Zefir CASTRIS, Actionar Unic, BUSINESSWIDE Broker de Asigurare
2013 a fost un an de dezvoltare pentru BUSINESSWIDE, fiind un an marcat de cresteri pe toate planurile, inclusiv din punct de vedere operational. Cred totusi ca va reprezenta o baza solida pentru dezvoltarea ulterioara pe toate liniile de business.
XPRIMM: BUSINESSWIDE Broker si-a inceput activitatea in urma cu trei ani, intr-o perioada grea pentru piata de asigurari. Cum ati reusit totusi sa convingeti un numar mare de romani sa incheie asigurari si sa va construiti un portofoliu stabil?
Zefir CASTRIS: Aceasta intrebare imi aduce aminte de o conversatie avuta la momentul acela din 2010 cu un coleg din industrie, care mentiona ca, in general afacerile ies din criza mai puternice. Nu cred ca exista perioade usoare in asigurari sau, altfel spus, eu nu am trait vremurile acelea. Este un domeniu de activitate concurential prin definitie: asigurarile se vand si nu imi aduc aminte ca initiativa sa vina vreodata din partea clientilor.
XPRIMM: Din ce ati observat pana acum, care sunt primele asigurari la care renunta romanii din lipsa de posibilitati financiare?
Z.C.: Cu siguranta incep prin a renunta la politele facultative. Pe de alta parte, vorbind despre perceptie, nu as ignora impactul pe care o clasa de asigurari obligatorie o are asupra uneia facultative. Mai exact, daca un client a fost dezamagit in urma unei pagube pe RCA, cu siguranta nu ar insista sa isi incheie o polita CASCO, de locuinta, etc.
XPRIMM: Care sunt argumentele cu care pot fi convinsi romanii ca trebuie sa incheie si asigurari facultative, nu doar obligatorii?
Z.C.: Argumentele sunt cele rationale, in caz contrar, nemaifiind un proces de vanzare. De asemenea, consider ca piata romaneasca de asigurari a avut o evolutie consistenta in ultimii ani, fara ca produsele sa fie suficient de flexibile, iar oamenii nu mai fac achizitii pe fond emotional. De regula, o asigurare care nu a dezamagit va fi reinnoita.
XPRIMM: Ati remarcat in ultima perioada o cerere mai mare de asigurari de locuinta? Daca da, credeti ca o cauza o reprezinta tema de cutremure mediatizata puternic din aceasta tomana?
Z.C.: Se poate sesiza o crestere a subscrierilor de polite de locuinta pe fondul temerii fata de un seism major. Subscrieri pot fi stimulate si de redefinirea politicilor de vanzare a asiguratorilor.
XPRIMM: Cum caracterizati publicul din Romania din punct de vedere al educatiei financiare? Aveti dificultati in a explica utilitatea produselor de asigurare?
Z.C.: Lipsa de educatie financiara din partea consumatorilor nu este o problema reala. Iar cei care nu sunt educati nu reprezinta consumatori reali. Totusi, consumatorul poate fi uneori dezamagit de experientele traite anterior si aceasta este intr-adevar o problema dificil de rezolvat.
XPRIMM: Cum estimati ca veti incheia anul 2013?
Z.C.: 2013 a fost un an de dezvoltare pentru BUSINESSWIDE, fiind un an marcat de cresteri pe toate planurile, inclusiv din punct de vedere operational. Cred totusi ca va reprezenta o baza solida pentru dezvoltarea ulterioara pe toate liniile de business.
XPRIMM: Ce sfaturi le dati asiguratorilor, care sunt dornici sa isi adapteze mereu produsele la noile nevoi ale clientilor?
Z.C.: Un produs, trebuie sa treaca atat prin mana unui actuar, cat si prin cea a oamenilor de vanzari pentru a fi intr-adevar competitiv si longeviv. Acest aspect ar ajuta atat brokerii, cat si asiguratorii sa construiasca parteneriate de succes bazate pe dezvoltarea unor portofolii sustenabile.
Editor: Oana RADU | Publicat pe 20.12.2013 | 4418 vizualizari