1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
Educatie, comunicare eficienta si ...

Educatie, comunicare eficienta si constientizarea riscurilor - unelte eficiente de crestere a segmentului de asigurari de locuinte

Romania are o piata de asigurari dominata, in mare masura, de asigurarile auto. Traim intr-o tara in care multi locuiesc in case proprii, dar asigurarile de locuinte nu au acelasi grad de popularitate ca cele auto. Am discutat cu Otilia PETRARIU, CEO, CONSULTANT AA Broker, pentru a intelege de ce exista aceasta discrepanta si ce ar putea fi facut pentru a stimula interesul si acoperirea asigurarilor de locuinte in Romania. CONSULTANT AA Broker se implica deja in acest proces, sustinand constant campania "Luna Asigurarilor de Locuinte".

Una dintre principalele cauze ale subdezvoltarii pietei asigurarilor de locuinte este nivelul scazut al educatiei financiare in randul romanilor. Desigur, este o realitate ca oamenii isi doresc protectie, dar inca lipseste cultura responsabilitatii financiare in ceea ce priveste locuintele. Chiar daca consecintele de a nu avea asigurare pentru locuinta pot fi devastatoare, aproximativ 80% din populatie nu adopta inca un comportament responsabil in aceasta privinta. Educatia financiara ar putea fi cheia pentru schimbarea acestei perspective si cresterea gradului de constientizare a importantei asigurarilor de locuinte.

Procesul de educatie financiara este unul care necesita timp mult un efort constant, dar in ultima perioada s-a observat o crestere a preocuparii pentru acest aspect. Autoeducatia, invatarea din propriile greseli sau din experienta apropiatilor, este un pas important, dar nu suficient. Educatia financiara trebuie sa inceapa de la o varsta frageda, fie in scoli, fie chiar mai devreme, pentru a schimba mentalitati si pentru a dezvolta caractere cu o abordare responsabila fata de gestionarea finantelor personale.

O modalitate eficienta de a creste interesul romanilor fata de asigurarile de locuinte ar putea sa o reprezinte comunicarea eficienta in mass-media. Astfel, in stiri cu impact emotional puternic, ar trebui sa se evidentieze si aspecte referitoare la asigurari. Prezentarea detaliata a unor studii de caz, inclusiv a unor situatii in care asigurarile de locuinte au jucat un rol crucial in recuperarea pagubelor, poate contribui la schimbarea perceptiei asupra acestor produse.

In contextul problemelor financiare actuale, cum ar fi inflatia si cresterea preturilor in toate domeniile, exista tendinta de a renunta la cheltuieli considerate neesentiale. Renuntarea la asigurarile de locuinte este o alegere riscanta si trebuie prezentata ca atare. Este esential sa actionam responsabil si sa folosim instrumentele disponibile pentru a ne proteja. O polita de asigurare pentru locuinta poate reprezenta, in cele din urma, o economie pentru bugetul familiei in cazul unor evenimente neprevazute.

In concluzie, dezvoltarea pietei asigurarilor de locuinte in Romania depinde in mare masura de educatia financiara, comunicarea eficienta si constientizarea nevoii de preventie. Cultivarea unui comportament responsabil si implementarea unei strategii educationale pe termen lung sunt cheile pentru a transforma asigurarile de locuinte intr-un aspect esential al vietii romanilor, asigurand protectie si stabilitate financiara.

Despre "Luna Asigurarilor de Locuinte"

Campania "Luna Asigurarilor de Locuinte" este initiata de APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor si se desfasoara cu sprijinul UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania, si UNSICAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania.

Partenerii campaniei sunt GENERALI Romania, BRD Asigurari Generale, ALLIANZ - TIRIAC Asigurari, OMNIASIG VIG, tbi Bank, DESTINE Broker, GRAWE Romania, PAID Romania, GROUPAMA Asigurari, SIGNAL IDUNA Asigurari, PROFIDUCIARIA, MaxyGo Broker, CAMPION Broker, GARANTA Asigurari, ASIGEST Broker, STELLAR Re, ASITO Kapital, Fabrica de Asigurari, DAW Management, Consultant AA, HOBBIT Broker si OTTO Broker.

Mesajele de informare ale campaniei sunt transmise catre publicul larg si cu sprijinul Partenerilor Media RFI Romania, Revista BIZ si ziuaveche.ro.