Eduard SIMIONESCU, Director General, GrECo JLT Romania GmbH Viena Sucursala Bucuresti
Nivelul primei de asigurare este important, dar nu este primordial. Noi cautam de fiecare data un echilibru intre pret si acoperire. Se intampla des ca pretul scazut sa ascunda o serie de limitari pe care clientul le descopera la daune, iar astfel de situatii trebuie evitate. Brokerii trebuie sa-si asume rolul de consultant si sa ghideze clientul spre solutia optima.
XPRIMM: Care au fost principalele tendinte sesizate pe piata de brokeraj corporate in ultimii ani? Ce a insemnat criza economica pentru asigurati? Exista semne de revenire?
Eduard SIMIONESCU: Piata de asigurari corporate s-a dezvoltat atat la nivel cantitativ, cat si calitativ. Din ce in ce mai multe companii apeleaza la un broker de asigurare pentru a beneficia de asistenta in procesul de configurare si de negociere a programului de asigurare.
Daca ne uitam la evolutia pietei de brokeraj din ultimii ani, nu observam un impact negativ al crizei economice. Dimpotriva, in aceasta perioada companiile au inceput sa realizeze mai clar beneficiile serviciilor unui broker de asigurare in eficientizarea programului de asigurare. Este un trend pe care il anticipam si pentru viitor - putem spune ca piata a ajuns la un nivel de maturitate care ii va asigura o crestere stabila.
XPRIMM: Va ramane piata de asigurari dominata de conceptul pretului cel mai scazut? Exista si pe segmentul corporate o batalie a preturilor?
E.S.: Desigur ca nivelul primei de asigurare este important, dar nu este primordial. Noi cautam de fiecare data un echilibru intre pret si acoperire. Se intampla des ca pretul scazut sa ascunda o serie de limitari pe care clientul le descopera la daune, iar astfel de situatii trebuie evitate. Brokerii trebuie sa-si asume rolul de consultant si sa ghideze clientul spre solutia optima.
XPRIMM: Care preconizati ca va fi comportamentul de consum in perioada urmatoare din perspectiva asigurarilor?
E.S.: Ne asteptam la o evolutie similara cu cea de anul trecut - crestere moderata. Nu se prevad schimbari semnificative in acest an. Cel mai probabil, asigurarile non-auto vor creste in pondere, in parte si din cresterea segmentului de asigurari pentru locuinte, de asigurari de raspundere civila, de garantii si a asigurarilor de sanatate.
XPRIMM: Un concept relativ nou in piata locala este cel de risk management. Cum se manifesta acesta in realitate? Exista, in prezent, in randul clientilor din Romania entitati care aplica aceste principii?
E.S.: Intr-o forma sau alta, principiile de risk management se aplica de mult timp in luarea deciziilor, inclusiv pentru programul de asigurare. Companiile parte din grupuri multinationale au adus aceasta cultura a identificarii riscurilor, prioritizarii lor si a abordarii lor. Desigur ca aici brokerii de asigurare au un rol important. In ultimii ani, pe fondul maturizarii pietei, companiile au inceput sa aprecieze si sa caute o astfel de abordare. Asigurarile reprezinta doar o parte din programul de risk management, fiind solutii de tratament ale unor riscuri (ex. riscurile de hazard).
XPRIMM: Va deveni piata din Romania una a brokerilor?
E.S.: Piata de brokeraj va continua sa creasca - este un trend firesc. Companiile de asigurare sprijina aceasta piata - chiar sunt companii de asigurare care isi sustin business-ul in proportie de 50-60% prin brokeri.
XPRIMM: Cum apreciati concurenta pe piata de brokeraj in asigurari corporate?
E.S.: Exista situatii in care clientii desemneaza mai multi brokeri sa le reprezinte interesele. In aceste cazuri, se exercita presiune si asupra companiilor de asigurare. Clientii ar trebui sa-si selecteze intai brokerul in baza ofertei de servicii, a ideilor si a abordarii privind tratamentul riscurilor.
Trebuie mentionat ca abordarea profesionista sufera atunci cand clientul colaboreaza simultan cu mai multi brokeri si asiguratori. Astfel de cazuri se soldeaza de cele mai multe ori cu oferte care, in conditii normale, nu ar putea fi sustinute si cu reduceri de costuri pe toate planurile in detrimentul calitatii serviciilor.
Brokerii ar trebui sa educe clientii, sa le explice care este abordarea corecta, sa fie pregatiti sa propuna clientilor negocierea si transparenta comisioanelor.
XPRIMM: Ce reglementari ar trebui efectuate pentru a aduce o mai mare stabilitate in piata de brokeraj?
E.S.: Ar trebui reglementata mai clar vanzarea de polite de asigurare online: informarea clientilor, serviciile de care beneficiaza post-vanzare etc. Brokerii ar trebui sa isi solicite drepturile de a fi compensati de clienti, drepturi recunoscute de legea 32/2000, dar insuficient utilizate.
XPRIMM: Cum va asteptati sa evolueze piata de asigurari in 2014 si care sunt obiectivele GreCo in urmatoarea perioada?
E.S.: Nu ne asteptam la schimbari semnificative in piata de asigurari fata de 2013 - cel mai probabil se va pastra nivelul de anul trecut sau vom avea o crestere modica.
In privinta GrECo JLT Romania, ne-am propus o crestere a anumitor segmente de business cum ar fi asigurarile de sanatate. De asemenea, ne vom concentra pe consolidarea afacerilor la nivel regional (Timisoara si Cluj).
| Publicat pe 01.05.2014 | 5213 vizualizari