1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Subscrierile Grupului GENERALI au crescut in S1 2023, sustinute de asigurarile generale

Primele brute subscrise de Grupul GENERALI au crescut, in primul semestru din 2023, pana la 42,2 miliarde de euro (+3,6%), ca urmare a unei majorari semnificative pe linia Property & Casualty (+10,6%). Intrarile nete pe segmentul Life s-au concentrat in intregime pe unit-linked si protectie, in concordanta cu strategia Grupului.

CEO-ul GENERALI Group, Philippe DONNET, a declarat: „Rezultatele excelente din prima jumatate a anului 2023 continua sa dovedeasca eficienta strategiei noastre „Lifetime Partner 24: Driving Growth” si sa demonstreze ca GENERALI este o companie din ce in ce mai profitabila, cu un portofoliu diversificat si solid, cu statut financiar puternic. La jumatatea duratei strategiei noastre, suntem  pe drumul cel bun pentru a ne indeplini obiectivele ambitioase, confirmand ca Grupul are configuratia corecta pentru a naviga in scenariul macroeconomic si geopolitic aflat in continua evolutie. In plus, achizitiile recente ale Liberty Seguros si Conning, care ne vor consolida pozitia de leadership in asigurari in Europa si imbunatatirea platformei noastre globale de management al activelor, vor intari si mai mult Grupul. Aceste rezultate a fost obtinute datorita efortului tuturor colegilor si agentilor nostri. Ei reprezinta baza solida pentru a ne continua cresterea durabila, creand valoare pentru toti stakeholder-ii nostri”.

Potrivit grupului, intrarile nete pe Life au fost de -877 milioane de euro, cu iesiri nete din linia de economisire, compensate partial de intrari nete atat pe linia unit-linked, cat si pe cea de protectie. Acest lucru este in concordanta cu strategia Grupului de a-si repozitiona portofoliul de afaceri Life si, de asemenea, reflecta tendintele industriei observate pe canalele bancare din Italia si Franta.

Rezultatul operational a crescut pana la 3,72 miliarde de euro (+28%), tot datorita diversificarii surselor de profit si contributiei achizitiilor anterioare.

In mod particular, rezultatul operational al segmentului P&C a crescut la 1,85 miliarde de euro (+85,7%). Rata combinata s-a imbunatatit la 91,6% (-5,4 p.p.).

Rezultatul operational pe Life a fost solid, de 1,81 miliarde de euro (-3,5%), iar marja de new business a crescut la 5,81% (+0,31 p.p.).

Rezultatul operational al segmentului Asset & Wealth Management a fost de 498 milioane euro (+1,3%), cu o contributie puternica a Bancii Generali.

Rezultatul operational al segmentului Holding si alte afaceri s-a imbunatatit la -125 milioane de euro (-149 milioane de euro in S1/2022).

Rezultatul net ajustat a crescut substantial pana la 2,33 miliarde de euro (1,44 miliarde de euro la S1/2022). Acest lucru s-a datorat in primul rand rezultatului operational imbunatatit, care a beneficiat de surse diversificate de profit, un castig de capital nerecurent legat de cedarea unei dezvoltari imobiliare din Londra (193 milioane de euro fara taxe), reflectand totodata si impactul de 97 milioane de euro ca depreciere a instrumentelor cu venit fix din Rusia inregistrate in S1/2022.

Rezultatul net s-a imbunatatit la 2,24 miliarde de euro (864 milioane de euro in S1/2022).

Capitalurile proprii ale actionarilor Grupului au crescut la 26,7 miliarde de euro (+0,2%), datorita rezultatului net al perioadei, partial decalat de plata dividendelor.

Marja de servicii contractuale (CSM), care este elementul de bilant introdus de IFRS 17 si consta in profiturile viitoare actualizate ale contractelor in vigoare, a crescut la 32,1 miliarde de euro (31 miliarde de euro la finele lui 2022).

Activele totale gestionate de Grupul GENERALI au fost de 631 miliarde de euro (+2,6% comparativ cu exercitiul financiar 2022), reflectand efectul pozitiv din piata.

Grupul si-a confirmat capitalizarea solida, cu rata de solvabilitate de 228% (221% la finele lui 2022).

GENERALI este unul dintre cei mai mari furnizori mondiali de asigurari si management de active. Infiintat in 1831, este prezent in peste 50 de tari, cu un volum total de prime de 81,5 miliarde EUR in 2022. Cu 82.000 de angajati care deservesc 68 de milioane de clienti, Grupul are o pozitie de leadership in Europa si o prezenta in crestere in Asia si America Latina. In centrul strategiei GENERALI este angajamentul sau LifeTime Partner fata de clienti, concretizat prin solutii inovatoare si personalizate, cea mai buna experienta a clientilor din industrie si capacitatea de distributie digitalizata globala. Grupul a integrat pe deplin sustenabilitatea in toate directiile strategice, cu scopul de a crea valoare pentru toate partile interesate, construind in acelasi timp o societate mai echitabila si mai rezistenta.