1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
GROUPAMA Asigurari, in ...

GROUPAMA Asigurari, in preferintele romanilor in 2024. Ce rezultate financiare a inregistrat

GROUPAMA Asigurari, liderul pietei de asigurari din Romania, isi continua dezvoltarea, castigand preferinta romanilor. Valoarea totala a primelor brute subscrise in 2024 s-a apropiat de 4,4 miliarde lei, in crestere cu 7% fata de anul anterior. In afara RCA, compania a inregistrat o valoare a primelor brute subscrise de aproape 2 miliarde lei, in crestere cu 21% fata de 2023. 

In plus, compania a avut un profit net de 285 milioane lei si un nivel al solvabilitatii foarte bun, de 140% (SCR) si 274% (MCR), conform unui comunicat de presa.

”2024 a fost un an cu rezultate foarte bune pentru Groupama, in special din doua perspective: calitatea serviciilor noastre si dezvoltarea liniilor facultative. Ele sunt legate, pentru ca dezvoltarea are o legatura directa cu valoarea pe care o livram clientilor, partenerilor si echipei noastre, iar strategia noastra este construita avand la baza acest principiu. Cred in cercul virtuos in care echipa si partenerii fericiti genereaza clienti multumiti, iar rezultatele financiare sunt consecinta. Aceasta credinta indica foarte clar si care sunt prioritatile noastre strategice.  

In plus, suntem norocosi sa fim parte dintr-un Grup atat de diferit, un Grup mutualist de asigurari, in care clientul este si actionarul. Asta explica preocuparea noastra pentru calitate, pentru parteneriate si pentru bunastarea comunitatilor din care facem parte, alaturi de indicatorii financiari care ne asigura puterea de investitie, dezvoltarea si sustenabilitatea. Suntem deci mandri si foarte motivati pentru viitor, care pare ca va veni cu provocari noi. Mandri fara a uita ca suntem pe un drum lung - sa castigam si sa meritam preferinta romanilor este o misiune care nu se termina niciodata, iar a ramane bine ancorati cu picioarele pe pamant este foarte important pentru mine. De aici vine adeseori un pericol subestimat, deopotriva pentru oameni si companii.  

O Romanie asigurata este o Romanie mai puternica, iar noi, la GROUPAMA, ramanem o companie care are ca prioritate sa demonstreze, prin calitate, respect, investitii, capacitatea de inovare si implicarea in comunitate, ca merita increderea si preferinta romanilor. De aceea suntem aici – pentru a ajuta cat mai multi romani sa-si traiasca viata cu incredere si optimism, stiind ca au alaturi un partener pe care se pot baza, in masura sa le asigure continuitatea atunci cand apare neprevazutul”, a declarat Calin MATEI, CEO al firmei. 

GROUPAMA este liderul pietei de asigurari si al doilea jucator de pe piata, fara RCA. In 2024, compania a inregistrat prime brute subscrise de 2,4 miliarde lei pe linia RCA, in timp ce in afara RCA primele brute subscrise in 2024 arata o crestere semnificativa, atingand valoarea de 1,99 miliarde lei, cu 344,4 milioane lei in plus fata de anul anterior (reprezentand o evolutie de 21%), cea mai mare crestere din piata.

Asigurarile generale au inregistrat in 2024 un total al primelor brute subscrise de peste 4 miliarde lei, in timp ce asigurarile de persoane au atins valoarea de 315 milioane lei.  
Linia CASCO ramane una dintre cele mai performante linii de business pentru Groupama, cu o crestere de 17%, pana la aproximativ 1 miliard lei. Rezultate foarte bune au fost inregistrate si pe linia Cladiri si bunuri, care a atins 337 milioane lei, in crestere cu 14% comparativ cu 2023. 

In ceea ce priveste linia asigurarilor de persoane, rezultatele confirma interesul in crestere al romanilor pentru asigurarile facultative, GROUPAMA inregistrand rezultate foarte bune pe liniile de asigurari de viata, sanatate sau calatorii. In 2024, asigurarile de sanatate au depasit 241 de milioane lei, cu 79% mai mult decat in 2023, iar asigurarile de viata au inregistrat la randul lor o crestere de 15%, pana la 72 milioane lei. 

Succesul GROUPAMA in Romania se masoara si prin calitatea interactiunilor cu fiecare client, prin parteneriatele solide, prin bunastarea si performanta echipei, prin impactul pe care compania il are in comunitate si, nu in ultimul rand, printr-un brand care inspira incredere si optimism pentru viitor. Brandul GROUPAMA se afla in topul brandurilor recunoscute si preferate de clienti, conform celor mai recente studii de piata, compania fiind singurul asigurator care a obtinut la inceputul anului 2025 marca Superbrand, program care identifica si recunoaste brandurile care exceleaza prin calitate, inovatie si reputatie, in urma unui proces de selectie riguros si obiectiv. 

GROUPAMA a obtinut totodata si certificarea TOP Employer, pentru al optulea an consecutiv. Toti indicatorii de calitate monitorizati de companie au inregistrat cresteri raportat la anul anterior, in linie cu promisiunea de a oferi servicii de calitate la pretul corect si de a depasi asteptarile clientilor in fiecare interactiune. Astfel, in fiecare luna din 2024 peste 15.000 de clienti au fost ajutati sa depaseasca momentele neprevazute. In 2024 rata de satisfactie a fost de 97%, iar 92% dintre clienti au apreciat usurinta colaborarii cu GROUPAMA .

Performanta reprezinta pentru Groupama mai mult decat indicatorii financiari, motiv pentru care compania a continuat sa integreze principii de sustenabilitate in activitatile de business, inclusiv masurarea si reducerea amprentei de carbon, actiuni care vin in completarea unei strategii de CSR care pune in centrul sau oamenii si impactul lor in comunitati. 

In 2024, GROUPAMA a investit in proiecte adresate comunitatilor, care au in centrul lor preventia si care raspund unor nevoi reale si urgente, dar si in dezvoltarea cinematografiei in Romania, 2024 fiind anul redeschiderii Cinematografului Studio din Timisoara, a carui renovare a fost sustinuta financiar de Groupama, cu aproximativ 150.000 Euro. 

Programul Salvatorii de vieti, un program national de instruire gratuita in acordarea primului ajutor derulat in parteneriat cu Fundatia pentru SMURD, a continuat si in 2024, in total de la lansare peste 10.000 de persoane parcurgand cele peste 370 de ateliere derulate in aproape 70 de orase din tara. 

GROUPAMA a redirectionat 20% din impozitul pe profit aferent anului 2024 catre o serie de cauze emblematice din domeniul sanatatii, 1 milion de Euro mergand, spre exemplu, catre renovarea integrala a Blocului operator pentru interventii de urgenta si endoscopie din incinta Spitalului clinic de urgenta pentru copii Marie Curie. 

In 2024, GROUPAMA a continuat sa prioritizeze inovatia si, totodata, si-a concentrat atentia pe inteligenta artificiala si integrarea ei cu sens, pentru a simplifica viata echipei sau a creste calitatea serviciilor. Printre primele proiecte lansate se afla, de exemplu, o solutie care simplifica si optimizeaza interactiunea telefonica a clientilor cu GROUPAMA. In prezent, dupa multe proiecte ce folosesc machine learning, compania a inceput un program amplu ce vizeaza utilizarea generative AI, alaturi de Google.  La nivel de Grup, GROUPAMA a inregistrat in 2024 o valoare totala a primelor brute subscrise de 18,5 miliarde Euro si un profit net de 961 milioane Euro.