1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Liliana MATEI, Sef Serviciu Asigurari Retail si Clienti Compoziti, GOTHAER Asigurari Reasigurari


Cele mai recente statistici indica o crestere a numarului de IMM-uri in 2013, iar previziunile specialistilor pentru 2014 si 2015 sugereaza o revenire a sectorului IMM-urilor aproape de nivelul pre-criza in ceea ce priveste numarul de firme si al celui de angajati. Importanta acestora este din ce in ce mai mare la nivelul economiei romanesti si, in acest context, GOTHAER Asigurari Reasigurari lanseaza un produs de asigurare dedicat societatilor mici si mijlocii.

XPRIMM: Ati lansat un produs dedicat IMM-urilor. Care sunt realitatile din mediul economic si financiar din Romania care v-au convins ca acest segment necesita o atentie aparte?
Liliana MATEI:
Cele mai recente statistici indica o crestere a numarului de IMM-uri in 2013, iar previziunile specialistilor pentru 2014 si 2015 sugereaza o revenire a sectorului IMM-urilor aproape de nivelul pre-criza in ceea ce priveste numarul de firme si al celui de angajati.
Romania este tara cu cel mai redus numar de IMM-uri pe cap de locuitor, generand doar 30% din numarul total de locuri de munca, ceea ce este destul de putin daca ne raportam la media europeana. Contextul nu face insa decat sa arate ca exista potential foarte mare in acest segment de piata.

Ne-am gandit asadar sa construim IMMens, un produs unic de asigurare dedicat mai multor tipuri de activitati si am ales pentru inceput 7 dintre acestea, respectiv HORECA, Birouri/Spatii Administrative, Producatori si Prestatori Servicii, Activitati Comerciale (Magazine), Educatie si Invatamant, Sport & Fitness si un pachet dedicat Profesiilor Liberale. Ne-am inspirat din experienta grupului si urmam oarecum trendul acestuia, care ofera astfel de asigurari si a avut succes in Germania. Premisele de la care plecam si calitatea produsului ne indreptatesc sa asteptam sa avem si noi acelasi succes.

XPRIMM: Prin ce se diferentiaza asigurarea IMMens de la GOTHAER de oferta competitorilor din piata pe acest segment?
L.M.:
Simplitate. Adaptabilitate. Acoperiri unice. Dedicat industriei. Diferenta majora o face abordarea segmentata, dedicata industriilor specifice si acoperirile unice atasate acestui produs de asigurare.

XPRIMM: Cum va fi distribuit acest produs? Mizati pe brokeri?
L.M.:
Distributia se va face prin toate canalele noastre de distributie si ne bazam in principal pe parenerii nostri brokeri, marea majoritate a afacerilor GOTHAER derulandu-se prin acestia; ne asteptam ca si vanzarea asigurarilor IMMens sa pastreze acelasi trend.

Ne bucuram ca am creat un produs care credem ca se va potrivi perfect segmentului intermediat de partenerii nostri brokerii de asigurare, un produs complex, modular insa complet automatizat, usor de explicat si de vandut. Prezenta produsului, care acum este implementat in portalele partenere, permite oricarui user sa construiasca o oferta rapid, aplicata, dedicata, cu acoperiri mixte, personalizate astfel incat sa ii prezinte clientului sau oferta cea mai buna.

XPRIMM: Cum o sa ii sustineti pe brokeri in vanzarea produsului?
L.M.:
Vom ajuta brokerii sa promoveze si sa vanda acest produs prin sustinerea unor campanii de marketing si vanzari targetate. Totodata, ii vom ajuta prin acordarea de suport pe zona tehnica si prin training-uri dedicate in care traineri specializati vor explica informatiile specifice acestor polite IMMens. Avem incredere ca cea mai buna investitie este in brokeri si probabil vom initia si o serie de concursuri prin care sa ii stimulam pe parcursul anului.

In primul rand ii ajutam insa prin faptul ca le punem la dispozitie informatie simpla, prin prezentari dedicate si explicite, astfel incat ei sa il poata vinde foarte usor catre clientii lor. Feedback-ul primit pana acum ne arata ca brokerii sunt interesati de produs pentru ca pe piata nu mai exista ceva asemanator; de aici si deschiderea cu care au intampinat chiar de la lansare asigurarea IMMens de la Gothaer.

XPRIMM: Poate fi produsul contractat si online?
L.M.:
Da. Clientul poate accesa online.gothaer.ro si poate obtine o oferta, impreuna cu toate beneficiile si informatiile despre acest produs. De asemenea, poate emite polita si poate achita contravaloarea acesteia online, cu cardul. Pasii sunt foarte simplii.

XPRIMM: Este piata suficient de dezvoltata astfel incat sa accepte asemenea solutii de asigurare?
L.M.:
Clientii isi doresc acoperiri dintre cele mai complexe si complete, intelegand ca investitiile pe care le-au adus in companiile lor trebuie sa beneficieze de o asigurare care sa le protejeze, asa cum este IMMens de la GOTHAER.

Astfel, IMM-urile beneficiaza de un produs de asigurare special conceput care ofera acoperiri tailormade prin care investitiile sunt protejate.

XPRIMM: Inainte de IMMens ati avut o alta asigurare dedicata IMM-urilor?
L.M.:
Anterior am avut o oferta pentru IMM-uri similara cu celelalte existente in piata, care nu era atat de particularizata pe tipuri de activitati. Acum avem 7 tipuri de activitati, carora le prezentam o singura polita dedicata. Pentru vanzarea politei IMMens targetam clientii care au cifra de afaceri de pana la 2 milioane de euro, dar nu numai. Pentru cei care depasesc acest prag al cifrei de afaceri reprezentantii GOTHAER vor analiza cererea si vor face o oferta personalizata. Mentionam ca printre clientii acestui tip de asigurare pot fi chiar si start-up-uri.

Limitele de raspundere maxime sunt insa suficiente, acoperim sume asigurate de pana la 3 milioane euro pe partea de property, ceea ce consideram ca este un plus avantaj.


Editor: Andreea RADU | Publicat pe 11.03.2015 | 5353 vizualizari
Share |