1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Daniela BADALUTA, Presedinte, RECREX


RECREX si-a propus pentru 2017 dezvoltarea pe ambele segmente de activitate ale companiei: antifrauda, respectiv zona de claim buffering.

XPRIMM: Ce inseamna activitatea RECREX in piata de asigurari din Romania?
Daniela BADALUTA:
RECREX isi desfasoara activitatea intr-o nisa in piata de asigurari: nu vindem asigurari, ci facem regularizare de daune. Cred ca este unul din cele mai importante segmente in asigurari, pentru ca managementul daunei este succesul in asigurari, nu doar ceea ce vindem si cum vindem.

XPRIMM: Aceasta problema a daunelor este o problema a pietei de asigurari - managementul daunelor provoaca cele mai multe probleme de imagine. In viziunea dumneavoastra, care sunt principalele greseli pe care le fac companiile romanesti de asigurari?
D.B.:
N-as putea sa dau vina doar pe asiguratori. Si legislatia sau societatea pot influenta. Pe de alta parte, consider ca si managementul aplicat de asiguratorii din Romania pentru regularizarea de daune produce pierderi in loc sa aduca beneficii companiei. De ce? Pentru ca, de cele mai multe ori, companiile au optat sa faca managementul daunei si regularizarea daunei in-house, iar in alte tari, unde piata de asigurari are un succes si este profitabila, managementul daunei si regularizarea de daune este outsourcing. Pe de alta parte, consider ca o influenta foarte mare in despagubiri o face societatea civila cu transportatorii si pe de alta parte uniunea service-urilor auto. Daca pentru un asigurator factura este de 1.500 de lei, in regie proprie un asigurat ar avea o factura de 750 de lei - aceasta discrepanta este doar una dintre problemele pe care le avem. Loss-adjuster-ii sau cei care fac managementul daunei ar trebui sa fie mai atenti la aceste detalii.

XPRIMM: Ati vorbit despre Outsourcing ca fiind o solutie buna pentru companiile de asigurari, dar la care nu s-a apelat atat de mult pana acum. In acest moment cadrul este mai permisiv in acest sens?
D.B.:
Da. Asiguratorii au mai multe porti deschise, nu mai sunt atat de limitati. Companiile au inceput sa ia exemplu [din strainatate]. De exemplu, asiguratorii care apartin unor mari grupuri internationale isi dau seama ca specializarea in managementul daunelor nu pot sa o aiba ei intern si se orienteaza catre companii specializate in acest domeniu. RECREX presteaza un serviciu de regularizare daune cu antifrauda intr-un sistem integrat care permite limitarea scurgerilor economice ingrate.

XPRIMM: RECREX are baza la Suceava, nu la Bucuresti. A influentat acest lucru dezvoltarea business-ului?
D.B.:
Suntem singurul corespondent mandat de catre Biroul Asiguratorilor Auto din Romania care nu are sediul central la Bucuresti. Pot sa spun ca acest lucru nu a influentat sub nicio forma business-ul, ba din contra, consider ca ne putem dezvolta foarte bine de acolo. Avem printre cei mai buni profesionisti din piata si suntem mandri ca putem pune Suceava pe harta romaneasca si europeana a acestui sector al asigurarilor. Suntem mai cunoscuti in afara decat in Romania.

XPRIMM: Care sunt planurile RECREX pentru 2017 in Romania si nu numai?
D.B.:
Planurile RECREX pentru 2017 vizeaza cele doua activitati principale ale companiei. Pe antifrauda mergem mai departe [cu ceea ce am demarat]: avem din ce in ce mai multe cerinte de prezentare a acestor activitati, de ofertare si suntem si in negociere cu mai mai multi asiguratori, si nu doar din Romania sau din Bulgaria.

De asemenea, consideram ca putem deservi asiguratori din Europa pentru care facem acest serviciu de claim buffering - serviciu care este "al doilea ochi" pentru gestionarea sau lucrarea dosarelor de dauna, un fel de "ochi" specializat in anti frauda - si serviciu de corespondent pe teritoriul Romaniei si nu numai. Foarte curand vom adera la un grup european prin intermediul caruia vom putea fi prezenti inclusiv in Italia, in Germania si in Spania ca si corespondenti, nu doar pe segmentul de antifrauda.


Editor: Andreea RADU | Publicat pe 22.02.2017 | 5537 vizualizari
Share |