Remi VRIGNAUD, CEO, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari
ALLIANZ-TIRIAC Asigurari a sarbatorit, in 2014, 20 de ani de activitate pe piata din Romania. Cu acest prilej, Remi VRIGNAUD, CEO, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari, a vorbit despre evolutia companiei in aceasta perioada si strategiile pentru viitor.
XPRIMM: Cum ati caracteriza ALLIANZ-TIRIAC Asigurari la implinirea a 20 de ani de activitate pe piata din Romania?
Remi VRIGNAUD: Daca facem un bilant, acum, la implinirea a 20 de ani de activitate pe piata romaneasca a asigurarilor, putem sa spunem cu toata increderea ca ne-am respectat promisiunile facute clientilor si partenerilor in 1994, atunci cand ne-am inceput activitatea si am facut primii pasi. ALLIANZ-TIRIAC este in acest moment o companie stabila, care desfasoara o activitate pe baze sanatoase si in orice moment este capabila sa isi onoreze obligatiile asumate prin contractele de asigurare. Prin urmare, da, putem spune ca suntem multumiti de punctul in care am ajuns acum, dupa 20 de ani de activitate. Sigur ca intotdeauna putem face mai mult si ne putem imbunatati activitatea. In continuare, vom cauta sa venim pe piata cu produse si servicii de calitate, performante, de fapt cu solutii complete de asigurare pentru toate segmentele de clienti, persoane fizice sau juridice. In continuare, ne vom stradui sa ramanem numarul 1 in preferintele clientilor nostri pentru ca aceasta inseamna ca am reusit sa fim alaturi de ei si sa ne respectam promisiunile.
XPRIMM: Ce standarde va impune apartenenta la grupul german ALLIANZ? Cum s-a transpus apartenenta la acest grup in activitatea curenta a companiei?
R.V.: Intr-adevar, integrarea ASIT (Asigurari Ion TIRIAC) in anul 2000 in grupul de asigurari german ALLIANZ a oferit companiei un avantaj competitional - atat din perspectiva garantarii stabilitatii financiare, cat si in ceea ce priveste angajamentul de a impune, pe termen lung, o marca de prestigiu in Romania. In ceea ce ne priveste, avem o serie de principii de business pe care compania le-a pus in practica inca de la infiintare si care, ulterior, s-au regasit in principiile de business ale grupului ALLIANZ. Despre aceste principii noi am mai vorbit si in alte ocazii - unul dintre acestea se refera la profitabilitatea companiei si stabilitatea financiara a acesteia. ALLIANZ-TIRIAC nu a acceptat niciodata, inca de la infiintarea companiei, acum 20 de ani, sa sacrifice profitabilitatea sau stabilitatea financiara pentru a-si atinge obiective de afaceri pe termen scurt. Intotdeauna ALLIANZ-TIRIAC a avut o abordare prudentiala a riscurilor, astfel incat sa nu puna in pericol sanatatea financiara a companiei. In plus, intotdeauna am avut o abordare corecta si transparenta fata de clientii nostri, am cautat sa construim cu acestia parteneriate pe termen lung, nu ne-a interesat doar o crestere punctuala pe termen scurt.
XPRIMM: Care au fost evenimentele marcante pe parcursul acestor ani pentru companie? Dar pentru piata de asigurari?
R.V.: Pentru companie momentele importante au fost numeroase. Momente importante sunt si cele cand suntem alaturi de clientii nostri sau cand noi clienti aleg sa aiba incredere in noi si sa isi protejeze familia, proprietatile si afacerile cu polite incheiate la ALLIANZ-TIRIAC. Momente importante sunt si cele in care venim pe piata cu noi produse si servicii performante, inovatoare. Insa poate cel mai important moment a fost cel in care am devenit lider de loialitate, intrucat acest lucru se traduce de fapt prin increderea pe care clientii ne-o acorda an de an. Si faptul ca de 8 ani suntem lider de loialitate pe piata asigurarilor nu face decat sa ne reconfirme increderea clientilor si faptul ca am reusit in ceea ce ne-am propus, iar clientii apreciaza acest lucru. Sigur ca si la nivel de piata au avut loc evenimente importante, au fost 20 de ani in care piata s-a schimbat, a evoluat, nu as vrea sa mentionez doar unu-doua evenimente punctuale importante la nivel de piata, pentru ca important este, in opinia noastra, ce facem zi de zi pentru a evolua catre o piata a asigurarilor matura. Important este sa intelegem in ce punct suntem in acest moment la nivel de piata si sa vedem ce avem de facut in continuare, zi de zi, fiecare dintre noi pentru a mentine increderea clientilor in piata asigurarilor.
XPRIMM: Desi nu a intrat intr-un razboi al preturilor, de-a lungul timpului ALLIANZ-TIRIAC Asigurari s-a mentinut in topul companiilor de asigurari din Romania. Care este explicatia?
R.V.: Secretul este, de fapt, un principiu foarte simplu de business, de la care ALLIANZ-TIRIAC nu s-a abatut niciodata in cei 20 de ani de activitate - intotdeauna am practicat tarife corecte pentru serviciile pe care le oferim, si oamenii, clientii au inteles acest lucru, au apreciat serviciile pe care le oferim, si iata ca, acest lucru s-a reflectat in final in dinamica afacerilor noastre. Intotdeauna am adoptat o strategie de subscriere prudentiala si ne-am asumat numai riscurile pe care le putem gestiona eficient - acesta este, de altfel, un alt principiu de la care nu ne-am abatut in cei 20 de ani de activitate, aspect care ne-a asigurat stabilitatea in timp. Acest razboi al preturilor este cel care contribuie semnificativ la generarea acestor pierderi care se inregistreaza an de an la nivelul pietei si cred ca noi am semnalat deja acest lucru nu o data. Am observat o serie de masuri luate in ultima perioada in incercarea de a contribui la rezolvarea acestei situatii, iar ceea ce ne dorim este sa nu ramana doar o actiune punctuala, este important sa facem pasi consistenti pentru ca piata sa se redreseze in ceea ce priveste profitabilitatea.
Cititi continuarea acestui material aici.
Editor: Mihai CRACEA, Andreea RADU | Publicat pe 18.12.2014 | 5710 vizualizari