1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

INS: Inmatricularile noi de masini au crescut cu 4,5% in trimestrul I 2024 fata de 2023

Potrivit sursei citate, in primele trei luni ale anului in curs, inmatricularile noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au inregistrat cresteri la toate categoriile, astfel: la categoria mopede si motociclete - cu 16,1%, categoria autoturisme - cu +4,2% si la categoria autobuze si microbuze - cu 2,8%.

In ceea ce priveste inmatricularile noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor, s-au consemnat procente pozitive la categoria autobuze si microbuze - cu 41,2%, respectiv la categoria mopede si motociclete - cu 17,2%. Pe de alta parte, de la un an la altul, inmatricularile de autoturisme au scazut cu 10,1%.

Datele INS releva faptul ca inmatricularile noi de vehicule rutiere pentru transportul marfurilor au crescut la toate categoriile, dupa cum urmeaza: autotractoare (+11,4%), remorci si semiremorci (+9,8%) si autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) - cu 9,1%.

Totodata, pe segmentul vehiculelor rutiere noi destinate transportului de marfuri, s-au inregistrat majorari ale inmatricularilor la categoriile: autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) - cu 13,2%, si remorci/semiremorci (+11,5%). In schimb, categoria autotractoare a consemnat o scadere cu 5,6%.

Raportat la trimestrul IV din 2023, in primele trei luni din acest an, inmatricularile noi de vehicule rutiere au inregistrat cresteri cu 2,7% la vehiculele pentru transportul pasagerilor, precum si cu 11,3% la vehiculele pentru transportul marfurilor.

De asemenea, vehiculele rutiere clasificate in conformitate cu normele europene de poluare, inmatriculate pentru a circula pe drumurile publice, cuprindeau, la finele trimestrului I 2024, in proportie de 62,4%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 si in proportie de 10,6% vehicule cu norma de poluare Non-Euro.

La categoria autoturisme, cea mai insemnata pondere a fost detinuta de vehicule conforme cu norma europeana Euro 4, respectiv 34,1%; pentru categoria autobuze si microbuze, cele mai multe vehicule (23,6%) au fost clasificate in norma Euro 3, iar pentru categoria mopede si motociclete majoritatea vehiculelor (25,7%) erau clasificate ca fiind Non-Euro.

In acelasi timp, vehiculele conforme cu norma europeana Euro 3 au predominat in categoria autocamioane in proportie de 28,2%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare (41,4%), iar la categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 23,5%, au fost clasificate in norma Non-Euro.