1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Paul SWOBODA, Presedinte Directorat, GRAWE Romania


2016 va fi un an in care se asteapta noutati in ceea ce priveste activitatea GRAWE in Romania, si nu ne referim la segmentul asigurarilor de viata, unde compania este deja un nume cunoscut, cat la cel al asigurarilor generale. Odata cu intrarea pe segmentul auto, GRAWE isi propune sa devina asiguratorul compozit cu solutii de asigurare pentru toate nevoile clientilor care se constituie in publicul-tinta.

XPRIMM: Cum vedeti pozitionarea GRAWE dupa 15 ani in piata romaneasca de asigurari?

Paul SWOBODA:
Contextul pietei s-a schimbat mult, dar, din pacate, lucrurile nu stau astazi asa cum ar fi putut sta. In Romania exista potential pentru asigurari, atat in ceea ce priveste asigurarile de viata, cat si in ceea ce priveste asigurarile generale, dar acesta este insuficient exploatat. GRAWE, dupa cum stiti, este in Top 10 pe asigurarile de viata si pe aceeasi pozitie estimam sa mentinem compania si in viitor. Pentru noi insa, acum este momentul sa crestem si pe asigurarile generale.

XPRIMM: Ne puteti oferi detalii in legatura cu planurile GRAWE Romania pentru 2016?

P.S.:
Dupa cum probabil deja stiti, am solicitat A.S.F. - Autoritatea de Supraveghere Financiara autorizarea companiei noastre pe clasele trei (n.r., CASCO) si zece (n.r., CASCO+CMR). Desi avem un drum lung pana la obtinerea autorizatiei, segmentul auto reprezinta o parte importanta din strategia noastra pentru anul acesta. De asemenea, vrem sa crestem si pe segmentul property, unde consideram ca exista un potential real pentru noi.

XPRIMM: Care sunt argumentele care v-au convins ca acesta este momentul oportun pentru intrarea GRAWE pe segmentul asigurarilor auto in Romania?

P.S.:
Argumentul principal este reprezentat de clientii nostri. In acest fel,  GRAWE doreste sa le ofere acestora un portofoliu de asigurare complet. Suntem un asigurator de retail, ceea ce inseamna ca persoanele fizice, precum si companiile mici si mijlocii reprezinta segmentul targetat de noi. Avand in vedere ca masina este foarte importanta pentru fiecare roman, am considerat ca este necesar sa includem in oferta noastra si acest produs, pentru a raspunde, astfel, complet, solicitarilor clientilor nostri. Acesta este obiectivul nostru declarat si la nivel de grup.

Precizez ca, la nivel de grup, GRAWE mai comercializeaza asigurari auto in Austria, Slovenia, Croatia, Bosnia, Republica Moldova si Ucraina. Avem, asadar, experienta si know-how-ul necesare acestui pas in dezvoltarea noastra.

XPRIMM: Cum va veti pozitiona, in Romania, pe aceasta piata?

P.S.:
Vom aplica aceeasi strategie pe care am adoptat-o pentru fiecare produs: o crestere sanatoasa, organica. Sigur ca vrem sa fim competitivi, dar nu vom aplica o politica de discount-uri agresive, doar pentru a atrage clienti. Vom iesi in piata cu un produs care va avea un pret calculat corect. Acest pret va reflecta aplicarea unei proceduri corecte de solutionare a daunelor, plata despagubirilor la timp si in mod corect. Avem convingerea ca orice client care isi doreste servicii de calitate intelege si stie cum sa aprecieze un tarif corect.

XPRIMM: In ceea ce priveste produsul CASCO, cum ati gandit strategia de constructie a acestuia?

P.S.:
Vom avea mai multe produse diferite, care pot fi privite si ca o structura modulara. Vom avea insa grija sa nu fie un produs complicat. Clientul are nevoie de un produs usor de identificat, din care sa inteleaga exact pentru ce cumpara acoperire si la ce tarif. Ne-am propus sa lansam trei produse: unul cu acoperire de top, completa, un produs de baza, cu un pret foarte competitiv, si unul care sa se situeze intre acestea doua, atat din punct de vedere al pretului, cat si al riscurilor asigurate.

XPRIMM: In ceea ce priveste distributia produselor de pe segmentul auto, pe ce veti miza in principal?

P.S.:
Consideram ca fiind egale ca importanta atat forta proprie de vanzare, cat si brokerii, ceea ce inseamna ca nu ne vom schimba strategia de distributie. Vom colabora in continuare cu o serie de intermediari in asigurari, parteneri selectati cu atentie, pentru ca ne dorim asocieri derulate eficient si cu beneficii de ambele parti, dar care sa aduca avantaje reale in primul rand clientilor. Pentru noi, asigurarile auto nu vor reprezenta o schimbare de strategie, ci vor veni in completarea strategiei existente.

XPRIMM: Considerati ca, in Romania, se poate face profit pe segmentul auto?

P.S.:
Sincer, nu vad niciun motiv pentru care nu este posibil sa facem asa ceva in Romania. Asa cum am precizat, grupul nostru comercializeaza asigurari auto in numeroase alte tari. Nu vedem nici un motiv pentru care segmentul auto nu ar fi profitabil si in Romania. Daca pretul este bine calculat, daca produsul este gandit si construit corect, de ce sa nu fie posibil?

XPRIMM: Prin ce difera piata de asigurari auto din Romania fata de celelalte piete in care GRAWE activeaza pe acest segment?

P.S.:
Diferenta este data in primul rand de marimea tarii si de numarul de locuitori. Austria este o piata importanta, dar este evident mai mica decat Romania. Principala noastra provocare va consta in mentinerea unor standarde inalte ale serviciilor pe un segment sensibil, cum este cel auto, intr-o tara de marimea Romaniei.

XPRIMM: Ce alte masuri veti adopta pentru a schimba perceptia publicului din "GRAWE - companie de asigurari de viata", in "GRAWE - companie compozita"?

P.S.:
Schimbarea acestei perceptii este o prioritate pentru noi si vom realiza totul pas cu pas. Am inceput, cu ceva ani in urma, cu introducerea si promovarea asigurarii property, am oferit servicii de buna calitate care, in prezent, se reflecta in cresterile pe care le inregistram. Treptat, vrem sa fim perceputi de romani ca un asigurator complet, punand la dispozitia lor solutii de asigurare de viata, asigurari property si, cu incepere din acest an, asigurari auto.

XPRIMM: Ce noutati pregateste GRAWE, in 2016, pe linia asigurarilor de viata?

P.S.:
Asigurarile de viata reprezinta segmentul de baza pentru activitatea noastra din Romania, asa incat ne concentram permanent sa facem ca produsele GRAWE sa fie tot mai competitive. In 2016, vom aduce noutati pe segmentul asigurarilor de viata de tip unit-linked. Vom adauga in portofoliul nostru un nou produs, care va fi mai competitiv decat produsele pe care le oferim in acest moment.

XPRIMM: In ceea ce priveste segmentul property, care este strategia pe care o luati in considerare?

P.S.:
Cred ca produsele noastre de pe segmentul property sunt foarte competitive. Trebuie totusi sa imbunatatim putin partea de distributie. Avem acum trei parteneriate cu brokerii care functioneaza foarte bine si vrem ca, in 2016, sa crestem numarul acestora.

XPRIMM: Urmariti asadar o extindere a numarului de parteneri din piata de intermediere in asigurari si, totodata, o intarire a relatiilor deja existente.

P.S.:
Da, pentru noi, intermediarii sunt foarte importanti, pentru ca reprezinta contactul dintre noi, ca entitate, si clientul final. Insistam in a ne cunoaste bine partenerul care ne reprezinta in fata clientului. De aceea, in colaborarea asigurator - broker, mizam foarte mult pe mentinerea unei relatii apropiate si intelegerea reciproca a filozofiilor de business ale fiecaruia dintre noi.

XPRIMM: Care sunt obiectivele GRAWE Romania pentru acest an, atat in cifre, daca se poate, cat si in proiecte?

P.S.:
Nu vreau sa dau cifrele exacte in ianuarie, dar cel mai important pentru noi este ca in 2016 sa reintram pe crestere pe segmentul asigurarilor de viata. Nu am avut o crestere semnificativa pe acest segment in ultimii cinci ani, ceea ce face cu atat mai mare provocarea. Avem foarte multe contracte care vor ajunge la maturitate in 2016, iar acestea trebuie sa fie inlocuite cu altele noi. Pentru asigurarile de tip property care sunt in crestere, nu vedem o problema in a mentine acest trend. In functie de cat dureaza autorizarea pentru clasele trei si zece, ne dorim un inceput bun si sanatos si pentru asigurarile de tip auto.

XPRIMM: Luati in considerare si o crestere semnificativa a numarului de clienti noi?

P.S.:
Da, speram. Ne dorim insa clienti pentru care sa nu vindem doar produsele de tip auto, ci intreaga gama de asigurari pe care le avem in portofoliu. Ne dorim un portofoliu de clienti asigurati pentru toate riscurile importante, acesta fiind profilul clientului GRAWE la nivelul fiecarei companii membre a grupului.


Editor: Oana RADU | Publicat pe 11.02.2016 | 5013 vizualizari
Share |