Comisia Nationala a Pietei Financiare (CNPF) a lansat luni, 11 septembrie, a.c., Linia telefonica de informare pentru consumatorii de servicii financiare. Astfel, cetatenii pot constatat Autoritatea la numarul de telefon 022 85 95 95 atunci cand sesizeaza nereguli in raport cu respectarea drepturilor in calitate de consumatori de servicii financiare.
Telefonul consumatorului va functiona de luni pana vineri intre orele 08:30 si 17:30 si poate fi apelat din orice retea cu tarif normal.
Potrivit CNPF, consumatorii pot semnala diverse situatii, cum ar fi:
- practicile si clauzele abuzive aferente contractului de asigurare;
- refuzul nejustificat in achitarea despagubirii/indemnizatiei de asigurare;
- nerespectarea termenului de achitare a despagubirii de asigurare;
- exercitarea necorespunzatoare de catre asigurator a obligatiilor sale;
- nerespectarea procedurilor de constatare a pagubelor;
- tergiversarea solutionarii cererilor de despagubire;
- orice alte actiuni neconforme ale societatilor de asigurare/intermediarilor in asigurari in relatia cu clientii;
- calculul privind datoria restanta aferenta contractelor de credit incheiate cu organizatiile de creditare nebancara (OCN);
- dezacordul fata de calculul penalitatilor aferente contractelor de credit incheiate cu OCN;
- aplicarea actelor normative privind detinerea actiunilor;
- convocarea adunarilor generale ale actionarilor;
- respectarea drepturilor actionarilor;
- solicitarea informatiilor privind fondurile de investitii in proces de lichidare;
- procedura de retragere obligatorie.
"De asemenea, ne puteti contacta si daca aveti neclaritati sau intrebari cu privire la legislatia ce reglementeaza acest domeniu sau daca doriti sa impartasiti opiniile/sugestiile dvs. cu privire la imbunatatirea serviciilor financiare", puncteaza CNPF.
CNPF va continua sa monitorizeze si sa analizeze posibilele efecte negative asupra consumatorilor de servicii financiare, inclusiv sa intreprinda masurile necesare de inlaturare a incalcarilor depistate.
NB: Incepand cu 1 iulie 2023, CNPF este responsabila de supravegherea si protejarea drepturilor consumatorilor de servicii financiare pe domeniile de asigurari, creditare nebancara, piata de capital, iar incepand cu 1 ianuarie 2024 pe toate serviciile financiare: sector bancar, prestatorii de servicii de plata, unitatile de schimb valutar.