1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Adrian MARIN, CEO, GENERALI Romania


2016, anul in care Solvency II urma sa fie punctul central in industria asigurarilor, se dovedeste a fi marcat de mult mai multe provocari. Inca un faliment al unui asigurator din top 10 si mai ales modificarea legislatiei RCA par a continua perioada turbulenta pe care o traverseaza jucatorii din asigurari. In acest context, Adrian MARIN, CEO, GENERALI Romania, a detaliat modul cum se va pozitiona compania pe care o conduce in perioada urmatoare.

XPRIMM: Pare ca ne aflam inca intr-o perioada de reasezare pe piata de asigurari. Solvency II este activ, doi asiguratori mari au intrat in faliment, iar discutiile pe tema tarifelor RCA s-au concretizat intr-o ordonanta de urgenta si un alt proiect similar care se afla in dezbaterea Parlamentului. Este, asadar, o perioada dificila pentru piata?
Adrian MARIN:
Dupa introducerea Solvency II, intr-adevar, ar fi trebuit sa urmeze o perioada de reasezare a pietei locale de asigurari si sa ne concentram doar pe indeplinirea cerintelor impuse de noua Directiva, cerinte care urmaresc consolidarea pietei si care presupun un efort sustinut si pe termen lung, atat din partea asiguratorilor, cat si a autoritatii de supraveghere.

Daca nu ar fi urmat evenimente imprevizibile care sa afecteze imaginea asiguratorilor si sa scada increderea consumatorilor in sistem, as fi putut, cu certitutidine, sa afirm ca da, ne aflam intr-o perioada de reasezare.

Din pacate, atat falimentele a doi asiguratori, cat si discutiile din ultimele luni legate de RCA, care au culminat cu adoptarea unei ordonante de urgenta sub presiune, au adus o pata neagra pentru intreaga industrie de asigurari si asa destul de fragila. Va fi nevoie de o perioada buna de timp pentru a recladi increderea pierduta.

XPRIMM: Falimentele au avut vreun impact asupra comportamentului de consum al clientilor?
A.M.:
Initial, am crezut ca vom asista la o schimbare de compartament a clientului si ca acesta va fi mai selectiv in alegerile sale si se va indrepta catre companiile solide, cu capacitate financiara, care isi pot onora platile, indiferent de valoarea acestora.

Insa, din pacate, recentele evenimente din piata, ma refer la protestele transportatorilor si presiunea facuta de acestia asupra institutiilor statului, care au culminat cu emiterea ordonantei de urgenta pentru asigurarea RCA, ne-au aratat ca tendinta clientului de a alerga in continuare dupa cel mai mic pret, fara a tine cont de capacitatea de plata a asiguratorului, se pastreaza.

XPRIMM: GENERALI nu a fost niciodata un jucator cu o cota de piata semnificativa sau cu o prezenta agresiva pe RCA. Dimpotriva, era cunoscuta drept o companie cu tarife destul de ridicate. In conditiile noii legislatii, mai ales a plafonarii tarifelor, se va schimba ceva?
A.M.:
Politica noastra de a oferi clientilor servicii de calitate la un pret corespunzator ramane neschimbata. Nu avem o cota semnificativa pe RCA, nu pentru ca nu vrem RCA, ci pentru ca noi am militat intotdeauna pentru un business profitabil, indiferent de linia de business practicata, astfel incat sa fim capabili sa rezistam pe piata pe termen lung si sa putem sa ne onoram promisiunile asumate in fata clientilor. In privinta plafonarii tarifelor, este prea devreme sa estimam impactul in business. Cu siguranta, dupa ce vom avea intreg cadrul legislativ si vom aplica masurile impuse, dupa ce vom plati daunele, abia atunci putem spune cu certitudine care este efectul acestei masuri.

XPRIMM: Este un moment oportun pentru sporirea cotei de piata? Nu doar pe RCA.
A.M.:
Pentru cine isi doreste acest lucru cu orice pret, poate fi un moment oportun. Noi ramanem insa fideli strategiei de crestere profitabila a afacerilor noastre in Romania. Si, da, daca se poate sa crestem cota de piata, in conditiile noastre, adica fara a afecta calitatea serviciilor oferite clientilor nostri, bineinteles ca vom viza si acest aspect.

XPRIMM: Au fost voci care au sugerat ca si Solvency II a condus la cresteri de tarife. A fost acesta, intr-adevar, unul dintre efecte? Si ce alte efecte a avut Solvency II?
A.M.:
Directiva de Solvabilitate II (Solvency II) reprezinta un pas inainte atat pentru piata, cat si pentru clienti, miza sa fiind protectia clientilor printr-o mai mare transparenta, exigente mai mari in ceea ce priveste cerintele de solvablitate a asiguratorilor si un sistem eficace de management al riscurilor. Una dintre cele mai mari provocari pentru piata locala este insa gasirea echilibrului intre cerintele crescandein materie de capital, reglementare, calitate, cerute prin Directiva Solvency II, si costuri juste pentru clienti. Costurile generate de implementarea Directivei Solvabilitate II nu au impactat primele de asigurare ale clientilor GENERALI.

XPRIMM: Este RCA-ul singura problema a pietei locale? Sau mai sunt si alte aspecte care ar trebui rezolvate?
A.M.:
Este o problema destul de mare,intr-adevar, insa cea mai mare provocare in domeniul asigurarilor ramane in continuare gradul redus de educare a consumatorilor in privinta protectiei prin asigurare. Foarte multi romani considera ca nu li se va intampla "ceva rau" in timpul vietii, fapt care ii determina, in mod eronat, sa considere ca nu au nevoie de asigurari. Asa se face ca asigurarea casei si a bunurilor este la un nivel redus, desi Romania se afla intr-o zona cu activitate seismica, doar 20% din fondul locativ este asigurat si mare parte din acesta doar prin asigurarea obligatorie. In egala masura, numarul celor care cumpara asigurari de viata, cu sau fara componenta de acumulare sau de protectie, ramane destul de scazut.

XPRIMM: Se poate observa o revenirea subscrierilor si pe CASCO? Care sunt particularitatile acestei linii de asigurari in prezent?
A.M.:
Evolutia pietei de asigurari ramane constanta in ultimii ani si nu previzionam evolutii spectaculoase in perioada urmatoare pentru ca, sa nu uitam, parcul auto national este invechit, peste 60% dintre vehicule fiind mai vechi de 10 ani. Programul RABLA este unul extrem de benefic si pentru piata asigurarilor CASCO, insa din pacate nu are forta sa genereze un proces de reinnoire a parcului national de vehicule.GENERALI a reusit sa creasca business-ul CASCO, pe aceleasi fundamente de profitabilitate, oferind produse cu acoperiri care indeplinesc cerintele riguroase ale clientilor si o calitate inalta a serviciilor post-vanzare.

XPRIMM: In rezultatele anuntate de GENERALI pentru primele sase luni ati indicat o sporire a subscrierilor pe asigurari de sanatate. Care au fost factorii care au condus la aceasta crestere?
A.M.:
Aceasta evolutie este una buna si se datoreaza faptului ca romanii isi doresc servicii medicale de calitate, in clinici private din Romania, dar mai ales din strainatate. Lansarea programelor de asigurare MediHelp, care ofera servicii in clinicile medicale din strainatate, au impulsionat segmentul nostru de asigurari private de sanatate. De asemenea, o pondere importanta o au pachetele de asigurare de tip employee benefits pe care companiile le achizitioneaza pentru a oferi servicii de sanatate angajatilor lor.

XPRIMM: Cum arata, in prezent, portofoliul GENERALI si care sunt segmentele de business pe care intentionati sa puneti mai mult accent pe viitor?
A.M.:
Strategia noastra ramane neschimbata, vrem sa ne concentram eforturile pe segmentul non-auto,care ne asigura stabilitatea si ne dorim cresterea business-ului de retail in portofoliul nostru.

Totusi, intr-o piata cum este cea locala- dominata de asigurarile auto, 77% din business-ul de non-life este reprezentat de asigurarile auto (conform datelor publicate de ASF pentru primele 6 luni din 2016) -, trebuie sa ai in vedere si acest segment. GENERALI Romania creste insa pe segmentul auto urmarind atent indicatorii de profitabilitate.

XPRIMM: Ce obiective ati stabilit pentru perioada urmatoare?
A.M.:
Dorim sa crestem business-ul pe plan local intr-un ritm constant, insa fara sa compromitem profitabilitatea. Suntem recunoscuti ca o companie solida, cu planuri pe termen lung in Romania si atunci toate eforturile noastre sunt concentrate pe cresterea calitatii serviciilor oferite clientilor nostri, pe mentinerea imaginii de asigurator de incredere in aceasta piata, asigurator care isi onoreaza intotdeauna promisiunile si se mentine printre asiguratorii de top care au printre cele mai putine plangeri din partea clientilor.


Editor: Mihai CRACEA | Publicat pe 23.11.2016 | 4888 vizualizari
Share |