze eficient provocarile lor, cat si pe cele ale oamenilor pe care ii coordoneaza. De altfel, anul trecut am demarat un program de pregatire a managerilor din tara organizat in doua etape - prima etapa a constat in sesiuni de coaching, iar a doua a inclus studii de caz despre cum au lucrat managerii la randul lor cu colegii si ce rezultate au inregistrat in urma acestor sesiuni.

XPRIMM: Astfel de initiative au fost demarate in urma unei nevoi pe care ati observat-o la nivelul companiei sau ca stimulent pentru oameni?
D.L.:
Urmarim sa ne eficientizam modul de lucru si sa ne imbunatatim mediul in care petrecem o buna parte din zi. Ne preocupa starea colegilor nostri si, de aceea, gasim diferite metode prin care sa facilitam un climat de lucru sanatos in cadrul companiei.
In plus, la nivel de grup, anual, se cere feedback-ul angajatilor pe diferite teme in cadrul unui sondaj prin intermediul caruia toti angajatii companiei in care ei pot semnala diferite aspecte care ii preocupa. Insa noi vrem sa avem mai mult decat un feedback, vrem sa avem un cadru sanatos si aceasta directie va fi una dintre prioritatile noastre pe viitor.

XPRIMM: Ce ati observat ca ii fidelizeaza pe oameni, in afara de partea financiara?
D.L.:
Sigur ca partea financiara este importanta, dar dincolo de aspectul financiar, mai sunt diferite alte aspecte importante pentru angajati. Astfel, din ceea ce am observat si din feedback-ul pe care il avem de la colegi, foarte multi isi doresc ca munca si efortul lor sa fie recunoscute.

XPRIMM: Pentru consolidarea relatiilor dintre colegi, care sunt cele mai eficiente metode?
D.L.:
Daca ne gandim ca petrecem la birou circa o treime din zi, de cele mai multe ori, in mod natural, construim relatii mai apropiate cu colegii. Un climat de lucru sanatos implica si o buna relationare cu colegii si este important sa ajungem sa consolidam relatiile, sa le dezvoltam. Pe langa traditionalele team-building-uri sau petrecerea de Craciun, exista si alte momente din an pe care dorim sa le marcam pentru colegii nostri. Spre exemplu, sarbatorim ziua familiei, pe 15 mai, unde colegii sunt invitati alaturi de membri ai familiilor lor. Pentru copiii angajatilor a fost o buna ocazie sa cunoasca locul de munca al parintilor si sa ii cunoasca pe copiii celorlalti colegi, sa petreaca timp impreuna.

De asemenea, ne implicam foarte mult impreuna si in activitatile de CSR. Avem un parteneriat cu "SOS - Satele Copiilor" si a existat o actiune de voluntariat la care au luat parte 75 de colegi din mai multe localitati din tara. Pentru astfel de activitati, Allianz-Tiriac ofera, in fiecare an, cinci zile libere in care colegii se pot dedica acestui tip activitati, aceste zile considerandu-se program de lucru. 


Editor: Mihai CRACEA | Publicat pe 20.06.2016 | 8161 vizualizari
Share |