Elena GRECU, Director General, FORTE Asigurari
Relatia noastra cu brokerii este deosebit de apropiata: noi vindem prin intermediul lor in proportie de 98-99% si avem mare incredere in colaborarea cu acestia. Consider ca rolul brokerilor va creste foarte mult, nu numai in 2014, ci si pe termen lung. Ei simt foarte bine fluxul pietei, cunosc foarte bine clientii si cred ca sunt persoanele cele mai indicate ca sa transmita feedback-ul catre societatile de asigurari.
XPRIMM: Stim ca FORTE Asigurari este, in acest moment, in plin rebranding si in proces de repozitionare. Pe ce mizati in 2014 si ce tinte urmariti?
Elena GRECU: Pentru noi, 2014 este un an deosebit de important. Noi am inceput investitia intr-o perioada de criza si am riscat foarte mult, dar eu cred ca cine risca in momentele de criza va avea rezultate foarte bune in perspectiva. Pentru 2014, vrem sa ne dezvoltam, in special, pe piata din Romania, pe toate clasele de asigurari. Ne dorim sa devenim un nume, in special prin inovatie, prin produse noi, si, bineinteles, prin incredere. Dorim sa transmitem clientilor nostri incredere si sa le aratam ce inseamna o societate de asigurari serioasa si puternica.
XPRIMM: Exista o clasa de asigurari in care veti investi mai mult?
E.G.: Dorim sa investim mult pe property, nu va ascundem acest lucru, dar nu excludem nici CASCO. In acest moment, noi nu avem subscrieri pe CASCO, asadar pornim de la zero si orice procent va insemna crestere. De asemenea, mizam, bineinteles, pe continuarea produselor de nisa din clasa 15 si 13, pe care le-am promovat si in anii precedenti.
XPRIMM: In ceea ce priveste CASCO, pregatiti niste produse speciale dedicate pietei romanesti, adaptate realitatilor din acest moment?
E.G.: Noi intentionam sa pregatim produse speciale. Suntem foarte atenti la semnalele primite din partea brokerilor: prin intermediul lor, noi ne promovam produsele si urmarim exact ceea ce cere piata. Asadar, vrem sa primim semnale din piata cu privire la ceea ce isi doresc clientii, vrem sa cream aceste produse, sa fim cat mai aproape de clientii nostri si, intr-adevar, sa aducem un plus de noutate.
Practic, produsele de asigurare s-au schimbat foarte putin in ultimii ani: ne-am jucat cu fransizele, ne-am jucat cu tarifele, dar, de cativa ani sustin ca trebuie sa venim cu ceva nou. Oamenii trebuie sa simta ca suntem alaturi de ei, trebuie sa existe, intr-adevar, un raport corect intre pret si calitate, si, in felul acesta, sa creasca increderea vis-à-vis de toate societatile de asigurari.
XPRIMM: O realitate in piata auto ar fi, in mod evident, faptul ca a imbatranit foarte mult parcul auto. Aveti in vedere dezvoltarea unor produse CASCO pentru masini mai vechi de 10 ani, tinand cont de faptul ca, in acest moment, astfel de polite nu prea exista pe piata?
E.G.: Aceasta este, poate, o strategie pentru anii urmatori. Tinand cont de faptul ca nu am avut subscrieri pe CASCO in anii precedenti, ne orientam deocamdata spre un portofoliu sanatos, un portofoliu care sa nu aiba masini peste 10 ani. Insa in viitor, am putea lua in calcul si astfel de produse.
XPRIMM: Ce detalii ne puteti oferi despre colaborarea FORTE cu brokerii in acest moment? Ce procent din subscrierile companiei dumneavoastra vin prin intermediul brokerilor si ce tine aveti pentru 2014?
E.G.: Relatia noastra cu brokerii este deosebit de apropiata: noi vindem prin brokeri in proportie de 98-99% si avem mare incredere in colaborarea cu acestia. Eu cred ca rolul brokerilor va creste foarte mult, nu numai in 2014, ci si in perspectiva. Ei simt foarte bine fluxul pietei, cunosc foarte bine clientii si cred ca sunt persoanele cele mai indicate ca sa transmita feedback-ul catre societatile de asigurari. De asemenea, au o mobilitate mare pe piata, patrund extraordinar de bine in toate mediile. Noi pariem pe relatia cu brokerii, considerand-o o strategie pe termen lung.
XPRIMM: Putem considera in acest moment ca echipa FORTE este consolidata sau vizati si alte schimbari din acest punct de vedere?
E.G.: Echipa noastra este una foarte buna, este compusa din profesionisti cu foarte multa experienta care vin de la companii multinationale si care lucreaza in asigurari de peste 15 ani. Suntem in continuare in plin proces de consolidare a acestei echipe si ramanem, de asemenea, deschisi in colaborarea cu persoane care sunt indragostite de asigurari asa cum suntem si noi.
Editor: Oana RADU | Publicat pe 06.03.2014 | 5205 vizualizari