In contextul schimbarilor economice si sociale, tot mai multe companii pun accent pe crearea unui mediu de lucru si o cultura organizationala care sa incurajeze sanatatea fizica si mintala a angajatilor. SIGNAL IDUNA - liderul pietei asigurarilor de sanatate din Romania, lanseaza serviciul Wellbeing, in colaborare cu Hilio - parte din grupul eMAG - specialist in sanatate si wellbeing, cu focus pe performanta si rezilienta angajatilor. Serviciul Wellbeing poate fi adaugat pachetelor de asigurari private de sanatate destinate angajatilor din companii de orice dimensiune si orice domeniu si integreaza trei planuri: psihoterapie, nutritie si parenting.
La nivel global, echilibrul vietii profesionale si personale este un subiect tot mai dezbatut in mediul de afaceri, de angajatori si angajati deopotriva. Acestia asociaza succesul in plan profesional cu echilibrul in viata personala si prioritizeaza tot mai mult sanatatea lor si a celor dragi.
Pe plan local, date recente arata o nevoie tot mai mare de solutii concrete pentru sustinerea sanatatii mintale in piata muncii. Potrivit studiului Mind Your Business, stresul se resimte tot mai puternic in mediul antreprenorial modern din Romania. Spre exemplu, 9 din 10 antreprenori romani se confrunta cu stres continuu, iar 3 din 10 declara ca au suferit de depresie in cariera lor. Mai mult, 7 din 10 manifesta stari de iritabilitate si anxietate periodice. Aceste aspecte sunt resimtite tot mai des si de angajati, indiferent de gradul de responsabilitate pe care il au sau de domeniul de activitate al companiei.
„Fiind o companie de asigurari cu expertiza extinsa pe zona de sanatate, de peste 15 ani, am raspuns prompt cu solutii personalizate la solicitarile venite pentru servicii de wellbeing, predominant din domeniul IT, chiar dinainte de pandemie. Insa, preocuparea pentru sanatatea si starea de bine a angajatilor, indiferent de domeniul in care activeaza, a crescut semnificativ in ultimii ani. 3 din 5 companii care incheie un contract de asigurare solicita acum acest tip de serviciu. Lansarea serviciului Wellbeing in formatul actual reprezinta angajamentul nostru de a oferi o solutie completa pentru sanatatea tuturor angajatilor, adresand nevoi esentiale care contribuie direct la performanta si motivatia acestora la locul de munca. Totodata, vine ca o completare fireasca, aducand un plus de sprijin pentru sanatatea fizica a angajatilor care au inclusa in pachetul de beneficii extrasalariale o asigurare privata de sanatate”, a declarat Cosmina RUSU, Claims Manager SIGNAL IDUNA.
„Hilio colaboreaza de 8 ani cu peste 100 de companii locale si internationale, iar in acest interval de timp am vazut cum interesul angajatorilor pentru a oferi programe de sanatate si wellbeing angajatilor a crescut exponential. In paralel, angajatii au dezvoltat, in special in timpul pandemiei si dupa, un interes considerabil mai mare pentru pachetele de sanatate si wellbeing la locul de munca. Tocmai aceasta maturizare a pietei din Romania este cea care ne-a motivat si ajutat sa dezvoltam constant programe si produse destinate sanatatii si wellbeingului, iar incepand cu anul 2022, odata cu investitia eMAG Ventures, am descoperit, prin propria noastra platforma, ca acelasi apetit exista si in piata de retail. Suntem foarte increzatori ca aceasta noua etapa, colaborarea cu SIGNAL IDUNA, va creste nu doar gradul de utilizare a serviciilor de sanatate si wellbeing in cadrul companiilor, dar va avea un impact semnificativ asupra educatiei in Romania privind importanta sanatatii psiho-emotionale si a echilibrului personal”, a declarat Bogdan LEFTER, coFondator Hilio.
Serviciul Wellbeing poate aduce o schimbare pozitiva majora, atat la nivel individual, cat si la nivel organizational. Prin acest nou beneficiu, SIGNAL IDUNA isi consolideaza pozitia de partener de incredere pentru angajatori in crearea unor comunitati sanatoase, performante si echilibrate. Cele trei planuri ale serviciului Wellbeing SIGNAL IDUNA - psihoterapie, nutritie si parenting – raspund nevoilor esentiale ale angajatilor, putand fi combinate in functie de nevoile specifice ale echipei, in cadrul pachetelor de 5, 10 sau 20 de sedinte, per tip de serviciu, pe an.
Angajatii care beneficiaza de serviciul Wellbeing pot apela la peste 400 de specialisti din cadrul Hilio - psihoterapeuti, nutritionisti si experti in parenting, selectati in functie de pachetul inclus in asigurare. Programarea se face simplu si rapid, prin intermediul contului de utilizator din aplicatia Signal Care Assistant, fara a fi nevoie de crearea unui cont nou, iar sedintele se desfasoara exclusiv online.
Asiguratul poate solicita prima sedinta fara a avea nevoie de o recomandare medicala. In plus, planul de nutritie poate include si o acoperire pentru un set de analize initiale, care sunt importante pentru stabilirea unui regim alimentar personalizat. Acestea vor fi realizate dupa prima intalnire, in functie de sfaturile specialistului.
„Romanii acorda o atentie tot mai mare prioritizarii sanatatii lor, un factor esential care contribuie la transformarea pietei asigurarilor. In acest context, putem deveni tot mai creativi si inovatori privind crearea de noi acoperiri pentru pachetele de beneficii extrasalariale. De la servicii de consultanta psihologica pana la cele de parenting, acestea aduc o valoare adaugata semnificativa, crescand atractivitatea asigurarilor de sanatate pentru un numar tot mai mare de persoane si companii”, a adaugat Cosmina RUSU, Claims Manager SIGNAL IDUNA.
SIGNAL IDUNA promoveaza o abordare completa a sanatatii, care pune accent pe toate aspectele legate de sanatatea fizica si psihica a asiguratilor. Un angajat echilibrat din punct de vedere fizic, psihic si emotional, este mai productiv.
Grupul SIGNAL IDUNA este unul dintre cele mai mari grupuri financiare din Germania. Fondat in urma cu peste 110 ani, Grupul SIGNAL IDUNA si-a castigat o reputatie excelenta ca furnizor puternic si de incredere pentru asigurari si servicii financiare, oferind o gama larga de solutii (asigurari, servicii bancare si investitii) clientilor individuali si corporate. Conduita comerciala a SIGNAL IDUNA este orientata catre succesul pe termen lung si se bazeaza pe satisfacerea nevoilor clientilor si pe dezvoltarea pietei, pe inovatie si independenta financiara.
In prezent, SIGNAL IDUNA activeaza pe pietele de asigurari din Germania, Polonia, Ungaria si Romania. Pe piata locala, SIGNAL IDUNA si-a inceput operatiunile in anul 2008. Portofoliul actual include o gama variata de produse si servicii, atat pe segmentul dedicat persoanelor fizice cat si pe segmentul clientilor de tip Corporate si IMM. Solutiile de asigurari generale, viata si sanatate adreseaza nevoi specifice de protectie pentru ambele segmente de clienti, puse la dispozitie de SIGNAL IDUNA, prin cele doua companii (SIGNAL IDUNA ASIGURARE REASIGURARE si SIGNAL IDUNA ASIGURARI).
SIGNAL IDUNA ofera si solutii de reasigurare, analiza si servicii de consultanta in ceea ce priveste subscrierea riscului pentru gestionarea optima a asigurarilor. Expertiza SIGNAL IDUNA este sustinuta de acoperire la nivel national si de o experienta digitala simplificata si atractiva pentru clienti.
Din 2016, Hilio este partenerul companiilor in crearea unei culturi care promoveaza sanatatea fizica, mintala si starea de bine, prin servicii si programe de sanatate, well-being, performanta si rezilienta. Implementam solutii complete pornind de la diagnoza organizationala, educatie si constientizare, preventie, performanta si interventie. Programele noastre sunt elaborate si implementate de specialisti licentiati, au baza stiintifica, scopul fiind livrarea de rezultate masurabile.
Misiunea companiei este aceea de a crea o cultura a starii de bine, a sanatatii fizice si mintale, atat acasa, cat si la locul de munca. Folosesc tehnologia pentru a asigura accesul angajatilor la o suita completa de instrumente digitale si specialisti care sa ii sustina in acest proces. Pana in prezent, Hilio a ajutat ajutat peste 100 de companii cu programe dedicate de well-being si a sprijinit peste 400.000 de angajati sa isi imbunatateasca starea de bine. Din 2022, Hilio este parte din grupul eMAG, cu o investitie de 500.000 euro.