1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Mesut YETISKUL, Director General, CREDIT Europe Asigurari


In ceea ce priveste situatia actuala a pietei de asigurari din Romania, observ ca piata si-a incetat declinul. De asemenea, cateva efecte negative ce au insotit procesul de consolidare a pietei au disparut. Pe de alta parte, vad ca multe companii inca se lupta cu problema profitabilitatii, iar preturile RCA inca nu s-au stabilizat.

XPRIMM: Ce transformari a adus, pentru CREDIT Europe Asigurari, perioada economica mai dificila pe care Romania inca o mai traverseaza?
Mesut YETISKUL:
La debutul crizei, principalul nostru generator de business a fost banca CREDIT Europe, ceea ce a reprezentat, de altfel, un mare avantaj. Nu veniseram insotiti de probleme anterioare si, de asemenea, nu aveam o problema cu profitabilitatea. Acesti factori ne-au oferit un avantaj competitiv si, incepand cu 2009, ne-am putut sprijini brokerii si clientii mai bine decat restul pietei. In prezent, principalul nostru canal de distributie sunt brokerii.

XPRIMM: Care este situatia actuala si ce pot face companiile pentru a se adapta conditiilor curente din piata?
M.Y.:
Observ ca piata si-a incetat declinul. De asemenea, cateva efecte negative ce au insotit procesul de consolidare a pietei au disparut. Pe de alta parte, vad ca multe companii inca se lupta cu problema profitabilitatii, iar preturile RCA inca nu s-au stabilizat.

In ceea ce priveste adaptarea, consider necesar ca asiguratorii sa se concentreze pe calitatea serviciilor oferite si sa urmareasca, pe termen lung, sa fie profitabili. Este cert ca, daca nu exista profit, atunci si calitatea serviciilor va avea de suferit, ceea ce va trage in jos si vanzarile.

De asemenea, consider ca fraudele, comise de indivizi sau retele organizate, reprezinta cea mai importanta problema din perspectiva subscrierilor si, in acelasi timp, a daunelor. Pe langa aceasta, o coordonare si cooperare mai buna cu unitatile reparatoare ar conduce la o scadere a costurilor cu despagubirile si, implicit, a primelor pe care le va plati clientul.

XPRIMM: Este piata din Romania dominata de conceptul pretului cel mai scazut?
M.Y.:
Pana cand clientii nu vor resimti o crestere a veniturilor, cred ca pretul va ramane unul dintre principalele criterii de alegere a unui produs de asigurare. Totusi, trebuie mentionat ca asiguratii selecteaza mai intai companiile in functie de calitatea serviciilor, ceea ce inseamna ca intocmesc o lista scurta a celor cu care ar dori sa colaboreze, urmand apoi sa aleaga cea mai convenabila varianta de pret. Romanii nu cumpara o polita fara sa se intereseze in prealabil.

XPRIMM: Cum poate fi caracterizat segmentul corporate, in prezent, din perspectiva asigurarilor? Exista si acolo un razboi al preturilor intre companiile locale?
M.Y.:
Da, putem spune ca si acolo exista o concurenta acerba pe pret. Totusi, aceasta nu este o situatie neobisnuita si se regaseste peste tot in lume.

XPRIMM: Ce procent din afacerile CREDIT Europe Asigurari sunt realizate prin intermediul brokerilor? Cum gestionati relatia cu acestia si unde va asteptati ca ei sa performeze?
M.Y.:
Brokerii aduc o mare parte din subscrierile noastre si colaborarea cu ei reprezinta una dintre directiile noastre principale. Subscrierile generate de brokeri reprezentau 48% la finalul lui 2013 si ne asteptam sa ajunga la 60% in 2014. Ca multe alte companii, ne concentram, pe cat posibil, pe segmentele non-auto precum property, constructii all-risk, locuinte, Cargo, accidente sau polite de calatorie. Totusi, si pe auto dorim sa dezvoltam clasa CASCO, pe anumite segmente.

XPRIMM: Ce asteptari aveti de la 2014 si care sunt obiectivele CREDIT Europe Asigurari pentru perioada urmatoare?
M.Y.:
Cred ca am putea vedea cateva tendinte pozitive in termeni de vanzari si profitabilitate in 2014. Precum am mentionat si mai devreme, procesele de consolidare a unor companii aproape s-au incheiat. De asemenea, multe companii si-au invatat lectia in ultimii 5 ani si, prin urmare, s-au adaptat noii situatii economice.

In ceea ce priveste compania noastra, ne-am stabilit ca obiectiv o crestere cu 60% a primelor generate de brokeri si cu 25% a subscrierilor totale. De asemenea, urmarim sa realizam profit, asa cum am facut-o in ultimii 6 ani.


Editor: Mihai CRACEA | Publicat pe 04.06.2014 | 4963 vizualizari
Share |