Cu ocazia Zilei Internationale a Primului Ajutor, sarbatorita pe 14 septembrie, GROUPAMA isi reafirma angajamentul fata de siguranta comunitatilor din Romania, anuntand continuarea programului „Salvatorii de Vieti”. Acesta se deruleaza la nivel international, in cele 10 tari in care Grupul GROUPAMA este prezent si inregistreaza deja peste 150.000 de beneficiari.
Programul joaca un rol important in cresterea constientizarii privind primul ajutor, oferind oamenilor puterea si increderea de a actiona atunci cand viata cuiva depinde de ei.
In Romania, programul a debutat in 2022, in parteneriat cu Fundatia pentru SMURD, prin instruirea angajatilor si colaboratorilor GROUPAMA. Din 2023, initiativa s-a extins la nivel national, GROUPAMA oferind sesiuni gratuite de prim ajutor publicului larg. Pana in prezent, 7.273 de persoane au fost instruite in cadrul a 267 de ateliere, ce au insumat peste 800 de ore de formare in peste 55 de orase din tara. Persoanele interesate de viitoarele sesiuni se pot inscrie usor pe platforma dedicata: https://salvatoriidevieti.groupama.ro.
„Ne bucuram ca programul „Salvatorii de Vieti” creste de la an la an si contribuie in felul acesta la construirea unei culturi a preventiei si a sigurantei in Romania. Un accident se poate intampla oricand, oriunde, asa ca trebuie sa putem conta pe oricine. Tocmai de aceea fiecare persoana instruita prin acest program inseamna un plus de siguranta in comunitati, un plus de incredere in situatiile in care fiecare secunda conteaza. Le multumim partenerilor nostri de la Fundatia pentru SMURD, alaturi de care strabatem tara in lung si in lat pentru a ne asigura ca informatiile noastre ajung la toti cei dornici sa ne asculte si suntem mandri ca putem face asta alaturi de Grupul nostru”, a declarat Georgiana MIRON, Director Marketing, Comunicare si Servicii Clienti.
”Initiativa si sprijinul GROUPAMA, alaturi de implicarea voluntarilor Fundatiei pentru SMURD, au facut posibil unul dintre cele mai importante proiecte desfasurate la nivel national, prin care se realizeaza instruirea gratuita a populatiei in acordarea primului ajutor. "Salvatorii de vieti" este o experienta deosebit de placuta atat pentru voluntari, cat si pentru participantii la atelierele desfasurate, cu feedback-uri extraordinare si rezultate remarcabile in cei doi ani de la lansarea proiectului, perioada in care au fost instruite peste 7000 de persoane. Educarea populatiei in acordarea primului ajutor reprezinta o componenta majora de instruire a sistemului medical de urgenta, influentand categoric sansele de supravietuire si calitatea vietii unei persoane care este victima unui stop cardio-respirator. Ne incanta colaborarea pe termen lung cu partenerii nostri, carora le suntem recunoscatori pentru tot sprijinul acordat in efortul permanent de instruire si constientizare a importantei acordarii primului ajutor de baza”, a declarat Dr. Raed ARAFAT.
Initiativa globala „Salvatorii de Vieti”
Pe plan international, programul „Salvatorii de Vieti” are ca obiectiv instruirea a 1 milion de persoane in tehnici de prim ajutor. De la lansarea sa, in 2021, peste 150.000 de oameni din intreaga lume au beneficiat de aceasta initiativa, care face parte din strategia globala de sustenabilitate a GROUPAMA, concentrata pe preventie si bunastarea comunitatilor. Invatandu-i pe oameni cum sa salveze vieti, compania isi propune sa reduca impactul devastator al stopului cardiac brusc, care reprezinta una dintre principalele cauze de deces la nivel global.
Bolile cardiovasculare sunt principala cauza de deces la nivel mondial, cu aproximativ 20 de milioane de victime anual*. Adesea, incidentele cardiace apar in locuri publice, iar interventia prompta poate salva vieti. Teama de a gresi sau lipsa de cunostinte impiedica insa multi oameni sa intervina. Prin programul „Salvatorii de Vieti”, GROUPAMA doreste sa schimbe aceasta realitate,
oferind sesiuni gratuite de instruire in prim ajutor si manevre de resuscitare (CPR) pentru persoane de toate varstele si categoriile sociale, inclusiv elevi, profesori si grupuri comunitare.
Ca parte a initiativelor celei de-a treia editii, GROUPAMA dezvolta un videoclip colaborativ care prezinta experientele participantilor din diferite tari europene. Acest material evidentiaza importanta primului ajutor si impactul pozitiv pe care programul l-a avut asupra celor care au participat.
Prin continuarea si extinderea programului „Salvatorii de Vieti”, GROUPAMA isi demonstreaza angajamentul constant fata de preventie si responsabilitate sociala, investind in mod activ in sanatatea si siguranta comunitatilor din intreaga lume.