Gabriel Victor ORSA, Director de Dezvoltare, INTERBUG Insurance Broker
Ca si alte domenii de activitate, asigurarile sunt in mare masura o reflexie a societatii romanesti de astazi, cu bune si cu rele, iar daca ne uitam la un telejurnal, de la pagina politica si pana la cea mondena, vom gasi multiple exemple care sa intareasca acest lucru.
XPRIMM: Sunteti un specialist cu aproape doua decenii de experienta in piata de asigurari din Romania si, recent, ati facut un pas important in cariera, optand pentru o companie de intermediere. Care au fost primele impresii din noua perspectiva?
Gabriel ORSA: In cei 19 ani de munca in asigurari m-am confruntat cu majoritatea problemelor specifice asiguratorilor, cu relatiile profesionale dintre asiguratori si clienti si, desigur, cu cele dintre asiguratori si intermediari. La inceputul acestui an, schimband perspectiva odata cu jobul, am constatat cat de diferite sunt problemele pe care le au companiile de brokeraj, cu ce riscuri se confrunta, in ce fel ii afecteaza schimbarile legislatiei in domeniu sau politica companiilor de asigurari.
XPRIMM: Exista o tendinta a profesionistilor din piata de a se reorienta catre zona de intermediere?
G.O.: In ultimii ani, piata de asigurari din Romania s-a confruntat cu un exod masiv de oameni care au migrat, voit sau nu, de la asiguratori catre brokeri si odata cu ei, desigur, si o mare parte din business care a trecut de pe un canal de vanzare pe altul. Personal, cred ca aceasta tendinta acentuata a companiilor de asigurari, de a renunta la oameni, multi dintre ei cu multa experienta si potential, a reprezentat si reprezinta o sansa si un pas inainte pentru o noua treapta in evolutia brokerajului. Experienta si cunostintele acumulate in multinationale, deprinderile corporatiste atat de absurde atunci cand sunt aplicate ca un sablon sau ca un tipar general valabil, pot reprezenta o plus valoare in brokeraj, daca sunt adaptate si folosite cu inteligenta si cu viziune...
Tehnicile de vanzare, monitorizarea permanenta a rezultatelor, prognoza, controlul si selectia portofoliului, promovarea si sustinerea unor campanii promotionale de vanzare, dezvoltarea unor produse cobranded, preocuparea permanenta pentru imbunatatirea performantelor personale reprezinta un atuu pentru brokerii care vor sa se adapteze la aceasta piata de asigurari modelata uneori parca in figuri de contorsionism.
Unul din oamenii care a inteles sau a simtit aceste lucruri este Dragos MIRCEA, cel care a infiintat in urma cu aproape 14 ani compania INTERBUG si cel alaturi de care mi-am inceput aventura in brokeraj. Cei care au lucrat in asigurari inainte de 2000, isi mai aduc aminte acea perioada "romantica" a asigurarilor: cartea era carte, lucrurile se faceau dupa norme nu dupa ureche (vezi "sfantul" CAIET MECANIC si "infamele" CIRCULARE), aveai modele de urmat in cariera, totul era simplu pentru ca stiai exact ce aveai de facut, veneai la munca cu placere si degajare. Aceeasi atmosfera am intalnit-o cand am ajuns la INTERBUG: oameni zambitori, degajati, fiecare isi stia rolul fara ca cineva sa stea "pe capul lui", lucrurile se faceau exact ca la carte.
XPRIMM: Pe ce mizeaza INTERBUG pentru a se dezvolta in piata? Cum percepeti contextul actual din domeniul asigurarilor si cum va influenteaza activitatea?
G.O.: INTERBUG are cateva reguli la care tine, reguli pe care unii asiguratori si intermediari pare ca le-au uitat: clientul este pe primul loc in activitatea noastra, nu facem rabat de la calitate in favoarea cantitatii si investim in oamenii nostri - training, conditii de munca, incredere, comunicare, plan de cariera.
XPRIMM: Cum percepeti contextul actual din domeniul asigurarilor si cum va adaptati activitatea in functie de conditiile actuale?
G.O.: Ca si alte domenii de activitate, asigurarile sunt in mare masura o reflexie a societatii romanesti de astazi, cu bune si cu rele, iar daca ne uitam la un telejurnal, de la pagina politica si pana la cea mondena, vom gasi multiple exemple care sa intareasca acest lucru: legi si norme noi (cine stie ce efect vor avea ?!), numiri, destituiri, arestari, falimente, fraude, pareri de "specialisti", achizitii, fuziuni, clasamente, etc.
Noi stim, insa, ca asigurarile inseamna in primul rand stabilitate, siguranta si protectie, deci nu suntem interesati de "tunuri", de expansiuni necontrolate sau de topuri, nu ne dorim sa avem cel mai mare numar de agenti si nici sa ne intrecem in comisioane. Noi vrem sa facem lucrurile altfel: vrem sa aratam ca putem face un business curat, profitabil si modern fara sa renuntam la etica profesionala, la principiile de baza in asigurari, la ceea ce era bun si valoros in ABC-ul asigurarilor invatat acum 15-20 de ani. Vrem sa-i atragem alaturi de noi pe cei care cred in aceste principii, pe cei care au verticalitate, echilibru si profesionalism. Asemenea oameni mai sunt inca in piata de asigurari si cu unii dintrei ei am avut placerea si onoarea sa lucrez de-a lungul carierei mele, de la unii din ei sa invat, iar pe altii sa-i invat eu la randul meu. Noi, INTERBUG, ne dorim sa evoluam ca si pana acum, sa crestem controlat, sa pastram nivelul serviciilor de calitate pentru clientii nostri.
Editor: Adina TUDOR | Publicat pe 25.09.2014 | 6272 vizualizari