FIAR 2018: Conferinta BROKERILOR - Partea I. Principalele declaratii - Asigurari - Asigurari - Totul despre asigurari - Piata asigurarilor din Romania - 1asig.ro

FIAR 2018: Conferinta BROKERILOR - Partea I. Principalele declaratii - Asigurari - Asigurari - Totul...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 Asigurari 
 Stiri externe 
 Piete financiare 
 Republica Moldova 



Bucuresti
24
1 EUR = 4.6586 RON
1 USD = 4.0976 RON










RFI

Asigurari

Full screen Print E-mail Font | Inapoi | Arhiva

FIAR 2018: Conferinta BROKERILOR - Partea I. Principalele declaratii


Cele mai importante tendinte si subiecte din piata intermedierilor in asigurari sunt analizate marti, 15 mai a.c., in Conferinta BROKERILOR de la FIAR 2018 - Forumul International de Asigurari-Reasigurari. Cititi principalele declaratii!

Printre subiectele ce sunt dezbatute in prima parte a Conferintei se numara:
- Prezentare generala a pietei - din perspectiva stakeholderilor;
- Momente istorice - Cum va fi afectata piata de intermediere in asigurari de cele mai importante schimbari cu care s-a confruntat industria de profil in ultimii 30 de ani?
- Provocarile aduse de implementarea IDD (Directiva privind Distributia in Asigurari);
- Documentul de Informare al Produsului de Asigurare (IPID) pentru politele RCA si PAD? Impactul real asupra companiilor si consumatorilor.

De asemenea, in aceasta prima parte a conferintei, vor lua cuvantul:
  • Calin RANGU - Director, Intermediaries, Supervision and Monitoring Rules of Conduct, ASF - Financial Supervisory Authority, Romania;
  • Viorel VASILE - President, PRBAR, Romania;
  • Dorel DUTA - President UNSICAR, Romania;
  • Cristian FUGACIU, CEO, MARSH Romania, Head of Central Region Central & South Eastern Europe, MARSH
  • Lucian FILIP - Director, Directia Brokeri, OMNIASIG
  • Daniela PENE, Head of Sales and Marketing Division, GENERALI, Romania
  • Radu MANOLIU, Deputy General Manager, ERGO Romania
  • Maria RANGELOVA, Deputy CEO, CertAsig
  • Mihaela CIRCU, Development Director, Media XPRIMM
Principalele declaratii:

Mihaela CIRCU, Development Director, Media XPRIMM
  • Astazi ne aflam la 4 luni distanta de aplicarea efectiva a IDD si la doar 10 zile inainte de intrarea in vigoare a GDPR.
  • Dincolo de aceste provocari apar an de an noi surprize. Cea mai recenta este aparitia proiectului de Hotarare de Guvern privind normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta nr. 98/2017 - eliminarea asigurarilor de garantii din licitatiile publice.
  • Sa facem o scurta radiografie a pietei de brokeraj. In acest moment avem o piata pe care sunt activi 310 brokeri, care au intermediat prime in valoare de 6,15 miliarde de lei, cu o pondere de 63,41% din piata asigurarilor. Gradul de concentrare este mare, primii 10 jucatori detin 45% din piata. Veniturile brokerilor au fost de putin sub un miliard de lei, cu un comision mediu de 15,75%.
  • IDD isi propune sa armonizeze regulile de vanzare a asigurarilor si sa creasca transparenta din punctul de vedere al clientilor. In Romania, proiectul de lege a fost publicat in septembrie 2017 de MFP si in acest moment se afla pe circuitul legislativ.
  • Urmeaza 2 momente cheie in calendarul implementarii IDD - Iulie (pentru transpunerea in legislatia nationala) si Octombrie (intra in vigoare).
  • Despre ce e vorba in IDD? Pe scurt, este o protectie crescuta pentru consumatori - intermediarii trebuie sa pun interesul consumatorilor pe primul loc. Se adauga astfel un plus de transparenta in ceea ce priveste distributia, modul in care sunt construite produsele, politicile in ceea ce priveste conflictul de interese, dar si remunerarea. Se adauga o cantitate mare de informatie la produsele non-life - este necesara sau nu aceasta informatie?
  • Efectul dorit e cresterea competitivitatii in ceea ce priveste piata asigurarilor la nivel european.
  • In ceea ce priveste GDPR, intra in vigoare pe 25 mai. O conformitate totala e aproape imposibila. De asemenea, efectele sunt greu de estimat in prezent.
  • Un studiu Veritas Technology arata ca 65% dintre consumatorii de asigurari chestionati in Marea Britanie intentioneaza sa solicite de la asiguratori datele dupa 25 mai. De asemenea, 71% planuiesc sa isi exercite dreptul de a fi uitati, in timp ce 8% au in intentia lor o forma de a hartui asiguratorul, de a se razbuna pe acesta. Nu stim daca prin implementarea GDPR si a IDD urmeaza o perioada de razbunare a consumatorului care ar putea sa se considere neindreptatit de companii de asigurari, de brokeri.
Calin RANGU - Director, Intermediaries, Supervision and Monitoring Rules of Conduct Department, ASF
  • 314 brokeri sunt activi in momentul de fata. Candva, au fost 200.000 de agenti persoane fizice, din care au ramas 36.000. In cazul intermediarilor inregistrati ca persoane juridice, fluctuatia nu a fost atat de mare.
  • Primele subscrise au crescut. Cresc usor, dar cresc in mod continuu.
  • In 2013, s-a trecut catre canalul brokerilor. Acum, 63% din primele intermediate sunt intermediate de catre brokeri. RCA are 57% din pondere, iar CASCO - 23%.
  • Pe partea de asigurari de viata, e o crestere si speram ca aceasta crestere sa continue. Asigurarile de viata de baza sunt cele mai importante, in momentul de fata.
  • 4.000 de intermediari au fost eliminati, anul trecut, din registrul ASF.
  • Prin IDD, se trece de la conformitate, la supraveghere pe activitati. IDD aduce o structura noua de intermediere, iar supravegherea bazata pe riscuri este una din principalele zone de impact ale IDD
  • Implementarea IDD trebuie sa permita implementarea rationamentului calificat. Potrivit legislatiei actuale, din pacate, e prioritara sanctiunea, nu analiza si rationamentul intamplarii respective.
  • Speram ca brokerii sa dezvolte produse, pentru ca se pot adapta rapid la nevoile fiecarui client.
  • Distributia este a asiguratorului, intermedierea este a brokerului. Intermediarul trebuie sa se duca la distribuitor cu feedback constant pe produs, pentru imbunatatirea acestuia.
  • Primul exercitiu al asiguratorilor este KID. Este un exercitiu interesant, din care puteti sa va pregatiti pentru IDD, pentru ca va trebui sa aveti toate aceste documente pentru produsele de asigurare.
  • Va trebui sa analizam foarte clar ce inseamna fiecare componenta a conflictului de interese si a remunerarii.
  • Trebuie sa va realizati propriile coduri de conduita, cu proceduri foarte clare, care trebuie respectate. Ar fi mai usor sa stabiliti dvs. ce trebuie respectat, decat sa emitem noi reguli stricte. Sa mergem pe autoreglementare, nu pe crearea unui sistem regulatoriu foarte strict. Dvs. trebuie sa veniti cu reguli, noi trebuie sa venim cu principii. Daca venim noi cu reguli, sanctiunile vor fi in consecinta, iar sanctiunile se pot aduna.
  • Vom monitoriza foarte strict activitatea in mediul online.
  • Pana acum, ne uitam la nivel general pe contracte, fara a avea parghii pe baza carora sa venim cu observatii. IDD iti permite sa intri pe toate componentele aferente unui produs.
  • Vizitati mai des site-ul EIOPA, pentru ca veti gasi raspunsuri si informatii cu privire la activitatea dvs. de zi cu zi. Sunt informatii generale si de principiu, dar puteti adresa si intrebari, la care primiti raspuns in termen de trei luni.
  • IDD vine cu reglementari specifice pe zona de consultanta. Din acest motiv, trebuie sa identificati foarte clar tipul de distributie sau intermediere.
  • Consumatorul trebuie sa fie clar informat, sa nu fie indus in eroare, intr-un fel sau altul. Clientul trebuie informat asupra riscurilor la care se expune si trebuie sa decida incheierea unui contract fara consiliere.
  • Principiul documentarii este foarte important si trebuie stabilit de catre asigurator.
  • Un intermediar de asigurari nu este scutit de gestionarea conflictului de interese. Divulgarea nu este o solutie.
  • Trebuie sa aveti proceduri specifce pentru sistemul de remunerare si cel de conflict de interese. Aceste proceduri nu trebuie sa fie simple hartii.
  • Indicatorii de performanta se transforma in indicatori de risc, care trebuie monitorizati atat de dvs., cat si de ASF.
  • Comisionul trebuie sa fie legat de nivelul de calitate si de satisfactia clientului. Daca nu ai analizat ce faci pentru consumator, daca nu meriti comisionul de 10-15%, nu poti sa il ceri.
  • Verificarea sistemului de remunerare incepe cu realizarea produsului.
  • Zona de stimulente financiare este destul de complicata, gasiti raspunsuri si pe site-ul EIOPA.
  • Cand un intermediar auxiliar vinde fara sa informeze consumatorul corect, fara sa aplice toate regulile, asiguratorul va fi tras la raspundere, pentru ca e responsabilitatea lui ca auxialiarul sa isi faca datoria.
  • Fiecare produs trebuie verificat foarte clar, trebuie sa se realizeze o piata cat mai aproape de nevoile reale ale consumatorului.
Viorel VASILE, President, PRBAR
  • Piata de brokeraj e intr-o continua schimbare. As enumara o serie de probleme cu care ne-am confruntat in ultimii ani. Plafonarea RCA a fost intr-adevar dureroasa, dar reducerea de comisioane a fost si mai dureroasa. Am avut de-a face cu imposibilitatea incasarii primelor RCA in contul brokerului - a fost dureroasa pentru noi si clienti. De asemenea, ne-am confruntat cu falimentele ASTRA si CARPATICA. 
  • In acest an priveam cu incredere, ne gandeam ca avem de implementat GDPR si IDD - ce poate fi atat de greu? Dar ne-a lovit "minunea" cu asigurarile de garantii. Pe masa Guvernului e un proiect de Ordonanta de Urgenta prin care ANAP doreste sa elimine politele de asigurari de garantii din lista instrumentelor de garantare, parte din procedura de achizitie publica. Circa 8% din primele de asigurari o reprezinta aceste polite de garantii. Nu cred ca este o catastrofa in piata, dar cu siguranta vor fi afectati cativa jucatori. (...) Multe IMM-uri nu vor mai putea participa la licitatii. Va fi afectat gradul de atragere a fondurilor europene. Am transmis, impreuna cu UNSICAR si UNSAR, o adresa catre Guvern prin care am solicitat eliminarea momentana a Ordonantei de pe lista votului la Guvern. Sa speram ca vom avea succes. Vom cere si suportul autoritatii. Trebuie sa vedem si sa intelegem de unde vine aceasta problema, de ce ANAP nu doreste sa mai pastreze aceste instrumente de garantii.
  • Urmeaza IDD si GDPR - Impreuna cu autoritatea cred ca vom reusi sa ajungem la o implementare  a acestor directive cat mai aproape de realitatea romaneasca.
  • Noi facem parte dintr-un grup de lucru cu privire la constatatorii de daune. Punctul nostru de vedere este ca in piata exista deja consultanti - se numesc brokeri. Nu vad sensul sa mai cream o alta entitate. Avem brokeri de asigurari si brokeri de daune. Asiguratorul trebuie sa decida daca vrea sa isi externalizeze partea de daune, in functie de costuri. Nu e normal sa existe un corp al constatatorilor. Consumatorul trebuie sa fie cel care alege unde sa deschida dosarul de dauna - la asigurator, broker, service etc. Trebuie sa ne uitam la interesul consumatorului, acesta sa aleaga. 
  • Sunt optimist, sper ca anul acesta il vom termina cu bine, vom reusi sa implementam GDPR si sa finalizam IDD. Foarte importanta este partea de pregatire profesionala - sper sa reusim sa setam si acele credite. Ne dorim ca in aceasta pregatire profesionala continua sa avem mai multe linii - legislativa, de tehnici de vanzari si produse. Trebuie sa ii vinzi consumatorului ceea ce i se potriveste.
Dorel DUTA, President, UNSICAR
  • Ne asteapta provocari, ne asteapta momente, termene - 25 mai, 1 octombrie. Nu inseamna ca, din momentul respectiv, piata se va prabusi, toata lumea trebuie sa aplice proceduri. Este un proces continuu, este un proces pe care incercam sa il implementam, pe care o sa il testam. 
  • Am vorbit multe despre IDD, am avut nenumarate intalniri cu Autoritatea, cu jucatorii din industrie, am avut puncte de vedere, am ajuns la un punct de vedere comun, asumat de piata si s-a concretizat intr-un proiect de lege, care speram sa ajunga in Parlament.
  • IDD o sa ne sperie putin, dar cu implicare si pricepere, piata o sa gaseasca solutii.
  • Vine pe 25 mai GDPR-ul. Am constituit un grup de lucru comun si speram ca am ajuns la un numitor comun, dar experienta ne va arata daca am facut bine cum am gandit. Este un proces continu, incercam sa ne adaptam.
  • Ne-am trezit peste noapte cu proiectul ce presupune eliminarea asigurarilor de garantii din licitatiile publice. Sunt anumite companii care au o pondere mare de business pe aceasta linie de asigurari. Sunt si brokeri care au un volum mare de business pe acest segment. Am incercat sa intelegem de ce s-a ajuns aici. Probabil ca a intervenit lipsa de experienta a unor asiguratori, posibil ca nu s-au achitat niste despagubiri si au aparut procese in instante etc. Cert este ca toate acestea s-au acumulat. 
  • Ce face UNSICAR? Incercam sa avem rolul de informare, pe care il exercitam prin Centrul de informare si suport. 


XPRIMM Circle of Debates - Sunt pregatiti brokerii si asiguratorii pentru IDD si GDPR? Va fi afectata distributia de asigurari de catre Inteligenta Artificiala?


Cristian FUGACIU - CEO, MARSH Romania | Head of Central Region Central & South Eastern Europe, MARSH

Legat de gradul de pregatire al brokerilor si, in mod special al MARSH, noi trebuie sa asteptam data de 1 iulie, pentru a vedea exact care sunt cerintele ce trebuie respectate. Exista o directiva europeana, un draft de implementare si in legislatia din Romania, dar, pana nu avem varianta finala, la 1 iulie, nu putem spune daca suntem pregatiti sau nu si in ce masura. Noi am inceput deja sa studiem legislatia, am colaborat cu autoritatile in vederea implementarii. Exista un studiu legat de gradul de pregatire al asiguratorilor si brokerilor si se pare ca rezultatele sunt cumva incurajatoare, dar data de 1 iulie va fi definitorie in acest sens. Exista principii de baza care stau la baza activitatii noastre: corectitudine, transparenta, interesul clientului.

Radu MANOLIU - Deputy General Manager, ERGO Romania

Brokerii par un pic mai pregatiti. In privinta asiguratorilor, cred ca va fi un pic mai dificil, daca implementarea GDPR si IDD in legislatia nationala nu va include si niste prevederi un pic mai aparte pentru domeniul asigurarilor. Cum ar fi sa fie necesar IPID pentru asigurarile obligatorii PAD si RCA? Ar fi exagerat. Am putea ajunge la situatii absurde, chiar si in privinta relationarii cu clientii, iar o propunere de reinnoire a contractului ar putea fi interpretata ca nesolicitata de catre client. Asteptam transpuneri rezonabile in legislatia nationala si, daca vor exista astfel de prevederi specifice, toti jucatorii din piata ar fi un pic mai relaxati si s-ar putea concentra pe ce stiu sa faca mai bine. Pe termen mediu si lung, IDD si GDPR vor fi benefice.

Daniela PENE - Head of Sales and Marketing Division, GENERALI, Romania

Cu totii avem nevoie de canale alternative de distributie si, cu siguranta, robotii vor veni in viata noastra, mai devreme sau mai tarziu. Din studiile pe care le-am facut, clientul din Romania, care este unul foarte informat, apeleaza la un consultant de asigurare, fie el agent, asistent in brokeraj sau broker. Exista, intr-adevar, vanzare directa, dar este un share mic. Probabil ca, in urmatorii 10 ani, share-ul va creste, dar nu substantial. Inca avem multe de oferit, iar brokerii de asigurare cu siguranta nu dispar.


Lucian FILIP - Director, Directia Brokeri, OMNIASIG

Cred ca ar fi mult sa spunem ca suntem pregatiti de GDPR si IDD. In ceea ce priveste GDPR, avem o distanta de 10 zile fata de o mare necunoscuta. Nu cred ca va ploua cu reclamatii din partea clientilor. Suntem convinsi ca vor exista si speculatii. Va fi o necunoscuta si nu stim daca reclamatiile au un temei.






Maria RANGELOVA - Deputy CEO, CertAsig
In ceea ce priveste GDPR si IDD, nu mai e prea mult loc de lucruri specifice tarii - se aplica in toate tarile. Cred ca majoritatea tarilor depun toate eforturile necesare pentru a intelege legislatia. Dar e greu sa fie pregatite 100% pana la 25 mai.

Daniela PENE - Head of Sales and Marketing Division, GENERALI  Romania 

Cu siguranta (ca vor exista reclamatii) si in acest moment primim reclamatii, au aparut si cele referitoare la datele cu caracter personal. Nu cred ca se schimba dramatic ceva (dupa aplicarea noilor legislatii). Va exista viata si dupa GDPR, si dupa IDD. Daca la GDPR trebuie cu totii sa fim pregatiti sa protejam datele clientilor, la IDD vin reglementari in plus, dar nu dramatice. Poate va insemna mai multa hartie la inceput, sa vedem cum utilizam si tehnologia.


Acest articol este proprietatea Media XPRIMM si este protejat de legea drepturilor de autor.
In lipsa unui acord scris din partea Media XPRIMM, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol. Este necesara precizarea sursei si inserarea in mod vizibil a linkului articolului (FIAR 2018: Conferinta BROKERILOR - Partea I. Principalele declaratii).

Noutati 1asig.ro
» Asculta spotul radio al campaniei FII TREAZ LA VOLAN!
» Ce mentori au fost alesi pentru Programul de Mentorat lansat de PRBAR Academy si ISF?
» MediHelp International lanseaza o campanie privind asigurarile de sanatate
» Tragedie in Italia: Un pod rutier s-a prabusit in apropiere de Genova. Un roman a decedat, iar altul este ranit grav
» INFOGRAFIC: Fii #treazlavolan in mini-vacanta de 15 august! 9 recomandari pentru a fi in siguranta la volan!
» EUROINS Romania: Profit brut de circa 26 milioane lei in S1 2018
» Trenul marfar deraiat duminica este asigurat la OMNIASIG VIG
» Patrice LUSCAN a fost ales Presedinte al Asociatiei Internationale de Asigurari de Credite si Garantii
» Campania "FII TREAZ LA VOLAN!": Citeste brosura, asculta spotul, completeaza testul de atentie in trafic!
» Despagubiri estimate la 15 mil. lei dupa fenomenele meteo din iunie-iulie, in baza politelor facultative de locuinte




Share |


Autor: Andreea RADU | Publicat pe 15.05.2018 | 1086 vizualizari


TOP Stiri


Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:


Arhiva



PAID

OMNIASIG




























Copyright 2018-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM