1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Studiu: Angajatii se simt motivati de beneficii, precum asigurarile private de sanatate

Daca in trecut munca aducea doar siguranta zilei de maine si se considera ca un salariu mai mare ne ofera automat si bucuria de a munci, astazi ii gasim pe angajati punand mai multe conditii, avand mai multe asteptari de la locul unde isi petrec mai bine de jumatate din viata. Printre beneficiile dorite se numara asigurarile private de sanatate, se arata intr-un studiu recent.

"Astazi gulerele albastre isi doresc stabilitate, isi doresc sa se simta in siguranta. Insa, vor sa lucreze intr-un mediu competitiv, in continua dezvoltare. In acelasi timp vor sa poata sa-si respecte termenele si sa aiba responsabilitatea propriilor decizii, sa poata sa isi motiveze alegerile si recunoasca propriile greseli", conform unui studiu realizat, in perioada martie-aprilie 2018, de Reveal Marketing Research, alaturi de OLX. Analiza arata cele mai importante diferente de asteptari si nevoi in ceea ce priveste relatia angajat-angajator.

34% din angajatori declara ca le este dificil sa gaseasca un angajat cu studii medii, iar de partea cealalta, gulerele albastre gasesc in proportie de 44% dificil sa se angajeze. Discrepanta procentuala dintre perceptia angajatilor si cea a angajatorilor ridica semne de intrebare cu privire la disponibilitatea locurilor de munca, aratand faptul ca procesul de schimbare al jobului poate parea dificil pentru angajati.

Perceptia angajatilor gulere albastre vs. percetia angajatori

Lipsurile din sistemul de sanatate publica trec dincolo de relatia directa - platitor de taxe - stat si se rasfrang si asupra angajatorilor, angajatii acordand o importanta ridicata pentru beneficii, precum abonament medical la clinici private sau asigurare medicala privata. In timp ce aproape 5 din 10 angajati declara ca s-ar simti motivati la locul de munca daca ar primi un astfel de beneficiu, angajatorii mizeaza in continuare pe tichetele cadou si tichetele de masa pentru completarea pachetului salarial.

In 2017, piata asigurarilor de viata a crescut cu 21% comparativ cu anul precedent, valoarea primelor brute subscrise depasind 2 miliarde de lei.

Cele mai importante beneficii pe care un angajator ar trebui sa i le ofere unui angajat guler albastru pentru a-l motiva:



Cea mai importanta calitate a unui angajat ideal, indicata de catre 7 din 10 angajati gulere albastre si 6 din 10 angajatori, este competenta. Si inca o data, managementul defectuos al sistemului public, de invatamant de aceasta data, arata lipsa de incredere unilaterala in calitatea si utilitatea educatiei in evaluarea unui angajat, astfel ca, sub 6% din intervievati considera ca nivelul studiilor vorbeste despre calitatea umana.

Angajatul ideal este responsabil si independent?

Aceste calitati sunt importante exclusiv in perceptia gurelelor albastre. Un angajat de incredere este cu adevarat util pentru un angajator si este important ca acesta sa-si asume greselile comise si sa-si respecte angajamentele.

Ei isi doresc un loc de munca care sa le ofere oportunitatea de a fi proactivi si apreciati, oferind in schimb angajatorului loialitate si asumare.

Ce vor angajatorii de fapt?

Cea mai mare discrepanta in ceea ce priveste asteptarile in relatia angajat-angajator reiese din listarea calitatilor angajatului ideal. Pentru ca avem, pe de-o parte, un guler albastru dornic sa-si demonstreze capabilitatile intr-un mediu in care sa aiba posibilitatea de a evolua profesional si, de partea celalalta, avem un angajator cu valori si scale de evaluare a performantei ce vin in totala contradictie cu asteptarile angajatilor. Pentru ca nu, un angajator nu isi doreste un angajat cu idei proprii, ci primeaza obedienta si "treaba facuta la timp".

Doar unul din 10 angajatori asteapta ca angajatul sa vina cu idei, angajatorii nu asteapta ca angajatii sa-si asume responsabilitatea pentru propriile actiuni, ceea ce este insa important, angajatul ar trebui sa fie loial companiei din care face parte.

"Angajatorii - gandiri pragmatice, vin cu asteptari putine din partea angajatului ideal, vazut mai degraba ca persoana care executa sarcinile; De partea cealalta, in dorinta de recunoastere apreciere, angajatul gandeste emotional in relatia cu angajatorul, avand asteptari ridicate in ceea ce priveste reciprocitatea increderii dintre cele doua parti. Realitatea momentului pe piata muncii din Romania ne arata un guler albastru in cautare de stima si reciprocitate si un angajatpr care inca recruteaza candidati cu valori de la baza piramidei nevoilor", declara Silvia LUICAN, Client Service Director la Reveal Marketing Research.



Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ la nivel national de 678 de gulere albastre si 1.000 de angajatori, prin metodologia CATI (Computer Assisted Telephonic Interviews) in perioada martie-aprilie 2018.