1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Francois COSTE, CEO, GROUPAMA Asigurari


Doua obiective majore au marcat activitatea noastra in ultimii ani: atingerea nivelului de profitabilitate sustenabila si castigarea preferintei romanilor. Primul a fost realizat si vom continua in aceasta directie si in anii ce vin.

XPRIMM: Domnule Francois COSTE, ocupati functia de CEO al GROUPAMA Asigurari Romania din ianuarie 2012. Acum, spre final de an 2014, privind retrospectiv, cum puteti caracteriza perioada de timp care s-a scurs si unde se situeaza compania in prezent?
Francois COSTE:
Au trecut aproape 3 ani de la numirea mea in functia de CEO si 5 ani de la lansarea brand-ului GROUPAMA Asigurari. In tot acest timp, compania a facut fata cu succes mai multor transformari si a traversat o perioada plina de provocari, reusind sa devina unul din liderii pietei asigurarilor din Romania, cu peste 1 milion de clienti. Doua obiective majore au marcat activitatea noastra in ultimii ani: atingerea nivelului de profitabilitate sustenabila si castigarea preferintei romanilor. Primul a fost realizat si vom continua in aceasta directie si in anii ce vin. In ceea ce priveste al doilea obiectiv, suntem pe drumul cel bun: gradul mare de satisfactie a clientilor, un obiectiv cheie pentru noi, este ridicat, suntem compania cu cel mai mic numar de reclamatii raportat la numarul de contracte in vigoare pentru al doilea an consecutiv,  iar rata de recomandare este la un nivel foarte ridicat.

Aniversarea a 5 ani de prezenta pe piata locala a fost un moment important pentru noi, iar marcarea lui in conditiile in care obiectivele noastre erau in linie cu asteptarile a insemnat mult pentru mine si pentru toti colegii mei.

In 2014 am devenit mai eficienti, focusul pe calitatea serviciilor pe care le livram clientilor nostri a dat roade si am inregistrat profit*. 2015 este anul continuitatii, pentru noi si pentru clientii nostri.

XPRIMM: Care au fost factorii decisivi care au determinat intrarea pe profit?
F.C.:
Rezultatele globale pozitive inregistrate anul acesta se datoreaza implicarii intregii echipe GROUPAMA Asigurari,  precum si a partenerilor - banci si brokeri -, si a colaboratorilor nostri. Mai multi factori au determinat realizarile pe care le-am obtinut, printre care optimizarea performantei operationale sau implementarea cu succes a unor programe de eficientizare a cheltuielilor, fara a afecta calitatea serviciilor si in conditiile imbunatatirii constante a gradului de satisfactie a clientilor.
In ceea ce priveste liniile de business,  in cazul asigurarilor CASCO am inregistrat o evolutie importanta, GROUPAMA devenind al doilea mare jucator din acest segment. In cazul RCA, am implementat un nou plan tarifar si am redus voluntar expunerea in segment, efectul resimtindu-se printr-o scadere a ratei daunei. La aproape 2 ani de la lansare, am inregistrat o crestere semnificativa pe segmentul asigurarilor de sanatate, ajungand la un portofoliu de aproximativ 40.000 de asigurati, companii, IMM-uri si persoane fizice. De asemenea, ne mentinem pozitia de lider de piata pe segmentul asigurarilor de culturi agricole si al asigurarilor facultative de locuinta.
Poate cel mai important factor tine de implicarea colegilor mei. Incepand cu membrii Comitetului Executiv si pana la reteaua teritoriala. Contributia lor a fost si va fi in continuare semnificativa si le multumesc si pe aceasta cale.

XPRIMM: Care este strategia de dezvoltare a companiei, spre ce anume va veti concentra in urmatoarea perioada si care ar fi provocarile pe care le anticipati?
F.C.:
Strategia companiei este gandita in spiritul valorilor fundamentale care ne ghideaza intreaga activitate in Romania, responsabilitate, solidaritate si proximitate, si in linie cu obiectivul principal de profitabilitate sustenabila. Directiile strategice majore pe care le-am urmat in ultimii doi ani si pe care ne concentram eforturile in continuare sunt deci asigurarea nivelului de profitabilitate durabila si castigarea pozitiei de asigurator, angajator si partener preferat in Romania.
Optimizarea si eficientizarea proceselor a reprezentat si reprezinta in continuare un obiectiv important pentru GROUPAMA Asigurari, alaturi de cresterea marjei tehnice, astfel incat sa realizam ambitiile noastre strategice.

Un alt aspect strategic pentru noi este calitatea serviciilor, iar in acest context am lansat in anul 2012 Colectia de Avantaje, un concept unic in piata de asigurari din Romania. Colectia de Avantaje repozitioneaza livrarea serviciilor din zona declaratiilor in cea a angajamentelor si, respectiv, a garantiilor. Simplu spus, clientii nostri beneficiaza de predictibilitatea serviciilor ca aspect esential in emiterea judecatilor de calitate. Un exemplu, clientii nostri stiu ca apelul lor va fi preluat in maximum 30 de secunde, ca daunele sunt inregistrate in maximum 5 minute, ca platforma in cazul unei avarii a masinii ajunge in maximum 1 ora sau, spre exemplu, ca plata atunci cand aleg optiunea autoconstatare pentru asigurarile de locuinta este efectuata in maximum 72 de ore. Tot pentru asigurarea de locuinta, prin beneficiul Reparatii de Urgenta, ne angajam sa trimitem un specialist,  in maximum 4 ore de la sesizarea telefonica, pentru a remedia problemele urgente aparute in locuinta clientului. Pentru ambele servicii oferim in premiera pe piata asigurarilor si garantii.

Colectia de Avantaje GROUPAMA este unul dintre proiectele pe care vom continua sa le dezvoltam si in 2015, incluzand angajamente noi in asa fel incat cea mai mare parte a clientilor nostri sa poata beneficia de ele.  

XPRIMM: In Romania, vorbim inca de o piata a asigurarilor ce nu si-a atins potentialul maxim. Ce demersuri faceti pentru a creste piata?
F.C.:
Printre misiunile fundamentale ale unui asigurator se numara si prevenirea riscurilor sau contributia la informarea corecta a publicului cu privire la rolul si necesitatea asigurarilor. Din aceasta perspectiva, ne-am implicat intr-o serie de campanii de informare, cu rezultat pozitiv pentru publicul larg sau pentru potentialii clienti. Cred ca explicarea si intelegerea corecta a rolului asigurarii in viata unui client se numara printre cei mai importanti factori care influenteaza decizia de cumparare. Produsele noastre garanteaza continuitatea in conditii optime atunci cand un eveniment neprevazut apare in viata clientilor nostri. Vindem mai mult decat asigurari, oferim  continuitate clientilor nostri.

Acesta este mesajul pe care il promovam alaturi de partenerii nostri prin campaniile de informare sau prevenire pe care le-am derulat si pe care cu siguranta vom continua sa le dezvoltam. De exemplu, in parteneriat cu Inspectoratul General al Politiei Romane, un parteneriat de traditie deja, am desfasurat in acest an o campanie de informare si educare cu privire la furturile din locuinte, autoturisme sau agresiunile asupra persoanei. Un alt exemplu, care vizeaza sanatatea, este Crosul Casiopeea, iar mesajul  umbrela este ca sportul are un impact direct asupra sanatatii. In acest sens, avem un parteneriat cu Comitetul Olimpic si Sportiv Roman, al carui asigurator oficial suntem. Promovam proiectele COSR avand convingerea ca rolul preventiei este cel putin la fel de important cu cel al unei polite de asigurare.

XPRIMM: Care va fi focusul GROUPAMA in 2015?
F.C.:
In 2015 vom continua sa ne dezvoltam tinand cont de cel mai important partener al nostru, clientul.

*Rezultatul consolidat corespunde rezultatului net calculat conform Standardelor Internationale de Raportare Financiara (IFRS).


Editor: Oana RADU | Publicat pe 26.01.2015 | 4606 vizualizari
Share |