1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
Impactul AI in viitorul industriei ...

Impactul AI in viitorul industriei de asigurari

Inteligenta artificiala (AI) revolutioneaza modul in care functioneaza afacerile din toate industriile, iar asigurarile nu fac exceptie. Piata asigurarilor poate avea de castigat in mod semnificativ ca urmare a utilizarii Inteligentei Artificiale (AI) si a Machine Learning (ML - invatarii automate). Acestea aduc multiple beneficii, de la imbunatatirea experientei clientilor si reducerea costurilor, pana la imbunatatirea acuratetei subscrierii si a procesarii cererilor de despagubire, arata cele mai recente studii internationale.

Si asiguratorii din Romania au integrat, in ultimii ani, tot mai mult Inteligenta Artificiala in procesele de subscriere si de dauna, tendinta accentuata, bineinteles, si de pandemia de COVID-19.

Companiile de asigurari pot utiliza ML si AI pentru a lua decizii mai bune, pentru a gestiona mai eficient riscurile, ca sa-si extinda afacerile prin utilizarea unor volume mari de date, sa-si analizeze datele istorice, sa ofere polite mai bune etc, noteaza analyticsvidhya.com.

Inteligenta Artificiala joaca un rol important in domeniul asigurarilor prin cresterea eficientei operationale, imbunatatirea experientei clientilor si reducerea riscurilor prin automatizarea operatiunilor, analiza datelor si oferirea de analize aprofundate.

Totodata, utilizarea Machine Learning pe segmentul asigurarilor auto poate avea beneficii, precum: imbunatatirea evaluarii si gestionarii riscurilor, calcularea unor preturi personalizate, detectarea fraudelor, procesarea mai rapida a cererilor de despagubire, o mai buna experienta pentru clienti.

In timp ce explorarea AI pentru unele societati poate parea descurajanta, cei care gasesc solutiile potrivite si valorifica puterea AI pentru a opera mai bine in prezent, vor fi printre liderii industriei in viitorul apropiat.

Impactul AI poate fi resimtit la nivelul intregii activitati a unei companii. McKinsey & Company preconizeaza ca utilizarea IA de catre asiguratori ar putea duce la o scadere cu 40% a cheltuielilor de operare pana in 2030.

McKinsey & Company arata ca Inteligenta Artificiala si tehnologiile aferente vor avea un impact "seismic" asupra tuturor aspectelor industriei asigurarilor, de la distributie la subscriere si de la stabilirea preturilor la despagubiri. Tehnologiile si datele avansate influenteaza deja distributia si subscrierea asigurarilor. O examinare aprofundata a modului in care ar putea arata asigurarile in 2030 evidentiaza schimbari dramatice in intregul lant valoric al asigurarilor.

In plus, s-a constatat ca experientele de asigurare bazate pe AI cresc satisfactia clientilor cu pana la 20%, potrivit Capgemini.

Totodata, un studiu realizat de Salesforce a constatat ca peste 60% dintre clienti spun ca sunt deschisi la utilizarea AI pentru a le imbunatati experientele.

Experienta clientilor (CX - customer experience) se refera la modul in care o companie interactioneaza cu clientii sai in fiecare punct al traseului acestora catre efectuarea unei achizitii. In mare masura, CX reprezinta suma tuturor interactiunilor pe care un client le are cu o companie de asigurari in cazul analizat.

Conform studiului "Insurance 2030 - The impact of AI on the future of insurance" al McKinsey & Company, rolul agentilor de asigurari va avea o schimbare importanta pana in 2030. Numarul agentilor este redus pe masura ce agentii activi se pensioneaza si agentii ramasi se bazeaza foarte mult pe tehnologie pentru a creste productivitatea. Agentii vor folosi asistenti personali inteligenti pentru a-si optimiza sarcinile, precum si roboti AI pentru a gasi oferte potentiale pentru clienti. Aceste instrumente ii ajuta pe agenti sa sustina o baza de clienti substantial mai mare, facand in acelasi timp interactiunile cu clientii mai scurte si mai semnificative, avand in vedere ca fiecare interactiune va fi adaptata exact nevoilor actuale si viitoare ale fiecarui client.

Cum se pot pregati asiguratorii pentru accelerarea schimbarilor?

Desi nimeni nu poate prezice cu exactitate cum vor arata asigurarile in 2030, asiguratorii pot lua acum cateva masuri pentru a se pregati pentru schimbare. Iata cateva sfaturi de la McKinsey & Company:

  1. Fiti destepti in ceea ce priveste tehnologiile si tendintele legate de AI
    Desi schimbarile din industrie vor fi axate pe tehnologie, abordarea acestora nu este de domeniul echipei IT. In schimb, membrii consiliului de administratie si echipele de customer-experience ar trebui sa investeasca timp si resurse pentru a construi o intelegere profunda a acestor tehnologii legate de AI.
  2. Elaborarea si punerea in aplicare a unui plan strategic coerent
    Pornind de la informatiile obtinute in urma explorarilor AI, companiile trebuie sa decida cum sa utilizeze tehnologia pentru a-si sustine strategia de afaceri. Planul strategic pe termen lung al echipei de conducere va necesita o transformare multianuala care sa includa operatiunile, competentele si tehnologia. Unele companii au inceput deja sa adopte abordari inovatoare, cum ar fi achizitionarea de companii Insurtech promitatoare si incheierea de parteneriate cu institutii academice de top.
  3. Talentul si infrastructura tehnologica potrivita
    Piata asigurarilor din viitor va avea nevoie si de talentul uman. Urmatoarea generatie de oameni de asigurari de succes trebuie sa aiba o combinatie de adepti tehnologici, creativi si oameni dispusi sa lucreze la ceva care nu va fi un proces static, ci mai degraba un amestec de semi-automat si suportat tehnologic, sarcini care evolueaza continuu. Dezvoltarea unei strategii pentru a atrage, cultiva si retine o varietate de oameni cu abilitati critice va fi esentiala pentru a tine pasul cu evolutia, printre care ingineri de date, tehnologi, specialisti in cloud computing si designeri cu experienta. Practic, AI-ul nu va inlocui oamenii, ci se vor completa.

Progresele rapide ale tehnologiilor din urmatorul deceniu vor duce la schimbari revolutionare in industria asigurarilor. Castigatorii in domeniul asigurarilor bazate pe Inteligenta Artificiala vor fi companiile care vor folosi noile tehnologii pentru a crea produse inovatoare, vor valorifica cunostintele de invatare cognitiva din noile surse de date, vor simplifica procesele si vor reduce costurile si vor depasi asteptarile clientilor. Cel mai important, conform McKinsey & Company, companiile care adopta o mentalitate axata pe crearea de oportunitati din tehnologii - in loc sa le priveasca ca pe o amenintare la adresa activitatii lor actuale - vor prospera in industria asigurarilor in 2030.