1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Bruce BOWERS, CEO regional CEEMA, ALLIANZ Group


Grupul ALLIANZ este unul dintre cei mai importanti jucatori din regiunea ECE, detinand subsidiare in noua tari: Bulgaria, Croatia, Cehia, Ungaria, Polonia, Romania, Rusia, Slovacia, si Ucraina. Bruce BOWERS, CEO al regiunii CEEMA, ne-a vorbit intr-un interviu despre strategia pentru 2014 si planurile asiguratorului pentru Romania.

XPRIMM: Cum ati descrie situatia actuala din cele 9 piete din ECE in care activeaza grupul ALLIANZ?
Bruce BOWERS:
In primul rand, trebuie sa mentionez faptul ca evolutia lor nu este nici constanta, nici similara, din moment ce vorbim de nivele diferite de liberalizare. Fiecare dintre aceste piete are propria istorie si propriul ritm de dezvoltare si se situeaza la un nivel diferit. Cu toate acestea, toate sunt piete emergente. Cresterea a fost mai mare inainte de 2009, dar inca vorbim de o evolutie importanta pe liniile de asigurari generale si pe segmentul de viata. Provocarea din aceste piete este reprezentata de competitia acerba a preturilor - de exemplu, pe pietele din Romania sau Ungaria am observat o reducere semnificativa a tarifelor, in special pe liniile de asigurari auto.

XPRIMM: Cum puteti descrie pozitia ALLIANZ pe aceste piete?
B.B.:
Suntem prezenti in aceste piete de foarte mult timp. Suntem cel mai mare jucator din regiune din punctul de vedere al profitului brut pe segmentul asigurarilor generale. Este o pozitie de care suntem foarte mandri si pe care intentionam sa o protejam. In acelasi timp, ne dorim sa crestem, cel putin in acelasi ritm cu piata, dar, cu toate acestea, nu suntem dispusi sa ne asumam riscuri care ne-ar putea afecta profitabilitatea.

In primele 6 luni, ALLIANZ a inregistrat rezultate solide intr-un context economic dificil, in ciuda competitiei preturilor care exista in multe piete din regiune si in pofida fenomenelor meteorologice extreme.

Continuam sa facem fata schimbarilor din regiune, insa un lucru este cert: populatia de aici este in proces de imbatranire si oamenii isi doresc o viata sigura la batranete. Astfel, cererea pentru produsele de asigurare de viata de la ALLIANZ, perceputa drept o companie puternica si sigura, va ramane intacta pe termen lung.

XPRIMM: Ce ne puteti spune despre rolul regiunii ECE la nivelul intregii strategii a grupului ALLIANZ?
B.B.:
Zona ECE ramane inca una caracterizata prin crestere si vrem sa luam luam parte la aceasta tendinta. Consideram ca pietele Europei Centrale si de Est au un potential semnificativ, similar cu cel din alte regiuni precum Asia, Asia Pacific si America de Sud. Eu vad un potential important in special pe segmentul life: pe masura ce oamenii imbatranesc, vor sa isi mentina standardul de trai, astfel ca incep sa investeasca si sa se orienteze catre viitor. Insa, asa cum am mentionat mai devreme, problema preturilor ramane cea mai mare grija a noastra la nivelul acestor piete.

XPRIMM: Care sunt obiectivele ALLIANZ in aceste piete, pe termen mediu si lung?
B.B.:
Obiectivul nostru este sa oferim intotdeauna produse si servicii care sa ne pozitioneze drept parteneri de incredere pentru clientii nostri. Dorim sa le oferim acestora serviciile pe care le merita si la care se asteapta din partea unei companii precum ALLIANZ. In al doilea rand, vrem sa ne dezvoltam pe aceste piete, vrem sa ne mentinem pozitia puternica pe segmentul asigurarilor generale si vrem sa crestem pe segmentul life. Un alt punct cheie este reprezentat de managementul activelor - vrem sa continuam sa acumulam active si sa oferim un randament bun clientilor nostri.

XPRIMM: Va apropiati de sarbatorirea a 20 de ani de activitate in Romania. Ce ne puteti spune despre activitatea ALLIANZ-TIRIAC Asigurari?
B.B.:
In Romania avem o companie de activa si pe segmentul asigurarilor generale si pe segmentul asigurarilor de viata si avem o companie de pensii private. Suntem multumiti de pozitia pe care o avem aici, numarandu-ne printre companiile lider. Tarifarea devine foarte competitiva pe aceasta piata, care este, totodata, una foarte aglomerata. Cu toate acestea, ne concentram in principal pe profitabilitate.


Editor: Mihaela CIRCU | Publicat pe 24.01.2014 | 5004 vizualizari
Share |