Insurance Europe a solicitat o mai mare claritate cu privire la definitia vehiculelor scoase din uz (ELV) si a criteriilor de reparabilitate pentru vehiculele utilizate in propunerea Comisiei Europene pentru cerintele de circularitate pentru proiectarea vehiculelor si privind gestionarea vehiculelor scoase din uz. Federatia europeana a asiguratorilor sustine ca forma actuala ar lasa loc pentru ambiguitate in mai multe aspecte importante si nu construieste criterii de reparabilitate suficient de puternice.
Propunerea Comisiei Europene vizeaza armonizarea si asigurarea faptului ca vehiculele sunt proiectate, produse si tratate la sfarsitul duratei de viata (ELV) intr-un mod durabil, contribuind astfel la obiectivele Pactului ecologic european.
In raspunsul sau la propunerea EC, Insurance Europe si-a exprimat sprijinul deplin pentru gestionarea circulara a vehiculelor pe parcursul ciclului lor de viata si a sustinut abordarea care considera ca va consolida infrastructura si va stabili un cadru de reglementare european pentru a sprijini utilizarea pieselor de reparare reciclate.
Cu toate acestea, Insurance Europe a cerut in primul rand o mai mare claritate in ceea ce priveste definitia ELV si criteriile de reparabilitate pentru vehicule, sustinand ca ar lasa o ambiguitate cu privire la cine este responsabil pentru verificarea criteriilor de reparabilitate, in timp ce criteriile in sine sunt vagi si ar trebui revizuite.
In al doilea rand, Insurance Europe saluta cerintele de circularitate ale propunerii pentru proiectarea vehiculelor. Cu toate acestea, Insurance Europe sustine ca atunci cand vine vorba despre bateriile pentru vehicule electrice, aspectul critic al reparatiei la nivel de componenta nu trebuie trecut cu vederea. Lipsa standardelor pentru repararea la nivel de componente poate compromite eficacitatea proiectului de legislatie UE.
In al treilea rand, in ceea ce priveste propunerea de a include o colectare obligatorie a ELV-urilor, federatia sustine ca aceasta poate limita capacitatea asiguratorilor de a "gestiona" epavele dupa ce le-a clasificat drept pierderi totale. Acest lucru, sustine Insurance Europe, ar putea duce la o situatie in care epavele isi pierd valoare masurabila dupa avarie, deoarece producatorii obtin profit economic prin reutilizarea vehiculelor obtinute fara costuri.
In cele din urma, Insurance Europe propune ca este necesara o noua prevedere care sa permita companiilor de asigurari sa includa piesele de schimb recuperate (utilizate) in calculul costurilor de reparatie a vehiculelor. Fara o astfel de prevedere, persoanele afectate de accidente nu vor avea motivatie sa aleaga piese de schimb reciclate, ceea ce ar restrange grav piata pentru astfel de piese.