Digitalizarea in asigurari. Necesitate reala vs trend - Tendinte - Asigurari - Totul despre asigurari...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Ghid Asig 
 Dictionar 
 Lex 
 Tendinte 
 Timp liber 



1 EUR = 4.7231 RON
1 USD = 4.2103 RON










RFI

Tendinte

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

Digitalizarea in asigurari. Necesitate reala vs trend


Se discuta de ani de zile de nevoia de digitalizare in industria asigurarilor, iar ultimii doi-trei ani putem constata o accelerare cel putin in ceea ce priveste numarul de dezbateri si evenimente care au loc pe aceasta tema chiar si aici la noi in Romania.

Industria romaneasca a asigurarilor este inca reticenta la tehnologie si la faptul ca tehnologia va schimba radical modelul actual de distribuite in asigurari. Sunt inca multi specialisti care considera ca valul digitalizarii asigurarilor in Romania nu se va intampla intr-un viitor foarte apropiat. Daca acum cativa ani asigurarile bazate pe telematica pareau mai degraba desprinse dintr-un scenariu SF, iata ca de anul trecut deja cativa asiguratori au introdus produse de asigurare folosind solutii telematice si asigurari de locuinte bazate pe tehnologii de IOT/home automations. Este un inceput sfios si nu reprezinta decat varful icebergului in ceea ce priveste digitalizarea industriei, asta deoarece greul vine atunci cand asiguratorii incep sa faca pasi in digitalizarea si automatizarea proceselor interne. Digitalizarea trebuie sa cuprinda toate departamentele si procesele unei companii, trebuie sa transforme si sa automatizeze procesele operationale si financiare, procesele de subscriere (de produs), procesele de distributie si vanzare pana la gestiunea dosarelor de dauna.

Schimbarea, de cele mai multe ori, vine ca o necesitate de adaptare la nevoile consumatorului. Pe masura ce tehnologiile de ultima ora sunt tot mai accesibile ca si cost consumatorului final, pe masura ce accesul la informatie este din ce in ce mai facil, nevoile si asteptarile consumatorului se schimba, iar companiile de asigurari, intermediarii, intreaga industrie, trebuie sa reactioneze si sa se adapteze la noile cerinte daca vor sa nu piarda cote din ce in ce mai semnificative de piata, in detrimentul concurentei care se adapteaza mai repede.

Daca ne uitam la modelele de distributie din Europa Centrala si de Est se identifica trei tendinte majore in comportamentul consumatorului care vor schimba modelele actuale de distributie in asigurari:

  • In primul rand asigurarile de locuinte vandute prin canale electronice (site-urile asiguratorilor, platforme de agregare, call-centere, banci, site-uri imobiliare) incep sa aiba o pondere din ce in ce mai mare in detrimentul vanzarilor directe si pe canale traditionale (prin intermediul agentilor), practic aceste produse migreaza incetul cu in online, clientii preferand se le achizitioneze online, fara sa apeleze la un consultant sau intermediar.
  • Asigurarile auto continua trendul accelerat de digitalizare si migreaza din ce in ce mai mult in online si mobile. In unele tari ex: Ungaria, vanzarea de asigurari auto are o pondere de peste 90% in online vs canalele traditionale. Acest segment de piata se concentreaza cu precadere in mana agregatorilor online si a brokerilor de asigurare. Practic acest segment de piata va ramane in continuare captiv la brokerii de asigurare digitali si la agregatori. Agregatorii, desii in anumite tari nu sunt vazuti cu ochi buni de competitori (brokeri si asiguratori), au avut un efect benefic pentru consumatori pentru ca au reusit sa genereze transparenta pentru consumatorul final, dandu-i acestuia uneltele necesare sa compare produse de asigurare din perspectiva pretului, dar si a acoperirilor si excluderilor.
  • Asigurarile de viata, cele cu componenta investitionala si alte asigurari cu o complexitate sporita sunt cele care sunt impactate cel mai putin de schimbarea comportamentului consumatorului, in continuare consultantul in asigurari fiind un pion important si activ in procesul de vanzare. Acest tip de asigurari implica un nivel ridicat de profesionalism din partea consultantului in asigurari, interactiunea cu clientul fiind una ridicata, pe acest segment, agentul nu mai este doar o simpla "masina de vandut" ci el isi aduce valoarea adaugata prin consultanta pe care o ofera clientului.
Factorul decizional atunci cand vine vorba de achizitia unei asigurari pentru noile generatii de consumatori (X si Y) e reprezentat de un pachet format din: pret, accesibilitate, usurinta de intelegere si achizitie a produsului, recomandari de la prieteni sau parteneri de afaceri. Daca asigurarea nu este usor de achizitionat si inteles, segmentul tanar de consumatori nu-l va cumpara. Acest tip de comportament va duce la crearea unor produse de asigurare standard, comparabile ca si pret si poate foarte putin personalizate, care sa poata fi achizitionate in online cu precadere de pe mobil. In acesta situatie asiguratorii vor avea putine mijloace de diferentiere fata de competitie, cei care vor intra primii in piata cu astfel de produse fiind cei care vor avea un avantaj competitiv. Exista bineinteles si produsele care se bazeaza pe solutii IoT si de Telematica care ofera posibilitatea de a oferi clientilor finali, produse personalizate in functie de compartamentul lor la volan, atunci cand vorbim de asigurari auto, sau de stilul de viata atunci cand vorbim de asigurari de sanatate.

Generatia Y este reprezentata de persoane nascute intre 1980 si 1994 si sunt persoane foarte familiarizate cu tehnologia, avand acces inca din tinerete la telefoane smart, internet si social media, se informeaza si fac comparatii inainte de a lua o decizie de cumparare.

Generatia Z este reprezentata de persoane nascute intre 1995 - 2010 si sunt persoane la care competentele si educatia digitala este ceva nativ, s-au nascut cu telefonul in mana. Putem spune ca practic au invatat sa tasteze inainte sa scrie. Sunt motivati in decizia de cumparare de "proximitatea" produsului, adica cat de repede il pot accesa, intelege si cumpara.

Aceste generatii au un impact din ce in ce mai mare asupra industriei asigurarilor, ele fiind cele care determina din ce in ce mai agresiv transformarea digitala a intregii industrii a asigurarilor. Toti jucatorii din industrie vor trebui sa se adapteze noilor realitati:

  • Asiguratorii vor trebui sa-si automatizeze procesele interne (fie prin implementarea de noi solutii software mai eficiente, fie implementand procese robotizate - RPA, fie un mix intre cele doua, sa foloseasca inteligenta artificiala si modele de analiza predictiva pentru a putea veni in preintampinarea nevoilor clientilor cat mai repede), sa dezvolte atat produse de asigurare simple, care sa poata fi cumparate rapid din mediul digital cat si sa-si diversifice canalele de vanzare, sa aiba abordare omni-channel.
  • Intermediarii vor trebui si ei sa se foloseasca de RPA (Robotic Process Automation) pentru a fi mai eficienti si pentru a suplini lipsa personalului calificat (care se va resimtii tot mai pregnant in anii urmatori); vor trebui sa-si digitalizeze cat mai mult mecanismele de subscriere si service a clientilor;
  • Autoritatea de reglementare va trebui sa fie coordonatorul transformarii digitale a industriei, sa inlesneasca si sa incurajeze trecerea la tehnologiile digitale, sa elimine hartia si semnatura olografa din procesul de subscriere. Uniunea Europeana permite si recunoaste semnatura digitala de tip eSignature ceea ce permite semnarea rapida si digitala a documentelor, in schimb, in tara noastra, singura semnatura digitala recunoscuta este Semnatura Digitala Calificata, pentru care procesul de obtinere este unul greoi si impune niste costuri, fapt care-i descurajeaza pe consumatorii finali, persoane fizice, sa utilizeze o astfel de semnatura.
Daca pana acum 2-3 ani puteam spune ca digitalizarea era un moft sau un atu competitional, acum ea a devenit o necesitate pentru a putea exista ca si business, indiferent ca vorbim de asiguratori, intermediari sau consultanti in asigurari.

Pentru a putea fi in pas cu aceste tendinte si pentru a putea oferi clientilor Life Is Hard servicii si tehnologii de ultima generatie, am inceput un amplu program de investitii prin intermediul unor finantari Europene pentru dezvoltarea capabilitatilor de analiza predictiva in platforma 24Broker.ro si implementarea unor algoritmi care sa permita predictii cu privire la modul in care anumiti clienti vor reactiona la anumite campanii de marketing, la probabilitatea ca un client sa plece (churn), asistent virtual pentru consultantul in asigurari pe zona de upsell, etc. Platforma CityDrive - solutie de

Usage Base Insurance, bazata pe date telematice, se afla intr-o faza avansata de dezvoltare si estimam ca va fi finalizata si ea pana in toamna acestui an. In decursul acestei primaveri s-a infiintat si certificat departamentul de Robotic Process Automation, astfel incat avem deja competentele si specialistii necesari pentru oferirea de solutii de automatizare a proceselor folosind roboti software. Serviciile noastre sunt disponibile atat pentru asiguratori, cat si pentru industria bancara.

Articol realizat de LIFE IS HARD. Mai multe detalii despre aceste subiecte, si nu numai, vor fi dezbatute cu prilejul conferintei "Insurance in a Digital World" din cadrul Forumului International Asigurari-Reasigurari 2019, pe care compania o sustine in calitate de Partener.


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (Digitalizarea in asigurari. Necesitate reala vs trend).




Share |


Autor: Redactia | Publicat pe 15.05.2019 | 779 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:




PAID

OMNIASIG


























Copyright 2019-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM