1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
GROUPAMA: 2023 - un an de crestere ...

GROUPAMA: 2023 - un an de crestere a numarului de clienti si de consolidare a liniilor de business

Valoarea totala a primelor brute subscrise de GROUPAMA in 2023 a depasit 4 miliarde de lei, o crestere cu 37% fata de anul anterior, aceasta fiind si cea mai mare crestere la nivelul pietei, compania avand un profit operational de 217 milioane de lei. 

Nivelul solvabilitatii ramane unul foarte bun, de 142% (SCR) si 269% (MCR). 

GROUPAMA, liderul pietei de asigurari din Romania, continua sa castige preferinta romanilor, dupa un an de crestere accelerata si consolidare. Peste 2 milioane de clienti individuali si peste 175.000 de companii au ales GROUPAMA pentru a-si asigura sanatatea, viata sau bunurile.

”Rezultatele anului 2023 sunt consecinta unei strategii clare si stabile, care are clientii, partenerii si echipa noastra in centru si care este executata cu responsabilitate si empatie. Ne-am tinut promisiunile, am actionat solidar si responsabil, si am ramas concentrati pe indeplinirea misiunii noastre, aceea de a-i ajuta pe cat mai multi romani sa-si traiasca viata cu incredere si optimism, stiind ca au alaturi un partener pe care se pot baza, in masura sa le asigure continuitatea atunci cand apare neprevazutul. Cred ca industria de asigurari se afla intr-un punct de turnura si ca avem datoria sa contribuim pentru ca directia in care vom merge sa fie una care sa serveasca cu adevarat romanii, intr-un mod sustenabil pe termen mediu si lung. O Romanie asigurata este o Romanie mai puternica, iar noi, la GROUPAMA, vom continua sa fim, ca si pana acum, o companie care demonstreaza, prin seriozitate, reputatie, investitii, capacitatea de inovare si implicarea in comunitate, ca merita increderea romanilor. Suntem optimisti pentru viitor, avem o echipa puternica, parteneriate solide bazate pe incredere si un Grup care ne sustine pentru a continua sa ne dezvoltam sustenabil”, a declarat Calin MATEI (foto), CEO, GROUPAMA. 

In 2023, GROUPAMA a inregistrat o crestere semnificativa a subscrierilor pe linia RCA, insumand un total al primelor brute subscrise de 2,45 miliarde lei, o crestere asumata cu responsabilitate in procesul de normalizare a pietei. In prezent, GROUPAMA este liderul pietei de asigurari si al doilea jucator de pe piata, fara RCA. 

In afara RCA, primele brute subscrise in 2023 arata o crestere semnificativa, atingand valoarea de 1,63 miliarde lei,  cu 23% mai mult decat in 2022 si cu 8 puncte peste cresterea pietei. Liniile care au avut cele mai bune performante sunt linia CASCO, cu o crestere globala de 26%, depasind 1 miliard lei, linia Cladiri si bunuri, cu o evolutie foarte buna fata de 2022, de +12% si o valoare de 295 milioane lei, dar si linia de alte Asigurari Generale, cu o crestere de 23% fata de perioada precedenta, ajungand la 218 milioane lei. 

Totodata, rezultatele inregistrate pe linia Asigurarilor de persoane, in 2023, confirma un interes in crestere al romanilor pentru acest tip de asigurari si o mai mare deschidere catre prevenirea riscurilor. Asigurarile de sanatate au insumat un PBS de peste 134 milioane lei, cu 29% peste 2022, in timp ce asigurarile de viata au atins si ele o crestere de 9%, ajungand la 62 milioane lei. Asigurarile de calatorie au avut de asemenea o evolutie importanta fata de anul anterior, cu o crestere de 13% si o valoare de 39 milioane lei. 

”Rezultatele obtinute de GROUPAMA in Romania confirma orientarea companiei catre oferirea de produse de calitate, simple si la un pret corect, construite pornind de la nevoile reale ale clientilor. In 2023, GROUPAMA a continuat sa ofere acces la servicii inovatoare, cum este platforma IntreabaMedic, un serviciu care imbina inteligenta artificiala si interactiunea umana, pentru a le pune la dispozitie clientilor sfaturi medicale si consultatii oferite de medici, prin intermediul WhatsApp, Facebook Messenger, Telegram sau SMS. Digitalizarea ramane deci un aspect important in relatia cu clientii, care au de asemenea la dispozitie optiuni de constatare a daunelor la distanta, avizarea daunelor online sau semnarea electronica a documentelor. 2023 a fost si un an al investitiilor, atat in oamenii care formeaza echipa GROUPAMA, compania fiind certificata TOP Employer pentru al saselea an consecutiv, cat si in infrastructura IT si inteligenta artificiala. Investitiile au vizat totodata si procese si sisteme care sa simplifice si sa personalizeze experienta clientilor”, a transmis asiguratorul.

Conform sondajelor realizate de companie, toti indicatorii de calitate au inregistrat cresteri raportat la anul anterior, in linie cu preocuparea constanta a companiei de a oferi servicii de calitate, la un pret corect. Astfel, in 2023, media scorului net de satisfactie a fost de 80%.

GRUPAMA precizeaza ca performanta reprezinta pentru companie mai mult decat indicatorii financiari, motiv pentru care compania a continuat sa integreze principii de sustenabilitate si economie circulara in activitatile de business, inclusiv masurarea si reducerea amprentei de carbon, actiuni care vin in completarea unei strategii de CSR care pune in centrul sau oamenii si impactul lor in comunitati. In 2023, GROUPAMA a investit in proiecte adresate comunitatilor, sustinerii sportului, a unui stil de viata sanatos si dezvoltarii cinematografiei in Romania. Programul Salvatorii de vieti, un program national de instruire gratuita in acordarea primului ajutor derulat in parteneriat cu Fundatia pentru SMURD, a continuat si in 2023, peste 5.800 de persoane parcurgand cele peste 200 de atelierele derulate in mai mult de 50 de orase din tara, de la lansare si pana in prezent.

In 2024, GROUPAMA va continua sa investeasca in produsele si serviciile sale, in oameni si brand, mizand pe calitate, simplitate si predictibilitate, totul pentru a continua sa merite preferinta clientilor si sa depaseasca asteptarile acestora. 

La nivel de Grup, GROUPAMA a inregistrat pentru perioada raportata o valoare totala a primelor brute subscrise de 17 miliarde euro si un profit net de 510 milioane euro.