Joe LOUWAGIE, Assistant Vice President, Property Claim Services (PCS), companie membra a VERISK Analytics
Desi expunerea la catastrofe naturale in regiunea Europei Centrale si de Est variaza de la tara la tara, companiile locale pot beneficia, in contextul unor schimbari climatice care fac viitorul din ce in ce mai imprevizibil, de instrumentele de planificare si raspuns si de bunele practici dezvoltate de PCS pentru situatiile de catastrofa naturala.
XPRIMM: PCS este specializata mai ales in estimarea pierderilor cauzate de catastrofele naturale. Cum apreciati impactul si intensitatea acestor evenimente in ultimii ani?
Joe LOUWAGIE: In Statele Unite ale Americii, tendinta ultimilor ani a fost de crestere a frecventei catastrofelor naturale, fara a exista si o majorare a pierderilor asigurate in urma acestor evenimente. Este important sa incadram frecventa si severitatea catastrofelor in categorii, astfel incat mecanismele de protectie prin asigurare sa tarifeze corect aceste situatii, sa intarim know-how-ul industriei despre modul cum se poate pregati pentru acestea si despre cum sa reactioneze cat mai eficient. Pe masura ce schimbarile climatice se manifesta tot mai pregnant, posibilitatea de a estima liniar frecventa si severitatea evenimentelor viitoare in baza celor petrecute deja este distorsionata, catalogarea fiecarui eveniment de acest tip devenind din ce in ce mai importanta.
XPRIMM: Care sunt pietele de baza ale PCS si cine poate beneficia de expertiza sa?
J.L.: Suntem prezenti pe mai multe piete pe care le consideram la fel de importante. Colaboram cu asiguratorii pe partea de daune, in procesul de subscriere, in departamentele actuariale si lucram alaturi de specialistii lor in fiecare zi. De asemenea, furnizam servicii pentru piata de instrumente financiare derivate de asigurari (Insurance Linked Securities) in care se regasesc asiguratori, reasiguratori si fonduri ILS care utilizeaza serviciile PCS pentru a transfera riscuri sau pentru a investi in acest segment.
In paralel, PCS sustine industria prin furnizarea celor mai bune practici globale in modul de planificare si reactie in caz de catastrofa si prin incurajarea schimbului de experienta la nivel international, facand legatura si sustinand prezenta unor specialisti renumiti pe plan global in domeniul catastrofelor naturale sa analizeze probleme specifice ale pietelor locale in cadrul evenimentelor de specialitate.
Nu in ultimul rand, PCS monitorizeaza tendintele industriei, le analizeaza si le disemineaza catre clientii sai.
XPRIMM: Ne puteti explica modul de functionare al PCS Industry Index?
J.L.: PCS monitorizeaza continuu evenimentele naturale catastrofale si dezastrele provocate de oameni. Le urmarim in special pe cele care indeplinesc conditiile de catalogare drept catastrofa conform criteriilor PCS: pierderile trebuie sa depaseasca 25 milioane dolari in SUA si Canada si 10 milioane dolari in Turcia. Odata ce am catalogat un eveniment drept catastrofa, echipele noastre demareaza cercetarile pentru a determina cuantumul pagubelor asigurate. Impartim pagubele, din perspectiva pierderilor economice si a celor asigurate, pe segmente separate, cum ar fi comercial, personal sau auto. Indexul este utilizat de catre asiguratorii primari si de reasiguratori si functioneaza, de asemenea, ca un instrument de transfer al riscului viabil, obiectiv si general acceptat la nivel global.
XPRIMM: PCS s-a extins recent si in Turcia. Care au fost criteriile principale pentru alegerea acestei piete?
J.L.: Parteneriatul solid pe care il avem cu Istanbul Underwriting Center (IUC) a fost unul dintre motivele principale pentru intrarea in Turcia. Inca de la inceput a fost clar ca misiunea PCS de a deservi industria globala de asigurari s-a potrivit foarte bine cu cea a IUC de a ajuta piata din Turcia. Din perspectiva catastrofelor naturale si a pagubelor asigurate, PCS poate veni in ajutorul pietei din Turcia, aflata in continua crestere, segmentand si analizand in profunzime expunerea la cutremure si la inundatii.
XPRIMM: Care a fost raspunsul pietei din Turcia cu privire la PCS Industry Index?
J.L.: Raspunsul a fost unul foarte pozitiv. Pentru dezvoltarea favorabila a pietei, a avea la dispozitie serviciile PCS poate constitui un avantaj insemnat. In absenta catastrofelor, PCS ofera pietei acces la instrumentele de benchmarking si la rapoartele aferente celorlalte piete unde activam.
XPRIMM: Vizati si alte piete din Europa Centrala si de Est? Intentionati sa lansati si alte produse sau ramaneti dedicati celor pentru catastrofe naturale?
J.L.: Suntem incantati de modul cum un parteneriat cu XPRIMM ar putea sa ajute tarile din zona Europei Centrale si de Est. Desi expunerea la riscurile de catastrofa naturala variaza de la o tara la alta, fiecare poate beneficia de cele mai avansate metode de planificare din aceasta industrie in cazul unor evenimente catastrofale, cat si de bunele practici detaliate in rapoartele de benchmarking ale PCS. Lucrand alaturi de XPRIMM, dorim sa stimulam cunoasterea si sa contribuim la aceasta prin prezenta in pietele locale a unor specialisti de talie internationala. De asemenea, PCS face parte dintr-un grup mai extins, VERISK, care dispune de numeroase solutii aplicabile in pietele locale de asigurari.
XPRIMM: Care sunt planurile PCS pentru Romania? Considerati ca exista potential?
J.L.: Cu siguranta. La fel ca in Turcia, exista permanenta amenintare a cutremurelor. PCS poate lucra alaturi de piata din Romania pentru a ajuta industria sa se pregateasca pentru inevitabil, implementand un proces care sa capteze cu acuratete valoarea pagubelor asigurate, in caz ca un astfel de eveniment are loc.
Intre timp, PCS poate oferi servicii pietei, fara costuri, in schimbul angajamentului de a contribui cu date despre daunele agregate in cazul evenimentelor analizate de PCS.
XPRIMM: VERISK a lansat recent primul model de standardizare a expunerii la riscul cibernetic. De ce considerati ca acesta este un aspect important pentru industria de asigurari?
J.L.: Atacurile cibernetice reprezinta o amenintare in continua crestere, iar abilitatea de a le analiza corect necesita o intelegere completa a datelor aferente. Pentru a facilita aceasta analiza, companiile trebuie sa colecteze si sa raporteze aceste date intr-un format standard care poate fi transmis de-a lungul lantului de transfer al riscului. Modelul dezvoltat de VERISK este primul pas dintr-un proces de gestionare a acumularilor de riscuri cibernetice si va ajuta la crearea unei metode uniforme de transfer al informatiilor in industrie. Aceasta standardizare a expunerii face parte din serviciile ISO Cyber Risk Solutions, care ofera instrumentele si serviciile suport necesare pentru a gestiona pericolele financiare ale lumii digitalizate si interconectate in care traim.
Autori: Mihaela CIRCU, Alexandru CIUNCAN; Traducere si adaptare: Mihai CRACEA
| Publicat pe 30.03.2016 | 4239 vizualizari