1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Marius POPESCU, Director General, NN Asigurari de Viata


In contextul stadiului de dezvoltare a pietei de asigurari din Romania, clientii cauta sa isi acopere deocamdata nevoile generale, alegand sa-si asigure si protejeze viata sau sanatatea si sa economiseasca sau sa investeasca pentru viitorul lor financiar.

XPRIMM: Cum vedeti evolutia pietei de asigurari de viata pana la finalul anului? In T1 am vazut un avans moderat,  de 6,6%. Care sunt factorii care determina aceasta evolutie?
Marius POPESCU:
In contextul gradului de penetrare si densitatii asigurarilor de viata inca scazute, precum si a atentiei tot mai mari acordate de romani planificarii si asigurarii unui viitor financiar mai bun, exista in continuare perspective de crestere pe plan local. In ansamblu, segmentul asigurarilor de viata continua sa fie subdezvoltat in Romania, de unde si acest potential. Achizitia acestor produse este, insa, influentata de factori precum cultura pentru economisire pe termen lung sau educatia financiara a romanilor, in Romania existand in continuare bariere culturale.

Anul acesta, piata va continua tendinta ascendenta resimtita inca din 2015, cand asigurarile de viata au inceput sa se redreseze si sa reia cresterea, avansul de 6-7% urmand sa se pastreze pentru intreg anul. Evolutia pozitiva vine si din adresarea unor segmente noi de piata, cum este cel al asigurarilor de sanatate care are perspective de devoltare mai accelerata, dar si din dezvoltarea segmentului de bancassurance. In perspectiva, piata asigurarilor de viata isi va atinge potentialul real de dezvoltare intr-un orizont de pana la 5 ani, intr-un context economic stabil.

XPRIMM: Am observat in comunicatul referitor la rezultatele NN in S1 ca prima bruta medie de asigurare pentru contractele incheiate in perioada ianuarie - iunie 2016 a stagnat, insa suma asigurata a crescut considerabil.
M.P.:
Evolutia celor doi indicatori - prima bruta medie, respectiv suma asigurata medie - reflecta tendinta de crestere sustinuta a vanzarilor de asigurari de viata cu componenta de protectie inregistrata in primul semestru al acestui an. Aceste produse au, prin specificul lor, prime mai mici, ceea ce a dus la o crestere a sumei asigurate medii in conditiile unei prime brute medii similare celei de anul trecut.

XPRIMM: S-au schimbat cumva preferintele clientilor in acest an?
M.P.:
Asigurarile cu componenta de economisire, asigurarea de sanatate si planurile de protectie financiara au fost cele mai vandute produse in primul semestru, reprezentand impreuna aproximativ 60% din contractele nou-incheiate in acest interval. Clasamentul confirma interesul tot mai mare al romanilor sa-si protejeze viitorul financiar prin produse care vin in sprijinul lor sa economiseasca, sa-si asigure un nivel mai ridicat de protectie si sa previna eventuale dezechilibre financiare in cazul unor situatii medicale neprevazute. Astel, unul din cinci clienti noi a ales in acest an asigurarea de sanatate NN, in timp ce numarul celor care s-au orientat catre o asigurare de viata cu componenta de protectie a crescut cu 35% fata de anul trecut.

XPRIMM: Care este profilul clientului de asigurari de viata?
M.P.:
Clientii noi ai NN Asigurari de Viata sunt cu precadere femei cu varsta intre 35 si 39 de ani, casatorite si cu copii, in timp ce la nivelul intregii baze de clienti varsta medie este de aproape 40 de ani, in scadere fata de anii anteriori, conform celor mai recente date valabile pentru anul 2015. Principalele ocupatii in randul clientilor nostri sunt cele de administrator, economist si inginer, iar 40% dintre clienti aveau venituri lunare cuprinse intre 1.200 si 2.500 de lei.

XPRIMM: Un contract de asigurare de viata sau de sanatate se poate negocia in ceea ce priveste clauzele si excluderile?
M.P.:
Portofoliul de produse si servicii al NN Asigurari de Viata este destul de vast, fiind conceput pentru a acoperi nevoile variate si mereu in schimbare ale clientilor nostri. Mai mult, asigurarile noastre au componente flexibile, ceea ce le face personalizabile, clientii putand alege solutia care li se potriveste cel mai bine, fie ca vorbim despre un plan pe termen mediu sau lung. La acesta pot atasa o asigurare suplimentara care sa-i protejeze pentru riscuri punctuale. Conditiile contractuale, insa, nu pot fi negociate.

XPRIMM: Vedem ca imediat ce au fost lansate, asigurarile de sanatate au fost bine primite de clientii NN, reprezentand aproape 20% din totalul politelor vandute in S1. Cum explicati rezultatele?
M.P.:
Asigurarea de sanatate este unul dintre principalele motoare de crestere ale business-ului NN anul acesta, iar la nivel de piata exista premise reale de dezvoltare accelerata a acestui segment. Tendintele au aparut pe fondul nevoilor clientilor pentru produse care le faciliteaza accesul la ingrijire medicala de calitate si in conditii moderne, fara griji financiare. Cererea mare vine, pe de-o parte, din contextul sistemului public de sanatate, care este in continuare subfinantat - doar 5% din PIB este alocat catre acesta, in timp ce sectorul privat a avut o crestere medie anuala de 24% a veniturilor chiar si in perioada de criza, iar pe de alta parte, din atitudinea populatiei fata de sistemul privat - 68% dintre romani au incredere in spitalele private, principala bariera de accesare fiind costurile ridicate comparate cu nivelul salarial mediu din Romania. Astfel, asigurarea de sanatate NN are un rol important in preluarea poverii care exista asupra sistemului public de sanatate, oferind clientilor acces la serviciile medicale de care au nevoie. In ansamblu, 60% dintre romani considera ca o asigurare privata de sanatate este cel mai util tip de asigurare, arata un studiu realizat anul trecut de GfK.

XPRIMM: Pana la finalul anului, ce pondere estimati ca vor detine asigurarile de sanatate in total vanzari noi?
M.P.:
Am lansat acest produs in cel de-al doilea trimestru al acestui an, iar rezultatele foarte bune de pana acum ne reconfirma ca am luat decizia corecta de a intra pe aceasta piata. Peste 19% din numarul total de polite de asigurari vandute de NN in primele sase luni din 2016 au fost asigurari de sanatate, in conditiile in care acest produs a fost disponibil clientilor in doar jumatate din aceasta perioada. Astfel, mizam pe o evolutie foarte buna si in a doua parte a anului, estimand ca asigurarile de sanatate isi vor mentine aceeasi pondere din vanzarile noi pe tot parcursul anului.

XPRIMM: Ati avut si cereri de asigurari inedite? Sau sunt aceste polite aproape inexistente in Romania?
M.P.:
In contextul stadiului de dezvoltare a pietei de asigurari din Romania, clientii cauta sa isi acopere deocamdata nevoile generale, alegand sa-si asigure si protejeze viata sau sanatatea si sa economiseasca sau sa investeasca pentru viitorul lor financiar. Astfel, nu am avut pana acum cereri inedite de asigurare, insa in viitor, pe masura ce segmentul asigurarilor va creste si se va apropia tot mai mult de nivelul din alte tari mature din Europa sau SUA, ne asteptam sa inceapa sa apara si astfel de nevoi in randul clientilor.

XPRIMM: In ceea ce priveste indemnizatiile platite de NN in acest an, care au fost principalele evenimente/cauze care au necesitat aceste despagubiri?
M.P.:
Cele mai multe indemnizatii platite in 2016 au fost pentru interventii chirurgicale, cele mai frecvente cauze in randul clientilor nostri fiind interventiile asociate nasterii, fracturilor de oase si afectiunilor articulatiilor, dar si pentru deces asociat unor boli grave precum cancer sau afectiunilor cardiovasculare si respiratorii.

XPRIMM: Cum estimati evolutia NN  in acest an fata de 2015? Ce prognoze aveti pentru finalul anului?
M.P.:
Evolutia NN Asigurari de Viata este pozitiva si stabila, avansul din prima jumatate a acestui an fiind de 3,6%.  ansamblu, pentru intreg anul 2016 estimez o crestere de pana la 5% a business-ului NN din punctul de vedere al primelor brute subscrise.


Editor: Andreea RADU | Publicat pe 28.09.2016 | 4851 vizualizari
Share |