Veniturile ING Bank România au ajuns la 1,79 miliarde de lei în primul semestru din 2024, în creștere cu 9,6% față de perioada similară a anului anterior. Activele ING Bank România s-au majorat cu 19,6% în primele șase luni din 2024 și au ajuns la valoarea de 75,5 mld. lei, conform unui comunicat de presa transmis 1asig.ro
“ING Bank Romania a obtinut rezultate financiare si comerciale solide in primul semestru din 2024. In primul rand, ne bucura faptul ca numarul de clienti ai bancii noastre este in continua crestere, ceea ce arata faptul ca abordarea noastra axata pe experienta clientilor si inovatie ramane relevanta si atractiva. Am depasit numarul de 1,85 milioane clienti activi si ne propunem sa continuam sa dezvoltam portfoliul de clienti, atat persoane fizice cat si juridice. Sustinem in mod activ si constant mediul de afaceri romanesc, iar un bun exemplu foarte vizibil in acest an este finantarea de 150 milioane de euro acordata operatorului de telecomunicatii Digi, un client cu care avem o lunga relatie de parterneriat, si pentru care am intermediat in ultimii 10 ani finantari de peste 3 miliarde de euro”, puncteaza Mihaela BITU, CEO, ING Bank Romania.
“Anul 2024 marcheaza aniversarea a 30 de ani de activitate ai ING pe piata bancara romaneasca, perioada in care am contribuit la dezvoltarea sistemului bancar si la bunul mers al afacerilor clientilor nostri. Suntem singura banca activa in Romania care a reusit performanta de a ajunge la o cota de piata de peste 10% in totalul creditelor acordate si depozitelor atrase, doar prin dezvoltare organica. Acest succes ne face sa fim mandri de trecutul nostru, dar ne ambitioneaza sa continuam sa ne dezvoltam si pe viitor, beneficiind totodata de sprijinul constant al grupului ING”, a continuat Mihaela BITU.
In primul semestru din 2024 s-a remarcat un ritm dublu de crestere a depozitelor atrase prin comparatie cu cresterea portofoliului de credite, pe fondul inflatiei si a ratelor de dobanda relativ ridicate. Aceasta tendinta este normala, avand in vedere asteptarile pietei privind reducerea dobanzii de politica monetara, lucru pe care BNR de altfel l-a realizat in luna iulie (de la 6,75% la 6,5% pe an). Astfel, valoarea depozitelor atrase de la clienti a ajuns la 64,9 miliarde de lei (in crestere cu 19,5% fata de perioada similara din 2023), in timp ce portofoliul creditelor brute a ajuns la 41,1 miliarde de lei (+9% fata de semestrul I al anului 2023).
Am inceput inca un an cu rezultate imbunatatite in mod semnificativ, ceea ce ne confirma increderea continua pe care clientii nostri o au in noi. Veniturile au crescut cu aproximativ 10% fata de aceeasi perioada a anului precedent, sustinute de o crestere comerciala robusta. Cu toate ca gestiunea prudenta a riscurilor a fost o prioritate, costul riscului a crescut cu RON 17m an pe an, datorita unei politici de provizionare ce ne confirma in mod continuu calitatea solida a activelor. Profitul inainte de impozitare a inregistrat o usoara scadere pe fondul introducerii taxei pe cifra de afaceri, fara de care am fi aratat de asemenea o crestere. - Philipp Gamauf, CFO, ING Bank Romania.
ING Bank Romania a oferit noi imprumuturi pentru a sprijini tranzitia catre economia verde, oferind credite cu discount-uri eco pentru persoane fizice in valoare de 78 de milioane de euro in perioada ianuarie- iunie 2024, depasind valoarea totala acordata in 2023 (de 67 de milioane de euro). Creditele cu componente de sustenabilitate acordate companiilor au ajuns la valoarea de 727 milioane de euro (credite sindicalizate si bilaterale pentru Companii mari), respectiv 19,6 milioane euro (tranzactii sustenabile cu clienti Business Banking).
Deciziile financiare sustenabile se iau atunci cand oamenii sunt bine informati. De aceea, in ultimul an, peste 110.000 clienti au facut alegeri mai sanatoase financiar in urma recomandarilor primite de la ING. De anul acesta, instrumentul Statistici din Home’Bank le arata clientilor cum sa isi gestioneze mai eficient bugetul personal, in timp ce produsul ING Together, care permite accesul la acelasi cont curent unui numar de pana la 4 persoane, aduce transparenta si eficienta in managementul bugetelor comune. Si pentru ca exista o nevoie tot mai mare a cuplurilor de a-si planifica mai eficient bugetul comun, ING ofera partenerilor de viata posibilitatea de a accesa sesiuni gratuite de coaching financiar si pot totodata viziona interviurile cu expertii in educatie financiara in cadrul campaniei Echilibristica Financiara.
Antreprenoriatul feminin sustine sustenabilitatea economica si sociala si joaca un rol esential in modelarea unui viitor durabil. Prin urmare, in luna aprilie, ING Bank Romania si Visa au dat startul programului de mentorat si coaching She’s Next, la care s-au inscris 1.030 de antreprenoare, numarul de aplicatii depasind asteptarile cu 42%. Interesul crescut pentru aceste sesiuni a venit cu precadere din partea clientelor ING Business Banking, care au generat 70% din totalul aplicatiilor. Programul va continua pana in noiembrie, cand vor avea loc pitch-ul si gala de decernare a celor 3 premii in valoare de cate 10.000 de euro fiecare.
O alta premiera anul acesta a fost parteneriatul cu Ethical Media Alliance, un proiect non-profit care sustine startupurile jurnalistice ce produc informatii de interes public si continut cu impact social pozitiv. Realizata intr-o maniera inedita, cu o campanie in care ING si trupa Vunk au aniversat 30 de ani de activitate prin lansarea piesei Un sarut sarat si-un rasarit, scopul acestei initiative este de a crea un cadru in care investitiile media sa fie realizate pe criterii etice.